snö och kanter....


Igår hade jag en tid till min halsläkare här i Halmstad, dags för trackbyte. Jag hade syster min med mig som stöd eftersom vi skulle ta upp det här som varit jobbigt under hösten. Massor med olika läkare som ställde dumma frågor och allt detta med infektionerna och antibiotikan.
Jag hade tid kl 10.20, sedan hade jag en färdtjänst från sjukhuset till Sats kl 11.45. Kl 11.25 kom jag in till doktorn och han var så fruktansvärt stressad, han låg ju drygt en timme efter. Nog för att det går rätt fort att byta tracken men några minuter tar det iaf och det ska bli rätt osv.
Vi hann inte ta upp mycket alls.... :(
Sedan hade de satt bandet runt halsen fel, det var liksom snott och innan jag fattade det gick jag runt och mådde dåligt eftersom det var något med tracken som kändes fel. Det är så viktigt att allt blir rätt för mig, med tracken, att den inte sitter för hårt och inte för löst och inte så och så... ja ni fattar... ;)
annars mår jag piss och det gör ont i halsen, om det inte blir rätt alltså...

Jaja, kul att få träffa syster och snacka en massa skit, för vi hann ju med en del om man säger så... ;)
Nu funderar jag på att maila doktorn istället. Hann inte ens berätta att Lund skickat en kallelse för op som jag inte kunde ta. Tänkte nämligen be honom ta i detta eftersom de inte vill höra av sig till mig. Kanske lättare för honom att få kontakt med rätt person och så slipper jag lägga mer energi på skiten.
Han skulle iaf skicka en remiss till lung-kliniken så de får kolla upp lungerna så det inte är något jox med dem.

Idag har jag handlat några julklappar. Bättre sent än aldrig. :)
Vi har fått snö här nere också. Kanske blir en vit jul i söder det här året. Det var några år sedan sist...
Kul med snö men jobbigt när man inte ser. Alla kanter liksom bara försvinner, de jag följer i vanliga fall. Men jag tar det på en höft. ;)
Det gick bra i morse när jag följde Jens till dagis, men då hade jag ju en fin liten ledsagare med mig. Nu ska jag iväg och hämta honom, det blir kanske värre. jaja, jag tar mobilen med mig och i värsta fall får jag väl ringa Dagiset och be dem leta upp mig. ;)
Nädå, skojar bara, det är inte så farligt fast de hade ju fått något roligt att prata om sedan om det hade blivit så. :)

Stor kram

Uppdatering
Inga blinda virrpannor som gikc vilse på byn idag. Tomten hade varit på besök på dagis idag, vilken lycka. :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker ju helt klart att du maila läkaren för att få fram det du vill.

Sen är det mysigt att hämta och lämna på dagis.

Jag kan nog lova att du inte gått vilse.



Det var skönt att få komma till stallet igår.

Främst för att få träffa min donna.

Men även för att se och vara delaktig i den grupp jag egentligen rider tillsammans med.

2009-12-17 @ 15:29:09
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Susanne

Godmorgon!!! Ja nu har vi verkligen fått vinter kallt och mycket snö burrr. Igår var jag och fick min andra remicade blev lite rädd eftersom mitt hjärta började slå lite lusigt så jag fick stanna kvar på sjukan extra länge men tillslut så gick det tillbaka till normalt och jag fick åka hem. Man blir ju rädd när något sånt här inträffa vågar jag ta remicade någon mer gång????. Ha en bra dag. Kram Susanne

2009-12-18 @ 07:17:32
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: elin

som alltid, stöttning från mig!



julklappar i sista stunden har sin charm det med^^

jag hköpte min sista idag också faktiskt så är inte så mycket bättre jag heller. :P

kram

2009-12-18 @ 13:44:39
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Maila är nog en bra idé, skriva i lugn och ro och få fram det man vill ha sagt. Sedan får man ju bara hoppas att de läser det också.



Jag har en julklapp kvar, så jag känner mig nöjd :)



Fantastiskt att du kan gå till dagis själv när det är fullt med snö. Tycker själv att det är hopplöst att se kanter när de inte har plogat och man vinglar hit och dit. Har ni fått mycket snö? Här är det väl någon decimeter skulle jag tro.



Ha en fin kväll!

Kramar om!

2009-12-18 @ 17:50:46
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Jen

Hej,att maila doktorn verkar ju vara en bra ide. Ja herre, kanterna är borta, här öser snön ner, man får akta så man inte halkar om man är ute. Fast det är inte jag idag, host host. kram

2009-12-19 @ 20:54:42
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: messan

Jag tycker också du ska maila till doktorn så du får säga allt du vill ha sagt. Vi har mycket snö nu och idag är det -15 grader, brrr! Vovven vill knappt gå ut...fryser om tassarna:).



Vilken härlig känsla att du kan gå till dagiset själv. Det måste kännas underbart skönt!

Nu ska jag packa:)!

Ha en fin advent!

Kramar

2009-12-20 @ 11:01:59
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Susanne

Hejsan!!! Här är allt bra. Ja du otäckt var det när hjärtat slog ojämt men det är sånt som kan hända. Jag kommer nog att få forsätta med remicade men däremot får jag inte ha någon förkylning eller astma besvär för då kommer dom inte sätta in droppet. Tabletterna mot illamående hjälper mig och det är jag glad över och magen har blivet mycket bättre så visst känns livet lite lättare när magen fungerar bättre så nu hoppas jag bara att min magvärk försvinner den har blivet bättre men inte helt bra. Ha en bra kväll kramar från Susanne

2009-12-21 @ 18:26:51
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: annsan_s

Hej!

Gå med här och bli medlem, är själv med och tycker den är bra.



Vill du ha mer besökare till bloggen? Tjänsten är helt gratis.

Som ny medlem får ni 1000 besökare, 2000 bannervisningar och 2000 textvisningar



Gå med här!



http://www.bloggplus.se?r=58155



Julkram

2009-12-21 @ 20:23:49
URL: http://annlouises.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0