Några sprutor

Jag var lite halvseg igår, man blir trött av valvakor... ;)
Men det gick ju fint och nu är det många som hoppas och tror på Obama, att han ska fixa till både det ena och det andra, så även jag...
Vi får hoppas det blir så.
God bless America!
och oss andra med för den delen... :)

Jag har varit på Spenshult idag. Läkaren såg att jag inte mådde så bra och sa, när jag visade upp mina händer:
-Oj, allt det där kan vi inte spruta.
Men jag fick tre stycken, i båda armbågarna och i höger handled. Armbågarna har jag aldrig fått i tidigare så det var ju lite spännande... ;) Inte så skönt, så det är inget jag rekomenderar men jag skulle gladerligen ta en varje dag bara det hjälpte.
Nu har jag mycket ont men imorgon känns det nog bättre.
Hon förstod att jag var ledsen och att allt var jobbigt nu. Men hon kunde inte göra mer för mig. Jag ska börja med den nya medicinen i mitten av december och det känns himla skönt att det är bestämt iaf.
Så det är bara att fortsätta vänta nu då. Men jag har vant mig vid det här laget så det ska väl funka.

Sedan är det ju inte bara det här med lederna heller. Jag har inte direkt velat skriva om det tidigare men nu gör jag det ändå. Den 20 november ska vi ner till Lund och då får jag antagligen domen över halsen. Om de ska försöka sig på att operera den eller om jag ska ha tracken livet ut.
Jag sjuter bort tanken ur huvudet så fort den dyker upp för det är jobbigt. Jag vet inte vad jag vill?
Jag har gått igenom närmare 30 operationer i mitt liv och det känns som att det räcker. Operationer är det värsta jag vet, det har det alltid varit sedan jag var liten. Men kan det bli bra så är det kanske värt det? Men jag tror att det snarare blir så att läkarna vill att jag behåller tracken för en operation är riskfylld och svår på grund av att jag är steloperrerad i nacken.Det är svårt att komma ner med instrumenten.
Ja, det är väl dumt att spekulera men inte så konstigt att jag gör det.
Tracken är ju bra, jag får ju luft, vilket såklart är ett ganska så stort plus i samanhanget... :) Men samtidit få ett helsike varje gång jag blir förkyld, livet ut, det känns tungt.
Vara bunden till en sug, det är inte roligt heller.
Mmm, sedan är den inte fin heller men det kan jag väl leva med.
Tänk om man kunde köpslå med Gud? Om jag behåller att vara blind och ha tracken, kan jag få slippa reumatismen då? För det är den jag hade valt bort om jag fick välja, utan tvekan.
Nu är jag ledsen igen. :(
Klart jag inte vill köpslå med Gud, det är dumt.
Nu slutar jag för mina armbågar värker som katten.

Snart hämta gosrosen på dagis och sedan bär det av in till stan.
Önskar er en underbar torsdag, tänk snart är det helg igen. :)
So long

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, skönt att du fick några sprutor i alla fall, någon lindring. Vad är det för medicin du ska få?



Förstår du frutstration och ängslan över beslutet, känns som pest och kolera det där och operationer ä rju som bekant aldrig kul...Kram på dig

2008-11-06 @ 14:23:16
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Stefan

Lilla vännen.

Vi sitter här och läser det du skriver tillsammans.

Annica gråter, så jag får sköta skrivandet.

Önskar bara att vi kunde göra något för att hjälpa dig. Få dig att känna dig lite piggare och lite bättre. Jag skulle gladeligen ta din reumatism, om det bara ledde till ett leende från dig. Är inte så kräsen :-D

Vi undrar en liten sak. Skulle ni till Stockholm i början av december, eller hur blev det?

Vi ska dit och det vore ju så himla roligt att ses...ehhh...träffas :-D

Då skulle du få känna på kramar kan jag lova.

Skickar en här på bloggen så länge.



KRAM

2008-11-06 @ 17:48:29
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Byggarn

Det var längesedan...men du är fortfarande en enda stor hjältinna för mig!!!!! Kör hårt!!

2008-11-06 @ 19:13:48
URL: http://tramlinger.blogg.se/
Postat av: Stefan

Vi finns här för våra vänner. :-D

Och det är bara att hojta till om det är nåt. Vad som helst.

Hur länge blir ni kvar där då. Vi åker ner den 5e, på fredag. Troligtvis åker vi på morgonen så vi är väl nere vid lunchtid kanske.

2008-11-06 @ 21:06:35
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: soffie

Å du jag önskar jag kunde göra dej glad ,du verkar vara en så goo och fin tjej så det är orättvist va jobbigt du måste ha det,

jag skickar dej massor av styrkekramar till dej och hoppas värken är bättre tack vare sprutorna idag!

kramelikram till dej min käre bloggvän!

2008-11-06 @ 21:14:49
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ann

Morning! Är kanske tillbka idag lite senare:) VI får se:)KRAM!

2008-11-07 @ 06:07:50
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Ann

Tack söta du! Ja det var behövligt!

Ska bli otroligt skönt att få komma på ryggis!

DU är en kämpe av stora mått gumman!

2008-11-07 @ 11:05:17
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Annica

Hej vännen!

fasen! Gråter igen när jag läser vad du skrivit. Hur känner du dig idag? Har sprutorna hunnit göra någon skillnad?

Själv är ryggen ett rent helvete. Var ju hos sjukgymnasten igår som konstaterade inflammationer i lederna som revbenen sitter i. Inte konstigt att det gör så ont att andas. Och inte konstigt att jag inte kan sova... Bara att härda ut då jag inte kan äta medicin pga att magen lagt av efter all stress den senaste tiden.

Så jag gnäller!

Hur som helst så hoppas jag att du känner dig lite bättre idag.

Massa varma och stora kramar till dig!!!!

2008-11-07 @ 14:10:44
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Jen

Va är du stelopererad också,,, finns det ingen stopp på detta??? Kram

2008-11-07 @ 15:08:19
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Pej

Hej vännen!



Nu var det jättelängesen jag både läste och skrev i bloggar. Jag har försökt läsa ikapp lite i din blogg och blir lite förtvivlad. Vad mycket skit du får gå igenom. Jag önskar så att jag kunde göra nåt för dig. Jag hoppas det löser sig till bästa med halsen och att du mår bra snart!

KramKram

2008-11-07 @ 15:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0