Så ska man inte göra...

Vi har en strålande höstdag här nere i Halmstad, hoppas ni också har det. :)
Jens och Daniel är ute och kör bil. Det innebär att Jens får sitta framme vid ratten och köra, ja, bilen är förstås inte igång. Han älskar att sitta där framme och köra, trycka på knappar och dra i spakar.

Själv har jag haft en toppendag. Var som sagt in till svärmor och fikade. Efter det kom älsklingen och hämtade mig och vi stack ut på stan och käkade lunch.
Det blev asiatiskt, gott som katten men ojoj, vad törstig jag blir av sån mat. :)

Nu kom grabbarna in... Då är lugnet över för den här gången då... ;)

Jo, jag måste ju berätta vad som hände imorse när jag gick med Jens till dagis.
Allt gick finfint fram till vi kom till staketet som går runt dagiset, där de där berömda grindarna finns, ni vet? De jag var oroig för att inte hitta.
Hur som helst, jag känner att det är någon som går bakom mig och plötsligt rycker någon tag i min arm och börjar dra mig bakåt. Hon säger inte något utan bara drar och försöker få in mig på en annan väg. Jag säger att jag ska gå vidare varpå hon släpper min arm. Men hon fortsätter gå efter mig. När jag går förbi den första grinden tar hon tag i mig igen och ropar: Wait wait!
Jag börjar vid det laget bli ganska så irriterad minst sagt och vänder mig om och drar åt mig armen och säger att jag ska in i nästa grind. Hon låter väldigt tveksam men släpper mig iaf.
Jag och Jens traskar vidare och allt går jättebra.

Jag har råkat ut för sånt där tidigare. Folk bara kommer fram och tar tag i mig och drar, som att de vet vart jag ska? Hmmm?
De vill väl hjälpa till men det är absolut fel sätt att hjälpa till på... :( För det första är det obehagligt när någon kommer fram och bara tar tag i en och drar. För det andra finns risken att jag kommer ur kurs. som ni förstår följer ju jag kanter, staket och har andra kännetecken för att hitta dit jag ska. Om jag kommer ifrån de så kan det vara svårt att sedan hitta tillbaka.
Jag förstår ärligt talat inte hur folk tänker när de gör så? det bästa vore, om man nu ser en blind förvirrad person traska omkring till på köpet med ett stackars värnlöst barn vid handen som är i denna blindes våld, att fråga: Vill du ha hjälp????
Eller ring Soc på en gång vet jag... Nejdå, förlåt nu blev jag lite upprörd bara, inget att hätsa upp sig för men lite smått irriterande är det faktiskt och jag tror ni förstår mig?

Jag kommer ihåg att en kompis till mig berättade, hon är förövrigt också blind, att hon var ute och gick på stan och plötsligt är det någon som tar tag i henne och bara drar henne över vägen.
Man ska ju hjälpa blinda över gatan, det vet ni väl??;)
Nu är det så att både hon och jag är runt 1.5 m lång och iaf jag väger strax under 40 kg så det går verkligen att ta tag i mig och dra iväg med mig, speciellt om jag är oförberädd.

Nej, nu ska jag sluta tjata om detta. :)
Dags för lite kaffe. :)
Ha en fortsatt underbar dag.
So long

Kommentarer
Postat av: Jen

Men shit, jag skulle bli skitskraj om någon bara tog tag i mig bakifrån, och jag är INTE blind liksom, fattar dom väl att dom inte kan göra så,, på någon alls..... idioter. Va bra att du fick bra lunch,,, men jag håller med,,, man törstar ju efter sån mat,, hihi,,, kram kram

2008-09-25 @ 15:22:23
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Malin

Okej, det ska jag lägga på minnet! Ha en bra dag, så hörs vi kanske ikväll!

2008-09-25 @ 15:27:41
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Annica

Vilka galningar det finns!

Bara för att man har ett handikapp av något slag så behandlar folk en automatiskt som om man vore mindre vetande. Dum i huvudet eller liknande.

Jag satt ju själv i rullstol ett tag. Och helt plötsligt kunde folk inte prata med mig. De pratade med Stefan. OM mig. Så otroligt frustrerande! Och de om de väl pratade med en så var det som om dom pratade med ett barn. Ofta blev man kallad för lilla vän eller lilla gumman. Hatar det! Det är som att bli klappad på huvudet!

Usch! Det skakar vi av oss nu. Solen skiner ute!

KRAM!!!!

2008-09-25 @ 15:46:37
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Stefan

Ja det finns människor med varierande grad av knasighet överallt. Det är som med penionärerna och bilkörningen.... ;-)

Vi har verkligen haft en toppendag, så nu är det middag och kvällsmys som gäller. Ha det bra gumman.

2008-09-25 @ 15:53:54
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Annica

Man kan ju undra hur talet påverkas bara för att man inte ser eller inte kan gå... ;-)

Ja vi kan ju inte hänga upp oss på knäppa människor. Vi skrattar i stället åt mig och mina galna upptåg! ;-)

Ser här ovan att maken min säger att vi ska ha myskväll. Trevligt! Undrar vad han hade för planer då. Hoppas inte att min kladdkaka ingick i dom planerna... Hi hi hi!

KRAM!!!

2008-09-25 @ 16:15:41
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Neeej!

Stanna här och fortsätt läs om min kladdkakspannkaka! Ett gott skratt förlänger ju livet. Jag kanske skulle varumärka min blogg som medel för ett längre liv...? ;-)

KRAM!!!!!

2008-09-25 @ 16:37:40
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Jen

Hej bra fast lite seg efter företagsfesten igår,, inte så bakis men trött haha. Kram kram

2008-09-25 @ 16:39:58
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Stefan

Det ska jag göra. En stooor bit.

Ha det bra du också. Kram

2008-09-25 @ 16:44:35
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Annica

Hi hi hi!

Tycker du är minst lika underbar!!!

Nu ska vi äta pannkaka...

Ja. Jag fick till några som gick att äta. ;-)

KRAM!!!

2008-09-25 @ 17:12:55
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh fy vad obehagligt det där lät, jag skulle bli tokig!!

2008-09-25 @ 20:53:05
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Malin

haha, visst blir det, men det är i alla fll självförvållat! Gonatt med dig...kram!

2008-09-25 @ 21:51:42
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Annica

God kväll i stugan.

Ville bara kika in och säga god natt.

Och skicka iväg en stor famn med kramar.

Och kanske lite kladdkakspannkaka? ;-)

Hur lät de ordet när datorn läste upp det?

Hi hi hi!

KRAM!!!

2008-09-25 @ 21:54:46
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

Nej vi vågar inte chansa. Tåget går 18.11 och Stefan slutar fem. Men det har varit så mycket på hans jobb den här veckan. Och det kommer vara lika mycket i morgon. Så det finns risk att han måste jobba över. Och då blir det ont om tid. Så vi åker tidigt på lördag morgon. Det blir en kort visit. Men det är bättre än inget alls.

Nu ska vi också sova.

Sov gott och dröm bara snälla drömmar inatt!

KRAM!!!

2008-09-25 @ 22:14:38
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Byggarn

Du har rätt att bli förbannad över sånt!!! Tror det har varit fantastiskt väder i hela sverige faktiskt!! Jag läser, och blir lika häpen varje gång.. du är en sann hjälte!!!

2008-09-25 @ 22:36:08
URL: http://tramlinger.blogg.se/
Postat av: Julia

Förstår att det där måste vara ofattbart frustrerande, jag hade känt mig otroligt kränkt om någon bara antog att jag inte visste vad jag sysslade med. Folk vill väl bara hjälpa till antar jag, men då får man väl först fråga om någon vill ha hjälpen man erbjuder?

Kul ändå att du hade en trevlig dag på stan!

Kram!

2008-09-26 @ 00:07:39
URL: http://chocolatefrog.blogg,se
Postat av: Ann

God morgon! Nämen gode gud så beter man sej väll inte! vansinniga människor!

2008-09-26 @ 05:22:51
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Titti

Usch vad otäckt. tokiga människor det finns! Tur att du är en smart tjej som vet vad du ska och inte ska ta åt dig av. Kram

2008-09-26 @ 06:00:32
Postat av: Annica

God morgon!

Det blir fint väder idag igen.

Ska bara baka lite kakor idag. Men då ska jag bara ägna mig åt kakorna och inget annat. Säkrast så. Jag ska ju packa också. Men det är nog bäst att inte göra de två sakerna samtidigt. Tänk om jag packar ner kaksmeten väskan och stoppar kläderna i ugnen... Inte så bra! Fast... Då kanske kläderna börja brinna och det kommer massa snygga brandmän och räddar mig! Men... Nej... Det märks nog vad jag gjort och då täcker inte försökringen skadorna. Nej jag får nog hitta på något annat! ;-)

Hoppas du får en underbar fredag!

KRAM!!!

2008-09-26 @ 07:46:09
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Malin

Men vad f-n? Fattar dem inte att de kan skrämma livet ur dig om de bara kommer och sliter tag i dig? Jag skulle ju tro allra minst att jag skulle bli bortrövad våldtagen och ihjälslagen. Hade jag dessutom Greta med mig skulle jag bli vansinnigt rädd att de skulle försöka sno henne från mig!

Nästa gång tycker jag att du ska skrika och vifta med din pinne med all kraft!

2008-09-26 @ 16:18:39
Postat av: Satu

Nemen vad in i glödhetaste...?



Det finns människor som inte tänker längre än näsan räcker verkar det som!



Usch,förstår vad obehagligt det msåte ha kännts,vilken panik.. :S



2008-09-26 @ 16:34:37
URL: http://satuelisa.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Galna människor som inte förstår bättre!! Bara för att man inte ser innebär det väl ändå inte att hörseln är borta??!!

Nej, så gör man bara inte..

Ha en fin fin helg och massa kramar till dig, du är en stor person i en liten kropp ;-)

2008-09-26 @ 21:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0