Inget är som väntans tider...

Japp, nu har jag i princip ängnat en hhel dag åt att vänta.
Åkte till Spenshult kl 07.15, det blev en himlans omväg och jag var framme där strax efter kl 08.00.
Det var något slags strul med blodmaskinen så provreslutaten tog en himmelens tid. Jag lämnade Spenshult kl 14.00. Då hade jag suttit ppå en och samma stol i sex timmar. jag och droppet tog i och för sig ett par vändor till toan men det var typ tre meter. :)

Sedan kom den berömda resan med den uppmuntrande chaufören. :)
Jag var hemma nästan en timme innan det var dags för nästa sjukhus. Jag hade tid kl 15.40, vet ni när jag kom in? Jo, 16.30. Fy och usch säger jag bara, inte första gången på det stället heller. Funderade skarpt på att dra men då är jag ju tvungen att komma tillbaka en annan dag. Blää
Jens for runtt som ett litet jehu, vilket är förstårligt. Han fick syn på en datta = dator på ett kontor och in där skulle han ju hela tiden, den lille parveln. :)

Sedan åkte vi runt lite eftersom Daniel skulle hjälpa några kunder med deras telefoner.
Vi hämtade upp lite käk på den tailändska krogen. Tog med det hem till mina föräldrar, det var trevligt och gott!
Jag passade på att ringa färdtjänsten för att boka resor till imorgon, skall träna då nämligen.
Tog en frammetid på 09.40, vet ni när jag fick resan då? Jo, 08.35.
Resan tar en kvart tjugo minuter. Jag dog nästan. jag orkar inte! Har jag otur är jag framme tio i tio, då får jag vänta på ledsagaren ett bra tag.... Dessutom är mornarna inte den bästa stunden på dagen för mig just nu, lederna är som sämst då så ju senare ju bättre liksom. :)
Personen på beställingcentralen verkade förstå mig. jag ringde min ledsagare och frågade om vi kunde träna tio istället. jag fick nämligen nästa bil kl 09.30.
Jag har inte det bästa tålamodet med färdtjänsten nu som ni märker.;)
Okej, dags för sängen, jag är såå förbaskat trött. Medicinen tar på mig och all väntan gör ju en matt.
Sov nu riktigt gott!

Kommentarer
Postat av: Titti

Godmorgon. Hoppas träningen går bra, jag kan bara vara tacksam över att jag inte måste förlita mig på någon färdtjänst! Fy vad mycket tid och energi det verkar ta.

Hilda är tröttare än vanligt, väntar på odlingssvar för att få se om vi får byta penicillin. Hoppas dom ringer idag, så vi slipper vänta hela helgen. Fick metotrexate igår, men idag ska hon inte hinna känna efter eftersom det är studentfirande för hela slanten>!



Ha en bra dag!

Kram

2008-06-13 @ 07:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0