Så fina människor det finns

Ibland funderar jag på hur sjutton jag klarade mig innan jag började blogga och fick kontakt med er, fina människor.
tack återigen för era fina kommentarer, de går rakt in i hjärtat på mig och värmer som bara den, det är så skönt.
Jag får också mail hem från vänner som läser min blogg, tack till er också, det är så skönt att ni finns här och delar både det som är roligt och det som är lite mindre kul...;)
Kram till er alla!

Dagen? Den har varit mycket bättre.
Jag åkte iväg och tränade trots lite ont i halsen, ingen feber så klart. Jag är glad att jag kom iväg eftersom det kommer dröja lite till nästa gång.
Jens och Daniel har varit hemma och pysslat om varandra. :)
Nu kommer ett klagomål, kan ni möjligtvis gissa på vad?
Nej, det är inte lätt för jag gnäller över mycket ;)
Men idag kommer jag att gnälla på, surprise  surprise!!!
FÄRDTJÄNSTEN
Jojo, det är sant.
min bil skulle hämta mig vid Sats, tyvärr vid det olycksdrabbade klockslaget 15.15. (det var då den kom försent sist)
Jag borde förstås dragit öronen åt mig när jag fick den tiden på beställningcentralen.
Kl 15.15 var det ja. Kl 15.35 ringde jag en aningens upprörd och då var chaufören på väg till mig, tacka sjutton för det. han skyllde på trafik. Brukar vara just trafik på vägarna har jag för mig menmen, jag kan ju ha fel, jag ser ju inte, så som sagt jag kan ha fel.
Kl 15.45 var ledsagaren tvungen att gå, mycket märkligt...Hon har ju konstigt nog något annat att göra än att vänta på färdtjänst.
Kl 15.55 drog jag darrande upp mobilen och ringde beställningscentralen igen.
-Du har plts nummer sex i kön.
Mmm, låter ju inte så farligt men det tog tio minuter att komma fram. När jag satt och pratade, med en strängt kontrolerad röst, kom chaufören. Han hade kört efter sin GPS och hamnat ute i, jag vet inte var?
Vet ni hur arg jag var?
Mitt hjärta slog som bara den och jag var genomvarm.
Dumt att hetsa upp sig men som jag skrivit tidigare, detta händer inte en gång om året, inte ens en gång i månaden utan nu känns det som det är mer regel än undantag tyvärr.
Jaja, jag får väl vänja mig,jag lär vara beroende av färdtjänsten hela livet och jag kan ju inte bli galen varje gång.
Men jag fick inte ens en ursäkt. :(
Jaja, jag har lämnat detta bakom mig.
Nu siktar jag in mig på morgondagen. Det är besök i Lund som gäller då.
Domen över halsen! ;)
Jag tycker om er.
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Hej hej vännen.

Det där med färdtjänst är ingen höjdar. Jag vet.

Men en underlig sak. Halmstad är ju inte direkt New York till storleken. Eller hur?

Varför i herrans namn skulle en taxichaffis måsta använda GPS för att hitta till en inte helt okänd träningsanläggning? Det kan ju inte vara helt riktigt tycker jag.

2008-11-19 @ 22:21:44
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Malin

Önskar dig lycka till av hela mitt hjärta!

Många varma kramar till dig med!

2008-11-19 @ 22:22:43
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Pia

Hemskt att man ska få vänta så där.

Men jag känner igen detta ...när jag hade skolskjuts för sonen...där var de aldrig i tid heller...



tack för dina värmande ord på Syrran T blogg

Jag blev så glad.

Ha en trevlig kväll

Kram Pia

2008-11-19 @ 22:38:02
URL: http://encurlingmorsasbekannelser.blogg.se/
Postat av: lena

Hej du goa Ulrika:)

Du lämnar fina kommentarer till mig med:)

Jag kan förstå att du blir arg över färdtjänsten jag med mitt inte så stora tålamod skulle få hysteriska anfall ,så dom skulle bli så rädd att dom helt sonika skulle se till att hämta mig minst en kvart före utstt tid hehe!!

Hoppas att allt går bra i Lund i morgon ,ska tänka på dig ,kram lena.

Sovgott!!

2008-11-19 @ 23:05:16
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Ann

God morgon sötaste vännen!

Men så irriterande! Förstår din ilska!

Hoppas det går bra i Lund!

Kram!

2008-11-20 @ 05:24:51
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ahhhhhhhh jag blir galen å dina vägnar. Det är ju så dåligt. Precis som du skriver så är du beroende av deras "service".



Jag håller tummarna för att allt går bra med dig idag.



Det är JAG som ska tacka för dina uppmuntrande kommentarer, det värmer. Har ont men det är ju inte så konstigt,jobbigt med gipset och kryckorna. Mina handleder är ju så svaga.



Stor kram till dig.

2008-11-20 @ 05:25:06
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej!



Önskar Dig lycka till... ;-)

2008-11-20 @ 08:02:53
URL: http://gevalium.blogg.se/
Postat av: Jen

Guuud fröken vad jag tänker på dig hela tiden, lycak till nu,vad det än blir för resultat får vi försöka hitta dom bästa lösningarna för dig utifrån vad vi har att gå efter. Kram i massor

Skriv ett brev till nån chef på färdtjänsten, så här får det banne mig inte gå till.



2008-11-20 @ 08:13:44
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Stefan

Ja jösses säger jag bara. En taxichaffis som inte hittar ett sånt ställe utan gps ska nog kanske byta jobb. Speciellt om han inte ens blir misstänksam om det börjar dra iväg i helt fel riktning :-D

Hur är det med vår lilla Ulrika i dag då?

2008-11-20 @ 08:51:14
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Satu

Och du lämnar alltid så fina och varma kommatarer själv gumman! (thankyou!)



Neeeh,vbad trist att det är mer regel än undantag. Men somg sagt det är bara vänja sig,fast detinte ska behöva vara så här..!! (skulle nog bli lika upprörd jag!)



önskar er finaste dagen-STOR kram till er!!

2008-11-20 @ 09:21:15
URL: http://satuelisa.blogg.se/
Postat av: Titti

Tummar hålls och onda tankar över färdtjänsten tänks!

Kram

2008-11-20 @ 10:42:53
Postat av: T

jag blir så förbannad när jag läser hur det får gå till!!! Du borde gå ut till tidningen. Så dom gör ett reportage och folk får upp ögonen om hur det fungerar. Kanske fler hör av sig och klagar och då måste kommunen ta krafttag.

Jag blir så upprörd så jag tuggar fradga här borta!! Jag lider med dig ska du veta!

Nu ligger syrran på operationsbordet. Hoppas det går bra! Jag håller tummarna!



STOR KRAM!

2008-11-20 @ 11:40:22
URL: http://modestymom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0