Svårt

Ja, det är svåra grejer det här med mamma. Det ligger så mycket bakom och det har gått många rundor.
Jag är extremt dålig att ta konflikter och min pappa är ännu värre, tyvärr. Den enda som egentligen tagit tag i det här med mamma och ställt krav på henne är min älskade lillasyster. Det slutade hur som helst med att mamma valde bort henne och de hade ingen kontakt på ett år.
Jag kunde inte ställa samma krav på mamma som min syster gjorde. Det var en hemsk tid.
Jag var gravid med Jens då och ja, jag kunde liksom bara inte välja bort någon då. Det är jättesvårt att förklara. jag och mamma har ett starkt band och det har jag till alla i min familj.
Iaf, när Jens föddes så kunde inte hela familjen vara tillsammans eftersom min syster och mamma inte kunde träffas. Det var svårt. Lovisa, min syster, stöttade mig så mycket under den första tiden med Jens, då var mycket jobbigt. Mamma fanns inte där alls, för hon firade.

Det låter rörigt det här, eller hur? Mamma har svikit många gånger och ändå har jag så förbaskat svårt att ställa henne mot väggen. Jag har varit mycket tuffare sedan Jens föddes, talat om för henne att vi inte tänker träffa henne när hon dricker och det har hon väl i det stora hela respekterat.
Det är bara att fortsätta.
Nu orkar jag inte skriva mer.

Det har varit en jobbig natt. Jens har varit vaken mycket av någon anledning.
Nog för nu.
Bye

Kommentarer
Postat av: Marie

Det känns verkligen som att du inte bara drabbats av en jobbig sak här i livet, du har fått brottats med en hel del jobbigt. Jag är full av beundran över allt du klarar och jag förstår att det är jobbigt att ställa sin mamma mot väggen. Försöker återigen skicka över lite extra styrka till dig.
Stor kram, Marie

2008-05-04 @ 20:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0