Nu vet jag

Nu vet jag vilken medicin jag kommer att få. Min läkare var snäll och ringde mig direkt när det var beslutat. Det känns skönt att veta iaf även om oron finns där. Jag har läst ganska mycket om den och jag vet inte om det är bra att läsa om biverkningar osv, bara det gör ju en lite skraj menar jag....
För några år sedan fick jag en ny medicin och av den fick jag mycket jobbiga biverkningar och det tog lång tid innan vi förstod att det var medicinen som gjorde att jag mådde så dåligt. eller jag förstod det men fick inte alla andra med i de tankebanorna. Jag fick hjärtklappning, högt blodtryck och mådde allmänt konstigt. Efter det har jag blivit rädd för mediciner, framför allt nya. Den här som jag skall få nu ger man också som infution, dropp alltså. Jag kommer inte behöva ta infutionen så ofta som jag gör nu men när jag väl får den tar det rätt lång tid eftersom man får ett annat dropp innan som skall motverka eventuella reaktioner man kan få av Mabthera.
Jaja, nog om detta. Skönt att skriva av sig lite.
Ha nu en mysig valborgskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0