Pussar

Lite senare i eftermiddag skall vi åka in och handla lite. Min lillebror kom hem från Oslo igårkväll sååå idag får jag träffa honom. Han är hemma två veckor sedan åker han tillbaka för att börja sitt jobb som fast anställd. :)
Jens skall få träffa moffa som han tjatat omm under en veckas tid nu. ;)

Jens har börjat pussas. Jag testade för några dagar sedan och frågade: Kan mamma få en puss?
Då kom en liten mun och trycktes mot min, sedan gör han pussljud och skrattar efteråt. Det är så gosigt. haha

Jag läste att jag skrev att jag såg fram emot att få sova på båten. Haha, jag tänker aldrig göra om det! Varken skriva att jag ser fram emot något sådant eller ens sova alls på någon som helst båt.
Jag sov nog högst en timme på hela natten. Fy fasiken vad det dånade. Sedan låg jag och lyssnade på motorljudet och när det saktade in fick jag hjärtklappning och trodde elendet skulle stanna och sjunka då förstås... Hmmm?
nej, det var ingen rolig natt alls och jag gick som i en dimma hela dagen sedan.
Kalle hade ju fixat handikapphytt åt oss av någon anledning. Tanken var väl god men det fanns ju egentligen ingen orsak att vi skulle ha det. Toan var lite större men annars var det nog ingen större skillnad mot de övriga hytterna. Men när vi åkte hem, hihi, då hade han fixat kaptenshytt så vi hade det jättefint. Hytten var som ett fint hotelrum, dubbelsäng och hela köret. Jag tar tillbaka, jag sov mer än två timmar under resan hem och jag sov så gott. Där dånade det ingenting. :)
Resan till och från Polen gick jättebra. Jens var lite ledsen när vi åkte till Karlskrona men när vi kom ombord på båten då fick han att göra...
Vi har blivit ompysslade. På förmiddagarna tog vi det oftast lungt och var hemma. Sedan när Jens fått äta och sova så åkte vi iväg på någon utflykt.

en lite smårolig grej kan jag ju berätta som säger en hel del om hur folk tror det är att inte kunna se  och vad man kan och inte kan göra då.
På söndagskvällen hade vi besök av morbrorens frus bror med fru. Hänger ni med? :)
De är polacker och kan inte ett ord engelska så någon konversation hade vi inte precis. Urszula översatte lite då och då, annars satt man mest och log och försökte att inte se besvärad ut. Vi satt och åt när dem kom. Efter ett tag säger Urszula att hennes bror och fru tycker jag är så duktig och så och lite senare får jag höra det igen. Till saken hör att jag inte gjort något alls. Jag har suttit på en stol och ätit, tagit Jens och burit honom, gått in på vårt rum och hämtat ett par skor som jag köpt den dagen, de ville se dem.
På kvällen innan vi skulle åka hem ringde broren igen och han hälsade speciellt till mig. De var så imponerade av mig, att jag kunde äta och gå osv.
Jag tackade för jag kunde bara inte med att gå in på någon längre diskution och förklara vad jag kan och inte kan och varför.
Jättefina människor men jag är glad att vi inte bodde hemma hos dem, så mycket kan jag väl lungt säga. ;)
Nu vill grabbarna åka.
Skall berätta om champagen lite senare.
So long


Kommentarer
Postat av: whatthefuck

Hahaha, vilket folk det finns :D

2008-08-14 @ 16:27:40
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Titti

Välkommen hem!

Ni verkar ha haft det härligt. Men du, om ni bodde i kaptenens hytt, vart var han? Full i baren kanske? :o)

Kram

2008-08-14 @ 21:20:57
Postat av: Satu

Hej Ulrika!



Tack för din kommentar för några dar sedan,ursäkta jag svarar först nu...(de enda bloggarna jag kommenterat/läst i under denna bloggpaus tid är mina systrars för att begränsa det lite)



Men som du kanske läst så har jag vart väldigt upptagen med allehanda försäljningar ,och priotirerat det stenhårt istället för att läsa alla bloggar som jag läste förr (och det var rätt många)



Ska läsa ikapp mig härinne i din blogg för att se vad som hänt i erat liv ,tänkte göra det i helgen (för idag åker vi bort) :)



Önskar dig och familjen en finfin helg och många kramar från S & Cassandra

2008-08-15 @ 08:42:01
URL: http://satuelisa.blogg.se/
Postat av: Annica

Hi hi! Vad konstiga människor kan vara! Som om du inte skulle kunna äta för att du är blind? Sitter de själva med en spegel för att hitta munnen....? Hi hi!

Ha en underbar dag! Och jag väntar med spänning på vad det är för något du ska berätta om champagnen...

2008-08-15 @ 14:17:34
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: T

Men Jösses, ibland undrar man vad folk tänker med?

Det lät mysigt med lyxhytt. ;P

Det har jag aldrig provat. Jag gillar inte att åka båt. Jag lyssnar för mycket på motorerna. Sen blir jag sjösjuk. Urk!





2008-08-15 @ 16:05:00
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Folk ser sällan längre än till sig själva och vad de är vana vid. Jag har mer än en gång fått höra hur "duktig" jag är som kan åka och storhandla med fyra barn.

Ang att Jens hann få tag på ett glas champagne så kan jag berätta att min ena son drack flytande tvål en gång och en annan av dem slickade på en tablett maskindiskmedel. Det räcker med några sekunder och är lätt hänt.

2008-08-15 @ 22:51:12
URL: http://viktoriam4underbara.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, visst är du duktig som kan äta själv! ler Kul att läsa om hur ni har haft det. Jag har missat ett tag nu, i helgen var jag i Göteborg och hälsade på Helen, mamma kom med dit. De hälsar så mycket! Det var trevligt, skönt att ha något att göa i helgen eftersom mina två favoriter på jobbet slutade i fredags... Blir trist på måndag, men jag hoppas att det bättrar sig! Kram!

2008-08-17 @ 19:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0