Så varmt :)

Jag fick tag på min doktor igår, tack och lov. Hon jobbade sin sista dag idag före semestern så det var skönt att detta kom nu och inte när hon var borta.
Jag fick order om att höja kortisonet till 20 mg under en vecka och sedan 15 mg veckan därmpå. jag skall sedan stanna på den dos som funkar för mig. Vi får helt enkelt ha det så här till Mabtheran ger resultat.
Jag höjde redan igår och nu mår jag mycket bättre igen. Det är bara höger hand som gör ont fortfarande. Jag har till och med varit iväg och tränat idag. Såå skönt men ack så varmt... :) När jag gick in i bastun efter träningen, (älskar att basta oavsett väder), så fick jag mig en smärre chock. Jag höll på att knäcka mig och när jag satte mig där uppe så höll jag på att bränna rumpan av mig, trots handuken... När min ledsagare kom in höll hon också på att kola...  Hon kollade på termoetern och den stod på 123 grader. Jag gick ur bastun, någon måtta får det vara, även för mig.

När jag kom hem fixade jag till lite och efter det kom Daniel på att vi skulle åka in till stan och fixa lite. Detta är helt otroligt men det hela slutade med att vi satt i bilen i nästan två timmar... I denna hetta. Jag skäms nästan för att skriva det. haha
Först skulle vi åka och ta en liten hamburgare... Daniel satte på sin nya leksak, gps:en, och körde efter vad den sa. Haha, vi hamnade långt ut i tjotahiti.... (stavning)??? Ni förstår vad jag menar, ut på grusvägar och in i skogar. Ja, gissa vem som satt och kokade både inom och utombords... Jens däremot sjöng och skrattade, fattar inte vad det är med honom?
Sedan var det andra grejer som skulle fixas. Ja, jag var mottligt road kan jag säga och ville bara hem! En fika ute i det gröna hade varit mer välkommet.
Tack och lov kunde vi skratta åt eländet efteråt. Men usch!
Nästa gång Daniel frågar om vi skall ta en runda så skall jag verkligen tänka två gånger, framför allt skall jag kolla vilket väder det är.
Nu dags att göra något annat.
läsa lite bloggar och så. :)
Ha en skön kväll.

Kommentarer
Postat av: T

Hahahhaaa!! Såna missöden brukar jag och min familj oxå ha! Allt blir bara pannkaka när man ska göra sig till och göra nåt speciellt. Men det är sånt man minns idag och fnissar åt.

Jag är finne och bastar gärna men 123 grader vär det värsta jag har hört!! ;P

Nu har jag uppdaterat. Mår mycket bättre. Magvärken är helt borta. Jag satte ut några bilder. Försökte beskriva dem så mycket jag kunde men du får säga till om det var för lite eller helt fel :S

Han en super helg!



Kram

2008-07-25 @ 20:37:21
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Pej

Va skönt att du har blivit bättre i lederna vännen! Hoppas det hjälper ännu bättre snart!

Kan inte låta bli att skratta när jag läser om GPS:en. Haha! Det är bara killar som kan göra sånna tokigheter!

Hoppas ni har en bra kväll!

KramKram

2008-07-25 @ 21:23:44
URL: http://fruwee.blogg.se/
Postat av: Titti

Ja, dom hade lite feber och var gnälliga igår, men nu är det full fart igen!

Vilken rolig tur ni var iväg på!? Och vad skönt att lederna är bättre, har inte dom där månaderna gått snart?

Skönt om du får vara pigg när ni åker iväg! Kram

2008-07-26 @ 16:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0