Lite gjort idag ändå

Kväll igen då, det är inte klokt vad dagarna rinner iväg. Men det gör inget, för snart är det första advent och jag bara älskar den tiden.
Daniel verkar må lite bättre och även jag. Slemmet är inte så infekterat ikväll, låter trevligt eller vad säger ni? ;)
Vi har fått gjort en del idag trots att pigg inte är mitt namn just för tillfället.
Vi har rensat ut på Jens rum, tagit bort leksaker och gosedjur som han inte ängnar sig åt längre. Det känns otroligt skönt och så blev det ju mycket finare och mysigare på hans rum.
Babygymmet och babysittern åkte ut bland annat, då kan ni ju förstå att det var ett tag sedan vi gick igenom han saker. :)
Fint är det nu iaf.
Sedan tog jag mig ann badrummet. Tvättade och gjorde rent kaklet överallt. När jag kommit halvvägs var jag supertrött och ville bara slänga svampen och allt på golvet.
men istället for hela spannen med vatten och medel rätt i golvet, och det var inte avsiktligt.
Min första reaktion var att skrika rätt ut och gå och lägga mig men istället kom ett lugn över mig och jag torkade och spolade av. Innan jag satte igång tänkte jag: Ska jag ta ut badrummsmattan? Nej,det skiter jag i.
Spannen ramlade såklart mitt på den.
Jaja, sånt händer. ;)

Imorgon kommer mamma hit och ska sätta upp nya gardiner i köket plus att hon ska hjälpa mig pynta.
Jag är den rikaste människan i världen.
Jag har så många människor som bryr sig om mig.
Här går det upp och ner som ni hör.;)
Nu dags att hoppa i säng.
Imorgon blir det storstädning här hemma. Jaja, badrummet är ju klart iaf, golvet åtminstone. Hihi
Godnatt på er.

Kommentarer
Postat av: myran

klart att du har härliga människor omkring dig! Man får det man förtjänar..:)



Jag kan tänka mej att du sa några väl valda ord när hinken tömdes på golvet.. / kram till dej

2008-11-28 @ 23:32:50
URL: http://mcmyran.blogg.se/
Postat av: lena

Det brukar komma lite ramsor ur en när sånt händer hehe!!Det är så skönt när man får rensa bort lite saker som man tänkt på så..länge.

Vad kul att mamma kommer imorgon och hjälper dig lite med gardiner och pynt:)

Härligt att ni känner er bättre!!

Sovgott,min fina vän, kram lena.

2008-11-29 @ 00:06:33
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan, skönt att få rensa och greja, gjorde det vid vår flytt och det var underbart.



Orkade en stund men satt mest i soffan och kikade på Idol med ett halvt öga och åt tårta. Men det räckte gott och väl.



Du har fått en utmärkelse i min blogg för att du är en sådan stark och go kvinna! Tyckte du var värd det.



Må så gott nu ska jag sova. kramar

2008-11-29 @ 01:34:12
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Ann

God morgon raring! Ja jag trivs så ofantligt bra att man nästan längtar till måndag! Helt underbart! Detta behövde jag!

2008-11-29 @ 05:58:15
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Titti

That´s life vet du. Upp och ner. Annars skulle ingen orka tror jag. Härligt att du mår lite bättre, då hoppas jag du är helt frisk idag!

Kram

2008-11-29 @ 07:47:04
Postat av: soffie

du är helt otrolig som fixar å grejjar så,du det lugnet du hade när spannen for iväg skulle inte jag haft,nästa gång det händer mej nåt ska jag tänka på dej:O)

ha en go lördag och va skönt att du och maken verkar va piggare idag

2008-11-29 @ 10:47:00
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Jen

Japp rent golv blev det duktiga du.Soft lördag är det här. Kram kram

2008-11-29 @ 12:23:04
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Malin

Med din personlighet förstår jag att du känner dig rik! Att du sen är klok nog att se vad du har, inte vad du inte har, gör dig ännu klokare. I mina ögon är du en riktig vardagshjälte! Kramiz M

2008-11-29 @ 18:58:02
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: T

Men vilken otur. Men vad skönt att få röjt lite. Jag har julpyntat idag.

Och så går jag på penicillin. Fick urinvägsinfektion igen. :(

Jo min pappa...han va mysig. Tyvärr dog han när jag bara var tretton. jag blir så full i skratt när jag tänker på advent. Han körde ut hela familjen och skulle pynta själv. Ingen fick röra pysslet. Allt hade sin specifika plats. Haha! Han var en pedant man! Här hemma slänger vi upp grejjor där de får plats typ. :)



Ha bästa lördagen Ulrika!

2008-11-29 @ 19:23:57
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Stefan

Alltid lika trevligt att höra att det är bra med slemmet ;-)

Här har det också varit full spruta i ett par dagar.

Annicas mamma är här, och då blev det ju till att adventsstöka så klart. Knepigt vore ju annars ;-)

Ha en härlig 1:a advent vännen

Kram

2008-11-29 @ 22:11:23
URL: http://jalonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0