Det är bättre nu

Jo, det värsta med att inte kunna se är att vara beroende av andra. Att jag förlorade synen är förstås en sorg i sig men den har faktiskt ärligt talat aldrig varit jättestor. Det som däremot får mig grymt ledsen och upprörd är när sånt som tex färdtjänsten strular.
Tänk om jag hade haft Jens med mig också? Inte konstigt jag var nervös första gången jag åkte själv med honom.

När jag pluggade statsvetenskap här på högskolan i Halmstad för ja, det är nästan tio år sedan nu så strulade det ordentligt för mig.
Jag fick böckerna flera veckor efter tentorna. De hade lovat mig att alla mina föreläsningar skulle vara i en sal, som jag då lärt mig hitta till, men många många gånger var det inte så och då stod jag där och kunde inte ta mig någonstans.
Sånna saker kan knäcka en riktigt mycket, då känner jag mig blind och utelämnad. jag fick ingen riktig chans.
Pluggandet på högskolan slutade med att jag hoppade av. Vågade mig inte på studier igen förrän efter flera år, jag hade fått en riktig knäck i självförtroendet.
Jag kommer nog aldrig sätta min fot på Halmstad högskola igen, inte så länge den handikappansvariga är samma person som när jag var där iaf. Den människan hade verkligen hamnat på helt fel ställe.

Att vara blind hade nog bara kunnat få vara en sorg om det praktiska runt omkring fungerade som det skulle.

Jens är en rolig prick. Han pratar såå mycket nu, vi förstår inte mycket, men att han försöker komunisera det finns det inget tvivel om. :)
Sedan flyttar han på saker, runt runt i hela lägenheten. Allt skall byta plats. haha
Idag kom han framt ill mig när jag stod vid sugen. Han tryckte Daniels sko mot mitt ben och sa tack tack. Jag fick avbryta det jag hade för händer eftersom jag skrattade så mycket.
Min gosvän.
Han är en lycka. :)

Imorgon skall han till dagis. Han var inte där i tisdags och nu på fredag är det ju helgdag. jag fick byta till torsdag istället, har en del att fixa med imorgon.
Personalen på dagis är underbara, där har jag bara träffat på öppna personer som vill göra allt för att underlätta. Jag blir verkligen glad av sånt.

Vet ni, snart skall jag få åka mc!!! Jag är sååå glad för det. Min dröm. :) haha
Nu är det snart dags för sängen. Halsen känns rätt okej. :)
Godnatt på er.

Kommentarer
Postat av: Satu

åååh vad skönt med träning!

läser här och ser du haft en ganska bra dag..hihi
söta unge,han verkar vara go! hihi

kram och ha en underbar dag imorrn!

2008-06-05 @ 00:32:37
URL: http://satuelisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0