Grattis Jens, mammas gosros.

Idag är Jens ett och ett halvt år, grattis lille vännen, mammas stora kille!
Han har haft en lite märklig dag. Han har tex bara sovit 20 minuter på hela dagen och det är väldigt ovanligt för att vara honom, två timmar minst brukar annars vara mer brukligt.
Sedan har han ätit dåligt med, jag skyller på värmen. Jag är själv inte speciellt hungrig. Så som han håller igång ändå, jag blir trött bara jag tänker på det. :)
men bra verkar han må och det är ju viktigast. Dricker gör han också, mycket.

Det här med att gå på bio i sommarvärmen var ingen dålig idé alls, rekomenderas på det varmaste... haha Förlåt jag är trött...
Det var svalt och skönt i salongen. Filmen sedan då, Mamma mia, var det vi såg och den var helt underbar enligt mig! Daniel och pappa gillade den också. Mamma fick ont i magen och följde inte med. :(
Om ni har möjlighet så gå och se den, en av de bästa filmer jag sett. Jag satt i ett glädjerus i nästan två timmar och jag hade stor lust att hoppa upp på golvet och dansa. Men jag avstod med tanke på mina medmänniskor. :)
Jag tykcte filmen förmedlade en känsla av glimten i ögat, kan man skriva så? Jaja, det verkade hur som helst som att skådisarna hade superskoj när de spelade in filmen. Ni som ser, får nog ännur roligare tror jag eftersom de gör mycket tokigheter.
Jag har ju sett musikalen och kunde ju därför historian bakom och då var det inte så svårt att hänge med trots att jag är kass på engelska.
Bra vad den, och se den, om ni gillar glada och positiva filmer. Om ni dessutom gillar ABBA-musik så är det ju ett plus... :)
Nix, jag är trött som sjutton.
Jens har varit så svår att lägga idag. Antagligen för att han sovit så dåligt på dagen, man kan ju tycka att det borde vara tvärt om men så är det ju inte. Övertrött var nog den lille vännen.

Jag läser en bok som heter Flodhästen i vardagsrummet. Den handlar om medberoende och om att möta barnet inom sig. Den är bra och jag känner igen mig lite i den och min syster ännu mer. Hon sa föresten till mig idag att jag var en flodhäst för henne i hennes vardagsrum, så hon har alltså två, jag och mamma.
Jag skall berätta mer om den imorgon.
Jag skall träna då med och jag undrar lite hur det skall gå för jag har gjort något med revbenet. Ajaj, vad ont det gör. Men jag får träna det som går.

Godnatt på er.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Grattis Jens i efterskott!! :-D

Här är det för ovanligheten skull tvärtom, Minna sover betydligt mer nu när det är varmt. Vi får till och med sovmorgon!!



Jag har sett musikalen "Mamma Mia" och bara älskade den. Filmen kommer jag garanterat att gå och se, frågan är bara när.. heheh. Håller med om att det rycker i kroppen när man ser och hör sån peppande musik. Man blir glad helt enkelt.

Hoppas ni får en god natts sömn och att dina revben rättar till sig snart.

Massa kramar från oss!!

2008-07-28 @ 21:07:09
Postat av: T

Åhh...vad roligt, den skulle jag också vilja se. :)

Boken jag skriver? En hemlis än så länge. Jag vill se hur det artar sig innan berättar. Tänk om det inte blir bra och så har man berättat för en massa människor. Då får man krypa till korset och skämas..

Men så fort jag känner att det börjar likna nåt så ska jag berätta. :)



Kram

2008-07-29 @ 22:18:44
URL: http://modestymom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0