Många tankar

Ja, det där brevet från Lund fick mig verkligen att tappa kraft. De skulle ringa mig och lämna besked på måndagen men de har fortfarande inte hört av sig och jag har inte fått tag på rätt person själv heller. Allt hänger i luften och det känns obeskrivligt jobbigt.
Den här operationen är otroligt viktig. Allt hänger på om den lyckas eller ej. Om den inte lyckas får jag behålla tracken i framtiden och det måste jag vänja mig vid. Jag hade försökt börja tänka den tanken nu precis innan de hörde av sig, för jag tänkte att det blir nog ingen operation på länge än eftersom de inte hört av sig på hela hösten. Så kommer detta brev som jag väntat och väntat på.

Kraften och lusten försvann liksom all världens väg och även om jag vet att jag kommer hitta den igen så känns det tungt nu.
Jag tror att de flesta människor håller med mig om att ovisshet är bland det absolut värsta som finns?
Att gå och grubbla och gissa är tärande men samtidigt inte speciellt lätt att låta bli även om man försöker av hela sitt hjärta att låta bli, för sin egen och sina näras skull.

Hur kommer operationen gå? Kommer de lyckas få ner instrumenten och kommer de att kunna skära bort det som inte ska vara där. Kommer de sedan vara nöjda med resultatet, om det nu går, och tro att det inte växer igen som det gjort förut.
Det är en stor operation som inte gjorts på det är sättet tidigare.
Det kommer vara två kirurger inblandade, en halskirurg och en lungkirurg. Halskirurgen är van vid att skära på det stället där mitt problem sitter och lungkirurgen använder sig av det instrumentet som de ska testa med den här gången. Men den ena har alltså inte använt detta instrument förut och den andra har aldrig opererat på det stället där det behövs på mig.
Jag är väl något av en försökskanin men som jag skrivit innan så måste de testa alla alternativ innan de ger upp.

Kommer jag vara tvungen att leva med tracken resten av livet och därmed åka på dessa infektioner stup i kvarten?
vågar jag ta bort tracken en gång till. jag är så himla rädd att hamna i den situation som jag gjorde 2006 då jag inte fick luft och blev medvetslös. Då det var så nära att jag dog och känslan av att kämpa för varje andetag, den är hemsk. Sköternskan som jobbade kvällen sa att jag hördes över hela avdelningen när jag drog efter luft, hade fått någon slags kramp.
jag vill aldrig någonsin vara med om något sådant igen och jag vill inte att de som älskar mig och som jag älskar ska behöva se detta igen.
Mina föräldrar och skyskon har varit med om det två gånger och Daniel en, det räcker gott.

Klart detta inte ska eller behöver hända igen men som ni förstår så kommer tankar och känslor flytande upp och Brevet satte igång detta.

Något kul då... .)
Var på Spenshult igår och fick Remicade. Nu har det gått sju veckor sedan senaste infutionen och trots detta såg mina prover helt fantastiska ut. :) Remicade har lyckats slå ner sjukdomsaktiviteten och jag är så himla tacksam.
Tänk som det kan bli.
De senaste åren har jag fått ta droppet en gång i månaden men nu fixar jag sju veckor.
yes!

Jaja, nu bad och sedan sängen. :)
Kram och godnatt.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Godmorgon!!! Jag förstår hur du känner dig man mår inte så bra. Jag har fått en del problem med magen men jag jag mår iallfall någolunda bra men ska till sjukhuset på tisdag får se om jag får en ny tid för remicade hoppas det,så jag får må lite bättre under julen. Hoppas det löser isg för dig med op. Kramar Susanne

2009-12-10 @ 06:56:44
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Marie

Usch vad jobbigt för dig! Att det ska vara så svårt med framförhållning i vården, vet många som får operationstider veckan innan.

Jo det stämmer, det är ett syskon till August på väg - det är beräknat till den 3:e februari. August (och vi också såklart) längtar jättemycket! Jag har också läst en jättefin artikel om dig i en gravidtidning!

Ha det bra, sköt om dig!

Kram Marie

2009-12-10 @ 22:00:20
URL: http://nissetroll.blogspot.com
Postat av: messan

Vad trist att det blivit så med din operation. Jag förstår din oro, att inte få ett besked.

Vad härligt det låter med ditt dropp att det kan skjutas på:).

Ha en fin helg!

Vi ska ha lilla julafton i helgen.

Varma kramar

2009-12-11 @ 11:11:06
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Linda

Först och främst...du verkar vara en otroligt omtänksam och go människa.

Då ser jag till det du skriver om din familj, men även det du skrev till mig.



Jag kan förstå att ovissheten är hemsk. Man lider...

Men du ska se att nog blir den där operationen av.

Jag tror det!!

Jag tror att det kommer att lösa sig till det bästa för dig. Och den dagen du läggs in för operation så tror jag att de lyckas den här gången.

Jag tror att de kommer vara mer försiktiga och nogranna.

Det låter bra att fungerar med droppen.



Jag trot på hoppet!

Hoppet är det sista man tappar.

Och jag tror också att allting löser sig till det bästa för varje individ även om det inte allitid blir som man själv har tänkt sig.

2009-12-11 @ 12:28:29
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Att grubbla tar så mycket kraft ifrån en, kraft som man borde ha till annat. Men det är svårt att inte grubbla när det blir för mycket ibland. Hoppas du kommer få lite lugn och ro i tankarna och kroppen snart!Det behöver man.



Om du vill så har du en utmaning inne hos mig :)



Kramar om!

2009-12-11 @ 13:00:48
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Jen

Men det verkar ju inte klokt att dom inte hör av sig alls. Idioter faktiskt. Det hajar dom väl att du vill veta vad som händer och sker. Här är det fortfarande hostigt. Kram i massor

2009-12-11 @ 21:10:51
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: soffie

Usch vad du har fått utstå mycket stackars dej,det gör ju inte allt bättre för dej att de behandlar dej så här nu inför ev,en operation,

men guu va bra att alla värden var så bra nu ,

men vad håller de på med hur kan de göra så här?

Jag blir så arg på vården att de inte fattar hur detta är för dej,håller alla tummar att du får den hjälp du behöver,

massor av kramar till dej,

2009-12-12 @ 09:58:11
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Linda

Anton fick sprutan i armen.

Idag märks då ingenting. Han är som vanligt igen och det är skönt.

Han är så otroligt ambitiös och favvo orden har idag varit "hoppla" och "mmm", på hans vis.

2009-12-12 @ 18:36:44
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: elin

har inte läst på ett tag, hade hoppats att de hade kontaktat dig nu, du behöver ju hjälpen.

jag håller tummarna, kram

2009-12-13 @ 11:39:34
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Linda

Tänk vad ens tankar kan ta kraft från en.

De påverkar en mer än man egentligen tror och vill.



Trevlig Lucia!

2009-12-13 @ 13:29:02
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Hej lilla söta du! Hoppas du mår bra :-)



Ulrika fina vän,

skriver jag inte nu så skriver jag sen

Hoppas du får må bra snart

att doktorerna får vela klart

att du slipper all onödig skit

att gosrosen och du får en vit,

skön och härlig jul...

Tänk vad det vore kul!

Jag tänker en massa på dig

kramar i massor från mig!



Kram kram fina Ulrika!!

2009-12-13 @ 22:08:03
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Susanne

Godmorgon!!! Hoppas att du mår bra! Jo jag har haft många tankar kring remicade har mått illa hela tiden, gör du det också? Imorgon är det dax för ett läkarbesök ska ta upp detta med läkarn för är inte så kul att man mår illa och kräks varje dag men å andra sidan så mår jag ju mycket bättre i magen men det kanske finns något man kan ta mot illamående. Ha en bra dag. Kram Susanne

2009-12-14 @ 07:16:43
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ojojoj...du har mycket att tänka på förstår jag. Skäms nästan nu för att jag inte varit inne här på så länge. Jag hoppas du har överseende med det. Skänker dig en extra tanke idag och ett helt gäng med kramar! ♥

2009-12-14 @ 14:40:03
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0