Blöja

Jag har missat att berätta om ett av Jens nya ord som han lärt sig. Det var väl typ en vecka sedan jag hörde det för första gången. Ordet är blöja, eller på hans lilla sätt bööja.
Jag kom in till honom efter en av hans middagslurer. Då märkte jag att han pillat upp blöjan så den hängde halft av och kissat hade han ju gjort förstås också men vad sjutton. Jag sa hur som helst: hoppsan hejsan lilla vän, vi får nog gå och byta blöja nu.
Böööja böjja ropar han då och gapskrattar. :)
Sedan har man fått höra det ganska många gånger sedan dess. Men idag fick jag bevis på att han verkligen förstår att det är blöja han menar. Jag hade lagt en på toastolen och då kom han fram och dunkade på den med handen och ropade: bööööja
Japp, det var mycket om blöjor. :)

Det kommer fler och fler ord nu och det är så himla roligt! Att han förstår en massa det vet vi ju, det märks så himla tydligt men han har inte sagt speciellt många ord fram till nu.

En annan rolig grej hände igår. Alltid när jag pratar i telefon så skall han också göra det. Jag tar då fram vår andra bärbara telefon och trycker på knapplåset så springer han omkring och fullkomligt bubblar av prat samtidigt som jag då pratar med någon annan. Han gjorde det när jag pratade med min läkare sist så jag fick skrika och det fick hon också. :)
Hur som helst, igår var det ju jag skulle berätta om. Då hade han sprungit iväg med telefonen in på sitt rum och lagt den någonstans bland alla sina prylar. Jag kunde inte hitta den, letade inte så noga heller. Jag frågade Jens: Var är telefonen, kan du ge den till mamma?
han går fram till någonting, tar upp den och lägger telefonen i min hand. *glad*
Jag kommer ha mycket nytta av honom framöver...;)

Jag som kände att jag har inget att skriva idag och nu går jag på som bara den... Hmm?
Kom på en annan rolig sak som ni skulle se, då hade ni fått er ett litet skratt kan jag tänka mig iaf.
När vi är hemma hos mamma och pappa i deras trädgård springer Jens runt som en tok och när inte mina föräldrar eller Danne har kollpå honom så hakar jag mig fast i hans tröja och så rusar vi. Jag har ingen som helst koll på vart vi är och igår var vi tydligen inne och sprang bland grannarnas tvätt, kände de blöta kläderna svischa förbi mitt huvud iaf. Ja hjälp!
Det går undan med kan jag säga.

Nu skall jag och Danne kolla film tror jag.
ha det fint och godnatt på er.

Kommentarer
Postat av: Annica

Hej!

Nej det blev ingen strand för mig idag. Men jag håller tummarna för i morgon. Tre dagar inne räcker!

Måste berätta om min son. Han älskade också telefonen när han var liten. En dag hör jag honom prata så jag går för att ta luren i från honom. Ser då att den röda lampan lyser som indikerar att ett samtal pågår! Tar luren och ser i displayen att han slagit 112!!!!

-Hallå, säger jag med svag röst.

-Hej! Är allt ok? säger en käck kvinna i andra änden.

-Hö.. Ja.. Det är min son som lekt med telefonen. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt!

-Ja, vi hoppades att det var något sånt för han var lite svår att förstå, säger kvinnan och skrattar. Men vi måste ju ta allt på allvar. Ha en trevlig dag.

-Tack, svarade jag och lade på luren.



Japp. Det var Emils första egna samtal. 10 månader gammal! Lovar att jag alltid satte på knapplåset efter det!

Nu ska jag gå och sova.

Natti natti!

2008-07-30 @ 22:12:01
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: whatthefuck

Vilken duktig skrutt... min son är över två och pratar nästan ingenting, vi ska snart in på hörselkoll. Svar; ja det är synd när folk ska lägga sig i saker dom inte har med att göra, allra helst är det irriterande när det kommer från "idioter" som inte vet vad dom pratar om... den här tjejen som snackade skit om min vän vill legalisera hasch... hur moget är det på en skala, hahaha! Sådans typer ska enbart vara tysta! Ha en fin natt! Kramar tillbaka ;)

2008-07-30 @ 22:27:50
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Annica

God morgon!

Blev det någon film igår?

KRAM!

2008-07-31 @ 09:20:41
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Bäst du kollar tangentlåset så du slipper förklara dig för SOS. ;-)

Tack jag känner mig mycket bättre! Ska försöka mig på lite frukost nu.

KRAM!

2008-07-31 @ 09:33:04
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Pej

Hejsan vännen!



Nu är vi hemma igen. Tänkte på dig igår när jag läste Getinge på en skylt på hemvägen :-)

Vad Jens är duktig på att prata!

Kan inte låta bli att skratta när du beskriver hur och Jens springer in i tvätten fniss

KramKram

2008-07-31 @ 10:15:24
URL: http://fruwee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0