Medmänniskor

Det har varit en helt okej dag. Stack iväg och tränade vid elva och var hemma igen vid halvtre. Träningen gick kanon men jag känner att inflammationer är på inseglande igen. Jaja, inte så mycket att göra åt det...
Träningen var rolig. Men hemresan inte lika skoj. Min chaufför blev stoppad av polisen... Han körde 65 där det var 50 och åkte på 2500 kr i böter. Han var så ledsen.
Jag ska väl inte ursäkta honom men de har det himla stressigt, de som kör färdtjänst. Resan mellan Halmstad och Getinge tar tjugo minuter, två mil är det och de har 14 minuter på sig. Inom den tiden ska de öppna grindar, ta betalt och ibland hjälpa passageraren till dörren.
Jag har hört så många klaga på tiden men Hallandstrafiken gör inte något. Nu var han så upprörd så han skulle ringa och säga att de verkligen måste ändra på detta. Hoppas det hjälper, men det har inte hjälpt förr så jag vet inte?

Jag har läst ut "Medmänniskor" av Stefan Einhorn och som alltid har han mycket vättiga och tänkvärda saker att säga.
När jag läste den så tänkte jag på er och det gjorde jag även nu när jag läste kommentarerna jag fått.
Ni är bra medmänniskor. Om ni bara viste hur mycket era fina ord betyder för mig. Hur stark och glad jag blir. Det är klart saker och ting är tunga ibland och att inte kunna se är verkligen opraktiskt men vad sjutton, när jag får läsa det ni skriver så struntar jag i det.
Tack!

Jag ska rekomendera en av mina favobloggar nu, jag tar det lite i taget så inte Danne får spel på mig. Det är ju han som får länka som sagt... hihi

Jag vill nominera
Tittis blogg
Hon skriver helt underbart. Berättar om sitt liv tillsammans med d och deras fina barn.
Hon har precis startat upp en ny blogg, den förra är lösenordsskyddad. Jag har följt henne länge och tänker på dem ofta fast jag aldrig träffat dem. Hennes dotter finns i mitt hjärta, dels för att hon verkar vara en helt underbar liten tjej men också för att hon drabbats av samma sjukdom som jag fick när jag var sex år, Barnreumatism.
Hon är mycket yngre än vad jag var. En fantastiskt duktig tjej och en lika suverän mamma. Som jag alltid sagt, så tror jag att det är tusen gånger värre att vara förälder än det sjuka barnet. Titti och D verkar tackla sjukdomen på det bästa sättet iaf.
Gå in och läs själva. Hon har fina bilder med som hon beskriver så fint för mig. *glad*

Nu ska jag busa med min gosros.
Ha det bra idag.
So long

Kommentarer
Postat av: Titti

Tack vad du är snäll! Vi gör vårt bästa, även om det i vissas ögon inte räcker till. Men varför ska dom bry sig! ;o)

Kram

2008-09-22 @ 16:38:05
Postat av: Annica

Hej!

Så väl jag känner igen det där med Färdtjänsten! Så jobbigt för dom som kör! Den stressen kan inte vara kul. Och känslan av att aldrig räcka till kan ju göra vem som helst galen!

Idag är ingen bra dag. Mamma har åkt in med C till akuten. Jag kommer nog sätta mig på bussen och åka ner på torsdag. Måste få krama mamma!

Har lyssnat på ett föredrag med Stefan. Otroligt nyttigt! Man får en annan syn på saker och ting.

Hoppas att du får en bra kväll!

KRAM!!!!!!!

2008-09-22 @ 17:38:30
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Ann

Det gör faktiskt inte någonting! vi tänker tända ljuslyktor och mysa till! Hockeyn kan vi se på teven så det är ingen fara:))

2008-09-22 @ 17:54:32
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Annica

Ja. Jag flyttade upp hit för snart 8 år sen. Det som är jobbigt är ju att sitta länge för mig. Åker jag buss tar det ca 4,5 timme. Och då sitter jag helt still hela tiden. Med undantag för en liten kaffepaus på vägen.

Åker jag tåg tar det 3,5 timme. Där har jag visserligen lättare att röra mig. Men då är skakningarna ett rent helvete...

Säger som farmor min alltid sa:

Hur man än gör så har man arslet där bak...

Hon var underbar min farmor!

Tack för att du tänker på oss. Det betyder så mycket! Hoppas du vet det.

KRAM!!!!!

2008-09-22 @ 17:58:49
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Detsamma! Tycke så mycket om dig med! Fast vi aldrig träffats. Men det måste vi ändra på. Eller hur? ;-)

KRAM!!!!!

2008-09-22 @ 18:28:48
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Ja havet är mäktigt! Helt otroligt att sälen kommer när jag så väl behöver den.. Mäktigt!

Jag måste avsluta för ikväll.

Har varit så klantig och skurit mig i handleden på en konservburk. Och det börjar blöda när jag skriver... Så typiskt!

Tack för att du finns!

KRAM!!!

2008-09-22 @ 19:46:50
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Malin

åh, jag älskar dit smeknamn på Jens! Gosros, det låter så....kärleksfullt! Nattis med dig!

2008-09-22 @ 21:19:34
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag skulle öppna en konservburk som inte ville bli öppnad. Så jag bröt mig in i den... Inte så smart...

Nu ska jag försöka sova. Är helt slut. Och inget nytt från mamma.

KRAM! Och tack för allt!

2008-09-22 @ 21:31:15
URL: http://anja72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0