Segt

Vi har varit hemma hos mamma och pappa ikväll, kollade fotboll och åt mat. Pappa hade catering så han var inte hemma förrän vid sjutiden. Daniel stack iväg och hämtade mat på kinakrogen, inte dumt alls.
Matchen var seg, första halvleken var väl okej efter den första kvarten men sedan var det inge kul. Mål för Spanien i den sista minuten, vad kan man göra än att skratta? haha
Lillebror ringde från Oslo precis innan matchen började. Han satt i en park där de satt upp en storbildsskärm, han plus ett tusental andra svenskar. Lät himla roligt, för deras skull hade jag önskat att de vann. Men de har säkert roligt ändå. ;)
Jesper, lillebror, kommer antagligen hem och hälsar på om två veckor. Lääängtar så mycket efter honom!

Jens har varit väldigt snuttig idag. Han har suttit mycket med nappen och snuttisen. Men sedan har han haft stunder av bus och stoj också. Funderade ett tag på om han hade feber men det hade han inte. Hoppas han inte blir sjuk nu bara.
Han åt som en häst hemma hos mormor och morfar. En stor potion mat och mycket med jordgubbar. Nu när han skulle lägga sig slank det inte ner mycket velling alls. Jaja, han har fått i sig bra med mat idag så jag skall inte gnälla på det. :)

Marie, blir alltid så glad för dina kommentare och det är så roligt att veta att du läser min blogg!
Jaws, som talprogrammet heter kan läsa skilljetecken om jag vill, nu har jag ställt in så han bara läser vissa av dem tex paranteser.
Jag läser inte punktskriftsböcker. Jag fick lära mig punktskrift när jag var tolv år och det var såklart spännande men att träna och få upp hasstigheten det var mindre roligt så jag är inte någon superbra punktläsare. Dessutom tar punktskriften så stor plats. en vanlig a4-sida men svartskrift kan motsvara tre fyra sidor punkt så bara jag ser det framför mig tappar jag sugen. haha Hade en kokbok hemma förut och det var typ 15 tjocka pärmar. Tror du jag kollade i den någon gång? haha
Jag använder punktskriften mest som ett stöd, märker upp saker och ting, typ cd-skivor osv.
Det blev en lång utläggning om detta. :)
Nu skall jag läsa lite tror jag.
Godnatt på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0