Vi får se vad som händer

Nu är jag hemkommen från Spenshult. Jag har fått en ny läkare eftersom min ordinarie inte kommer jobba där under hösten. Men den här doktoren verkade bra hon med.:)
Jag har fler inflammationer och svullna leder nu än vad jag hade innan jag började med den nya medicinen Mabthera.
Alltså har den inte gett något som helst resultat än och det tyckte doktorn var konstigt och det lovar inte gott. Vi ger medicinen en månad till och om det inte märks något på den tiden så är det tack och adjö till Mabthera.
Jag ska väl inte ta ut något i förskott men det känns inte bra alls, det kan jag säga.
Vi stannar kvar på kortisondosen jag har nu och det känns iaf bra. Även om jag kommer ha det taskigt en tid nu så får vi iaf veta om Mabthera helt plötlsigt skulle börja hjälpa. Höjer jag dosen kortison så blir jag ju bra men då vet man samtidigt inte om det är kortisonet Eller Mabtheran som börjat verka.
Ja, vilket tjatigt inlägg det här blev. Mediciner hit och mediciner dit. Men som ni förstår tar det här rätt ordentligt på mig, både fysiskt och psykiskt. Fysiskt eftersom det gör ont och jag är stel, plus att inflammationerna förstör så mycket i kroppen.
Psykiskt är det ju jobbigt eftersom jag inte vet vad som kommer hända och värk gör en trött och ledsen.
En räddsla inför framtiden finns ju såklart också. Ju fler mediciner jag testar och som inte funkar ju mindre alternativ finns kvar för mig.
men så ska jag inte tänka.

Jag frågade doktorn om hon tyckte att jag skulle ta några kortisonsprutor. ja, det finns ju hur många ställen som helst jag skulle kunna spruta sa hon.
Jag valde båda axlarna plus vänster fot.
Så är det med livet. :)Det ordnar sig.

Imorgon ska jag träffa min goda vän Ingmari och det ser jag fram emot just nu.
Ha en fin dag.
So long

Kommentarer
Postat av: Annica

Älskade vän vad jag lider med dig!

Önskar att jag kunde hjälpa dig på något sätt!

Jag hoppas att sprutorna hjälper. De är ju inte så sköna att få heller...

Förstår din oro inför framtiden. Osäkerheten. Rädlsan.

Du finns i mina tankar. Väldigt mycket!

MASSA KRAMAR IFRÅN MIG!!

2008-09-04 @ 15:44:27
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Ann

Tack snälla söta du!Det värmer!

Du låter så positiv mitt i allt elände!

Önskar jag kunde ta en del av allt som du går igenom bara för att udnerlätta!

2008-09-04 @ 16:05:13
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Annica

Detsamma!!!

Stefan är och hämtar honom. Det är så sällan han kan pga sitt jobb. Men idag kunde han och... nu kom de hem!

Vilken kram jag fick!

Ska mysa lite med honom nu.

Om han säger något kul så skriver jag det! Jusst nu sitter han i soffan och tittar lite på tv och säger: Vad coolt!

Har aldrig hört honom säga det förut. Gulligt!

KRAM!!!!

2008-09-04 @ 16:11:59
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Titti

Blir så lessen att det inte hjälper. Jäkla mediciner som lovar guld och ger inget! Blir inte lessen. blir arg! grrrrrrrrrr



Hilda ska äta antibiotika mot urinvägsinfektion så länge som hon står kvar på cellgifterna, svårare än så var det inte, och hon har 7 månader kvar av det just nu,



Hoppas du får sova gott!

Kram

2008-09-04 @ 20:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0