Värdelös

Det har inte varit någon vidare eftermiddag. Dannes morbror med fru kunde inte vänta till Jens vaknade så de åkte tillbaka till Malmö, lite tråkigt men mest synd om de som inte fick träffa Jens.
Vi stack in och fikade med Dannes moster och mamma istället. Vi tog vårt favoställe, det på Galgberget. Allt började väl bra. Jens åt nästan en hel bulle själv. Mostern frågade om hon fick ge Jens grädde och sylt. Daniel sa att det räcker med bullen. Varpå mostern ger Jens grädde och sylt.
Okej, varför fråga?

Jens ville såklart till gungorna hela tiden. Efter ett tag var Daniel en smula trött på det. Jag tänkte att då går väl jag och Jens då. Jag höll Jens i handen och eftersom han är galen i gungorna så var jag inte precis oroig för att hamna någon annan stans, än just vid gungorna. Mycket riktigt plötsligt stod vi framför gungorna och då hade ändå mostern ryckt tag i honom för att få honom på en annan väg, men det gick ju inte. haha
Så skulle jag då lyfta upp honom i bungan. Nej, då rycker mostern tag i honom och säger, nej det skall du inte göra, jag tar honom.
Så gungar jag honom lite och sedan vill han till sandlådan. Jag skall ta upp honom men då är hon där och säger åt mig igen att inte lyfta honom, för det gör hon. Jag står mest som ett levande frågetecken, jag är så paff.
Sedan går vi till sandlådan. jag skall gå i för att se vad han gör. Nej, det gör jag, du ramlar säger hon då.
Jaha, gör jag? Jag brukar ju gå omkring och ramla dagarna i enda. Not ...

Sedan är tanken att vi skall gå tillbaka till Daniel och hans mamma. Vi kommer en bit men sedan vill ju inte Jens längre utan tillbaka till gungorna. Jag tänker ta upp honom men hon säger till mig igen att inte lyfta honom.
Jag frågar lite upprört varför jag inte skall ta upp honom. Nje, det är inte bra för dig. Jag men jag bär honom varje dag säger jag då helt förvånat.
Gör du?? Säger hon då. Han är ju så tung, orkar du det?
Sedan så försvinner de iväg till gungorna igen. Jag står mitt i ingenstans. Hittar inte tillbaka till varken det ena eller det andra. Käppen ligger vid bordet så jag vill inte ge mig ut på några strapatser. Det är mindre roligt att springa in i de övriga gästernas bord utan en förklarande käpp till hands.
Efter ett tag, då jag stått där med hjärtklappning och en mycket olustig känsla inom mig, så kommer dem tillbaka. Jag har mycket mycket nära till tårarna. Jag säger till att nu åker vi hem. Dannes mamma märker att jag är ledsen och hon blir ledsen också, det hör jag men jag orkar och kan inte berätta vad det är.

Jag kan inte säga det nu heller. Jag känner mig så dålig, världens sämsta mamma. Skit att Jens skall ha en sån mamma. Han är värd något bättre. Fast å andra sidan, ingen kan älska honom som mycket som jag gör.
Fast jag vet inte om det räcker. Jag är besviken på mig själv, att jag inte finner mig i situationen och säger ifrån. Men någonstans bottnar väl allt i en osäkerhet från min sida, att jag inte duger.
En blind mamma, vad är det att ha?
Hör ni att jag tycker synd om mig själv? ;)
Jag har en känsla inom mig som jag aldrig någonsin kommer kunna sätta ord på.
Nu skall jag återgå till min gosros.
Ha en skön kväll.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Lilla vännen!

Inte ska du klandra dig själv för att andra människor är taktlösa och inte vet hut!! Du är Jens bästaste mamma och bättre mamma skulle han aldrig kunna få!

Jag hade en kund idag där mamman var blind och hennes son (runt sju års åldern) hade gravt nedsatt syn. Dom verkade klara sig alldeles utmärkt utan att någon annan behövde lägga sig i.

Snälla, bry dig inte (vet att det är lättare sagt än gjort) du vet att Jens skulle aldrig byta ut dig mot någon annan. Ni har något annat som bara ni två kan ha och det kan ingen ta ifrån er.

Ta hand om er och krama lillgosen från oss!

2008-06-07 @ 20:21:24
Postat av: T

Nehej du, nu får du inte tycka synd om dig själv. Jag blir så ledsen när jag läser hur folk behandlar dig. Jag tycker du är så himla duktig! Jag förstår att man ibland hamnar i en svacka. Det gör jag också. Jag är imponerad av hur du kämpar (dubbelt så mycket som jag behöver göra). Du är en helt otrolig stark person!!

Ta inte illa vid dig av trångsynta personer. Det är dem som är svaga INTE du!

Ha en super kväll!

Skickar en massa styrke kramar!

2008-06-07 @ 20:39:16
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Satu

Nemen gumman!



vad ledsen jag blir när jag läser detta för DIN SKULL!



Jag är otroligt imponerad över att du sköter om ditt barn precis som seende TOTALT IMPAD! Klart du får bli ledsen,det var ju lite tarvligt gjort av mostern.. tycker jag!



Hoppas du får tillbaka ditt Go och struntar i denna händelse,och går vidare,jag tycker att nästa gång (om det inträffar) så får du fräsa ifrån!



Många styrkekramar från mig!!!!

2008-06-07 @ 21:55:13
URL: http://satuelisa.blogg.se/
Postat av: Satu

glömde säga gonatt & kram

2008-06-07 @ 22:07:54
URL: http://satuelisa.blogg.se/
Postat av: Malin

Ullisen!!! Snacka om att hon betedde sig dumt!!! Skönt att kunna bli arg å dina vägnar, för just nu är det inte så väldigt kul här. Ska se om jag lyckas få iväg ett mail om det. Förstår att du inte orkade förklara för henne, det är jättejobbigt. Jag har sett dig med Jens, och jag tvivlar verkligen på att han vill ha någon annan mamma.

Nattis!

2008-06-07 @ 23:23:20
Postat av: Titti

Tänk inte så, fast jag förstår att det kan vara svärt. Jens har den bästa för honom, liksom mina barn har den bästa för dom. Lika lite som mina barn vill byta ut mig, vill Jens ha nån annan mamma! Sen vad andra gör, säger och tycker, det ska vi egentligen skita i!

Hoppas det känns bättre idag!

Kram

2008-06-08 @ 07:49:17
Postat av: pej

Gomorron vännen!

Men vad är det jag läser?? Vad är det för en människa??? Hon visar dig ju ingen respekt alls ju! Du är ju den bästa mamman Jens kan ha och vi vet ju att du klarar det alldelea galant!!

Hoppas det känns lite bättre idag gumman!

KramKram

2008-06-08 @ 08:34:55
URL: http://pbme.blogg.se/
Postat av: xMx

Men vilken konstig människa!

Snacka om att det är HON som är osäker, inte du.

Hon är orolig för hon vet inte hur hon ska hantera att du är blind.

En del människor är bra konstiga.

Jag tror att du är världens bästa mamma till Jens!!

2008-06-08 @ 20:49:35
URL: http://xmx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0