Oro

Jag har en oro inom mig. Det tar emot att skriva om det här men det är ju min blogg och vad skall den annars vara till för, om inte att skriva ner vad jag känner?

Vi har ju bokat en stuga i Dalarna, hälsa på släkten där uppe, bland andra min mormor som inte träffat Jens än. Det ser jag verkligen fram emot, att få sätta Jens i hennes knä. :)
Vi skall åka med mina föräldrar och det skall bli roligt det med, problemet är mamma då och hur jag skall ta tag i det. Som jag skrivit tidigare så är mamma i en dålig period nu, min mamma har problem med alkoholen. När hon inte dricker är hon en människa som jag älskar och en god vän. När hon däremot dricker är hon inge man vill umgås med.
Nu är jag alltså nervös för resan och hur veckan där uppe skall bli. Man kan ju då tycka att det är ju bara att ställa krav på henne, att hon inte skall dricka när vi är där uppe. Jodå, det är vad jag skall göra också, jag skall tänka att det är för Jens skull då klarar jag av det.
Att det skall behöva vara så här?!? Blir matt när jag tänker på det.
Vi sopar det under mattan ett tag, ett tag till alltså... :)
Ha en mysig lördag!
Bye

Kommentarer
Postat av: pej

Lider med dig vännen! Har tyvärr inga bra tips att ge dig men det låter helt klart som att du är på rätt väg.
KramKram

2008-05-03 @ 21:56:23
URL: http://pbme.blogg.se
Postat av: Titti

Har tack och lov inte dom problemen, och vet inte riktigt vad jag ska säga, men det låter orättsvis om din mamma ska få förstöra semestern för er alla. Så ställa krav är väl det bästa?!
Hoppas det ordnar sig. Kram T

2008-05-04 @ 07:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0