Mabthera

Yes, då är jag nymedicinerad. Det känns jätteskönnt att det är igång nu och den första infutionen gick superbra. jag känner mig bara allmänt trött och lite yr.
När jag kom dit tog de ett gäng prover, när resultaten hade gåtts igenom började de ge mig premedicineringen som bestod av kortison, antihistamin och paracetamol.
Efter en halvtimme satte Mabthera-infutionen igång och den tog fyra timmar och en kvart. De ökade på hastigheten en gång i halvtimmen.
Tiden gick faktiskt fortare än vad jag trodde den skulle göra, jag fick gott fika och supergod mat! :) Mina grabbar kom och hämtade mig klockan två, det var tidigare än vad jag hade räknat med det också. Skönt!
Nästa infution blir om två veckor och efter det kommer det dröja minst ett halvår till nästa gång. Det är inte klokt!! Jag som varit på Spenshult för att få dropp en gång i månaden under ett antal år, vilken himla skillnad. :)

Ja, nu vet jag att det är många som håller tummarna för mig, att medicinen skall hjälpa så jag tror fullt och fast att den kommer göra det också. Om tre månader räknar jag med att ett mirakel har skett, så kändes det efter första infutionen med Remicade nämligen, så jag vet att mirakel kan ske.
Jens är också ett levande eexempel på det! :)

Nu skall jag ta en kopp kaffe och läsa lite.
Ha en skön fortsättning på dagen!
So long

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jah!! Vi håller oxå tummar å tår att det blir bra denna gången me meducinen ;-)
OCH att Jens nattmonster försvinner illa kvickt!
Ha en supermysig kväll o kramis på er

2008-05-28 @ 19:41:22
Postat av: Titti

Vad glad jag blir! Vi håller tummarna för mirakel åt dig! Hoppas du kan sova gott inatt. Kramar!

2008-05-28 @ 20:08:32
Postat av: pej

Håller tummarna stenhårt för att du mår bättre snart vännen och att medicinerna hjälper!
KramKram

2008-05-28 @ 20:55:49
URL: http://pbme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0