En bra dag

Jag har varit på gott  humör idag. Jag är verkligen glad att det funkar så fint på dagis. Det har dessutom gått himla bra med maten idag och Jens har varit glad och då blir jag glad också, för det mesta iaf... :)

Jo, det är ju sant, det är min blogg och jag skriver vad jag känner för. Det jag har känt är väl att det varit så mycket tråkigheter så jag har nästan blivit trött på att skriva om det samtidigt som det är skönt att få skriva av sig och få uppmuntrande kommentarer av snälla och omtänksamma människor.
Det jag har känt också är väl att det är ju helt okej att skriva om sina egna problem och allt som hör till det men jag har faktiskt lämnat ut min mamma här.
Samtidigt är det en sak som påverkar mitt liv mycket fast jag försöker att koppla bort det så mycket som möjligt.
Alkoholism är på många sätt något skamligt men jag skäms absolut inte för mamma. Det är ju en sjukdom och jag tror så här, ett missbruk kan alla hamna i, även om en del kanske har en större benähenhet att falla ner i det. Sedan, att inse sitt problem och efter det orka ta sig upp ur det, det har kanske med styrka och vilja att göra, vad tror ni??
Jag tror att min mamma inte är så stark tyvärr, men jag hoppas att hon kan klara av det ändå, att hon hittar styrkan  någonstans.

Imorgon skall jag och Daniel ner till Lund, jag skall få ny ögonfärg... haha
Jens skall vara hos Brigitta och Anna, två fina vänner. Han kommer att få jätteroligt, det är jag säker på.
Godnatt på er.

Kommentarer
Postat av: pej

Skönt att höra att det går så himla bra för Jens på dagis. Jag är lite orolig inför när skruttan ska börja. Hon ska inte börja förrän första september men ändå.

Tycker du gör helt rätt i att skriva ner dina tankar och funderingar här. Om du är som jag så mår i alla fall jag mycket bättre när jag har fått ur mig all "skit" som tynger mig.

Hoppas ni får en bra natt!
KramKram

2008-05-06 @ 21:25:15
URL: http://pbme.blogg.se
Postat av: T

Hej,

jag hittade din blogg på min syster Satu's sida.
Jag har läst din blogg sen dess men tyvärr inte kommenterat. Skäms. Jag är urusel på det. Men nu måste jag bara säga att jag tycker du är skitstark. Helt otroligt! Jag är mållös.
Du och jag har våra mammor gemensamt. Jag känner så väl igen mig i det du skriver.
Många kramar T

2008-05-08 @ 22:15:29
URL: http://modestymom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0