Hoppas på förbättring nu

Allt gick bra imorse, Jens sov så gott fram till kvart över åtta och då hade Danne kommit hem från verkstaden.
Jag var ännu sämre imorse, knäna såg ut som fotbollar och inflammationer överallt. Jag ringde Spenshult direkt och som tur var hade min doktor en tid till mig redan kl tio. Jag tog en naproxen för att över huvudtaget kunna duscha.
Jens var på dagis idag så det passade ju bra. När jag kom till doktorn så såg hon ju att jag hade inflammationer överallt och hon förstod min räddsla för att det kanske skall bli sämre. Det viktiga nu är ju att ta sig igenom sommaren, Mabthera börjar antagligen värka någon gång i augusti.
Jag fick två sprutor, valde att ta dem i knäna. Sedan har vi bestämt att öka på mina kortisontabletter. Tar nu en liten chockdos nu under en period och det kommer antagligen hjälpa mig . Jag kanske kommer behöva ta en högre dos kortison under hela sommaren men bara jag håller mig på benen får jag vara glad. :)

Efter Spenshult-besöket hämtade vi upp Dannes mamma och moster.Vi åkte till pappas och mammas jobb och åt lunch, både gott och trevligt.
På onsdag åker mostern hem igen. Dannes mamma verkar mycket lättad. Daniels mamma mår inte bra psykiskt och det blir ännu värre när storasyster kommer hem och styr och ställer. Mamman får visst inte ens bestämma vilka strumpor hon skall ha på sig. My God
Nu skall jag sätta på lite kaffe.
Hoppas ni har en bra dag!
So long

Kommentarer
Postat av: Marie

Hejsan tjejen!

Säger det igen, vilken kämpe du är! Jag får dåligt samvete för att jag inte gillar min spegelbild (har haft ätstörningar i många år). Men det är ju utseendet, min kropp fungerar ju för det mesta precis som den ska, utan värk och inflammationer. Visserligen så mår väl inte en person bättre för att någon annan har det värre (eller i alla fall mer att kämpa mot), men det gör att man tänker till lite.

Kram

2008-06-16 @ 20:50:40
Postat av: Helena

Nämen fy vad jobbigt det låter... Förstår inte hur du orkar, hoppas att du klarar sommaren utan att bli sämre och att medicinen fungerar toppen sedan!



Ellen fyller fyra i augusti och Maya blir ett i juli.

2008-06-16 @ 20:50:43
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Satu

Oooh jösses vilken värkig dag du måtte haft! det kan inte vara kul det där!



åååh gumman jag är trött men kikar bara in lite snabbt nu.. och läser snabbt,ser du hade en ganska bra du med sen efter sprutorna..



fy för styrande systrar,min äldsta är sån,hon brukade börja arrangera om här och typ möblera om hemma hos mig när hon var på besök!! ??



kram gumman och sov gott

2008-06-16 @ 22:07:09
URL: http://satuelisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0