Vill inte

Jens vill fortfarande inte gå till dagis.
Det första han säger på morgonen är:
-Inte dagis ida? Detta med en tårfylld röst.
Vaknade av de orden klockan  fyra i morse, eller i natt kanske jag ska skriva...
Jo, du ska till dagis idag sa jag som trodde klockan var runt sex eller något. Jens blev inte glad.
-Jes sova annan säng.
Jaha, han traskade iväg till sin säng och jag efter med hans kudde. Efter en halvtimme kom han tillbaka, jag gick och hämtade hans kudde. Han somnade om men det gjorde inte jag, förrän vid strax efter sex, skulle upp sju. Då var jag trött.
Han är hur ledsen som helst när han ska iväg. kramas, pussas och vill inte gå. Daniel får bära honom dit och han storgråter när Daniel går. :(
Jobbigt är detta. När vi kommer och hämtar honom vill han inte gå hem.
Hoppas detta går över snart för det är inte kul. Hemskt att se honom så ledsen.

annars är han glad som vanligt. Arg och sur blir han imellanåt, när han inte får som han vill...
Det nya är att han börjat sjunga med i låtar som vi spelar i bilen.
Orden kommer lite efter, det är hur gulligt som helst. :)
Han har verkligen blivit stor.

Jag hade inga hål. :)
Imorgon är det träning för mig.
Är trött nu och ska strax hoppa i säng. Eller ja, strax och strax, det vet jag ju hur det blir med det men det låter bra iaf...

Sov gott.
Kram

Kommentarer
Postat av: Bjorne

Inte kul,närJens är så ledsen när han ska iväg,har ni frågat personalen om dom har någon teori om varför han är det,själv hade jag dagmamma till mina 3 barn och samma var det,dessutom var hon mamma till en av mina bästa kompisar så visste vad dom kom till för hem,Ella kan li ledsen hon med ibland men det är när hon är trött och det brukar gå över fort som tur är,imorgon är hennes dagis hos morfar så då lär det inte bli några tråkiga miner,mormor jobbar så vi får nog äta på någon hamburgerkedja imorgon,det gillar hon,sov gott vännen,kram.

2009-08-27 @ 20:48:31
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Soffie

nej va jobbigt för dej att han ej vill gå dit,

hoppas det vänder snart å han upptäcker att det är roligt med kompisarna,

Har du läst nåt av Marie Hermansson hon skriver lite skumt å knepigt,

hoppas du får en gonatt

2009-08-27 @ 23:14:14
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Kul att du fått tag på The secret som talbok, den är bra. Fast den måste läsas flera gånger och sen är det viktigt att reflektera och tro på tillvägagångsättet. Du är flitig som tränar, har kommit ifrån det nu men skall snart återuppta det igen. Man stärker sig och man blir mer fokuserad på det man gör. Må bäst min vän & ta hand om din lille skrutt. Kram Birgitta

2009-08-27 @ 23:17:22
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: Malin

åh, det är en jobbig tid det där. Tror alla dagisbarn får såna tankar någon gång... minns att barnen grina när jag lämnade dom, men när jag ringde en stund senare lekte de och hade det jätteskoj!! Kramiz

2009-08-27 @ 23:33:06
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Merja

Hej vännen.

Åh det skär i mitt mammahjärta när jag läser om Jens. Har haft samma problem med min äldsta, han grät och grät och ville absolut inte till förskolan (han gick aldrig på dagis)

Men det är ju kul att han har roligt när han väl kommer dit.



Ha nu en riktigt trevlig helg.

Kram

2009-08-28 @ 09:20:19
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/
Postat av: marie

Jag har varit med om det där med lesset barn på dagis och det är jättejobbigt. Det skär i ett mamma hjärta att behöva lämna ett lesset barn.

Även om det går över så sitter ju det lessna gråtet kvar i mammahjärtat hela dan.

Men, du , det brukar gå över.

Ha en skön helg! kram

2009-08-28 @ 10:43:06
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Elin

Gud så söt ditt barn är!:)



Du har väl inte glömt att besöka vår blogg?:O

Släng in en kommentar vad du tycker!:)



Ha en bra dag!

2009-08-28 @ 13:37:55
URL: http://onlyuus.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hallå min vän!

Det är jobbigt när barnen är sådär. Hur funkar det när han väl är där? Lillen är sååå mammig nu, så det är jättejobbigt. Men det är väl faser som de måste gå igenom antar jag.



Ullared är kul! Det brukar bli någon tripp dit per år, och en massa kassar i bilen.



Nej det ska inte vara något reumatiskt säger dom, inte enligt blodprov, men ibland undrar jag. Fingrarna svullnar och värker, och som du vet är ju det inte så kul :-(



Ja det hade varit kul att träffas! Vi får ta det någon gång när vi ska neråt kusten tycker jag :-)



Hoppas att du har en fin kväll!!

Kramar om!

2009-08-28 @ 19:56:12
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Jen

Hej kompis,Jaha,, knäoperation i november tror jag. Får se hur jag ska få ihop det med jobbet för jag har inte sånt där stannahemmajobbajobb längre. Kram kram

2009-08-29 @ 18:20:45
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0