Utmanad

Jag har blivit utmanad av
Julia


1.Vilken bok läste du senast?
Nu läser jag "Mörk flod" av Jess Walter och innan dess "Demonens död" av anne Holt.

2. Vilken bok ska du börja på härnäst?
Jag har ett gäng på g. Tror det blir "Skulden" av Jodi Picoult eller "Medmänniskor" av Stefan Einhorn.

3. Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?
Har jag ingen aning om, det är nog lika.

4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra hälften" kvar o.s.v.?
Nej, men ibland trycker jag på Daisy-spelaren för att kolla hur mycket speltid det är kvar. :) Räknas det?

5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex. omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar etc?
Det är olika men jag snappar upp boktips lite här och där. Ibland går jag till bibblan och bara plockar.

6. När blir en bok för lång?
Jag tycker det är tjatigt om man får berättat för sig om personernas drömmar. annars vet jag inte, är boken bra så får den vara hur lång som helst...

7. Läser du lika gärna på engelska som på svenska?
Absolut inte. Min engelska är väldigt dålig så det blir på svenska. Men jag borde läsa på engelska så jag fick träna.. Menmen, jag har inte tålamod och ork med det

8. Vilken bok kände du senast att du ville övertala ALLA dina vänner att läsa?
"Sommarbarnn" av Katerina Janouch
och
"Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini.

9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?
det tar verkligen emot eftersom jag trots allt vill veta hur det går, det känns som ett nederlag att göra det... Jag har dock gjort det några gånger.

10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla?
Skräckisar! Stephen King och Dean R Koontz bara älskar jag. :)


Jag skickar utmaningen vidare till T, Pej och Titti.


Kommentarer
Postat av: Pej

Nu har jag svarat :-)

2008-09-02 @ 11:50:03
URL: http://fruwee.blogg.se/
Postat av: Nicole

gullig bebis :))

2008-09-02 @ 11:54:40
URL: http://xoxonicole.blogg.se/
Postat av: Annica

Hi hi!

TACK!

2008-09-02 @ 12:27:09
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Pej

Jag hoppas du har rätt i att det inte blir för rörigt för fisen. Får testa imorrn helt enkelt fniss

KramKram

2008-09-02 @ 12:42:57
URL: http://fruwee.blogg.se/
Postat av: Titti

Jadå, jag ska ta tagi det här snart!

2008-09-02 @ 12:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0