Dagarna rullar....

Japp, det känns verkligen som dagarna bara rinner förbi just nu. Första advent har varit och snart är det väl julafton... ;)
Jo, en del ska ju hinnas med innan dess förstås så det får gärna sakta av lite nu.
På första advent var jag och svärmor till kyrkan och det var riktigt skojigt. Vår stora kyrka var full av folk och de fina psalmerna som hör till kan ju de flästa så det var maffigt och stämmningsfullt. Det jag tycker är tråkigt är att Daniel vägrar gå med. Det hade varit kul att gå tillsammans, iaf en sån dag, men det vill han inte. Han har vuxit upp inom en frikyrka där han absolut inte hade något val själv så han har helt enkelt fått nog av kyrkor och det kan man ju förstå när man blir tvingad på det viset. jag får vara glad att han iaf ville gifta sig och låta jens bli döpt i kyrkan. :) Fast mysigt hade det varit.
Han följde faktiskt med mig en gång till kyrkan, det var på julaftonen det året vi träffades. Haha, han satt och suckade sig igenom predikan och det var inte de små tyssta suckarna heller... Prästen var inte för rolig det får jag erkänna men det blev mycket pinsamt framför allt på grund av att jag höll på att kvävas av skratt.... Det är nog föresten lika bra att han stannar hemma, nu när jag tänker efter. ;)

I måndags och idag har jag tränat. Roligt som vanligt.
annars knallar det på som sagt.

Egentligen är det dags för Remicade imorgon men jag ringde och flyttade fram det till på tisdag eftersom jag inte kan känna en enda inflammation någonstans. Då har det gått sju veckor sedan senaste infutionen och det är helt otroligt. Kan knappt tro det själv... Innan uppehållet på ett år tog jag Remicade var fjärde vecka och då var jag ändå dålig den tredje. Så här länge har jag aldrig klarat mig innan, inte ens när jag började med Remicade 2002.
Tänk att den tog sig igen, den är banne mig en mirakelmedicin.
Jag tar ju inte de där cellgifterna heller, det har jag inte gjort sedan april och det funkar ändå. Hahhahahhaha

Nu har jag ju ändå rätt ont, i knän och fötter men det är inte inflammationer utan förslitningar och det rår bara värktabletter på eller operationer.
Jaja, jag är så oerhört glad och tacksam för att vi fått bukt på sjukdomsaktiviteten för det kändes verkligen som den höll på att äta upp mig ett tag.
Halsen är också kanon föresten... Tjohoo
Nu dags för kvällste.
Godnattkram till er.

Kommentarer
Postat av: marie

Kikar och o önskar dej en god morgon!

En varm kram denna kalla morgon är väl inte fel så varsågod,,,en varm kram till dej.

KRAM

2009-12-03 @ 09:47:43
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Linda

Det verkar som att du får må bra nu.

Det låter kanon, tycker jag.

Även om en del smärta finns med där i ett hörn eller två.

Jag är inte själv troende och går aldrig till kyrkan, men jag ville ha ett kyrkligt dop för Anton, så han döptes i samma kyrka som jag är döpt i. Jag vill även ha ett kyrkligt bröllop den dagen jag gifter mig. Det är så fint och känslorsamt.

2009-12-03 @ 10:48:49
URL: http://banton.blogg.se,
Postat av: Anki

Kikar in en stund och sänder dej en kram!

2009-12-03 @ 12:49:12
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, jag håller med dig. Man måste verkligen planera in i detalj. Och än har det inte dragit igång för min del. Men jag känner en sån enorm frustration över att inte kunna och få bestämma över min egen tid.

Att bli överkörd...

2009-12-03 @ 14:47:29
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Annica

Härligt att läsa att du mår så bra. Tack för alla kramar. De värmer så gott så. Precis som vanligt.

Massa kramar tillbaka!!!

2009-12-03 @ 18:06:50
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Snablar vad glad jag blir att höra att du mår bra!! Det är så det ska vara!!

Massa kramar just till dig!!

2009-12-03 @ 18:27:39
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: messan

Vilken glädjande läsning att höra att du mår så bra, tjoohoo nu blir jag också glad för din skull! Det är du värd!

Kanske lika bra att han stannar hemma förstår jag:). Annars är det mysigt med alla julsånger i kyrkan.Musik är bra!!

Ha en skön kväll!

Varma kramar messan



2009-12-03 @ 19:23:38
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Bjorne

Tror det var det roligaste inlägg jag läst på länge,unnar dig allt gott här i värden och hoppas du inte tog illa upp med kyrkans ungdomskör men tror du vet att det är bara skoj,gott att Daniel slipper va med om han inte vill,har en kompis som växt upp som jehovas vittne och han har gjort revolt mot sin familj så det nästan blivit för mycket,tar igen allt han missat och lite till,ha så gott och blir så glad när allt är bra med dig.Kraaam

2009-12-03 @ 20:24:14
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: soffie

å va härligt att du mår så bra nu,

du är så himla positiv å glad jämt underbar !

Själv gnäller jag för en liten förkylning guuu va dåligt av mej,

Ha en härlig helg

2009-12-04 @ 09:58:01
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0