Tillbakablick

Hoppas ni haft en fin jul.
Vi hade det jättemysigt och Jens var verkligen på g hela julaftonen. Han vaknade halvsju, vilket aldrig händer annars, och han höll sig ändå vaken till halvnio på kvällen.
Mötet med tomten var inte att leka med och han blev helt yr i bollen av alla klappar han fick och funderingen på vilken klapp han skulle öppna först, sedan fylldes det ju på hela tiden också. :)
Det var mysigt alltihop. Fick tom prata lite med lillebror Jesper som fortfarande är på resande fot, men nu är det "bara" två månader kvar till han kommer hem.
Saknar min prins Riri.

Juldagen var också mysig och den tillbringade vi här hemma.
Sedan på annandagen började det mindre trevliga. Daniel bara rusade in på toan och spydde. Jag mådde illa hela dagen men tack och lov inget spyende för min del. Det är äckligt, det tycker nog de flesta, eller? ;) Men att spy och ha en track, låt bli det om ni kan... ;)
Natten till söndagen spydde Jens också och Danne fortsatte med sina otrevliheter... Sedan har det blivit bättre och det är vi alla tacksamma för.
Det var väl den kära vinterkräksjukan som slog till, den florerar tydligen här i trakten.
Usch och fy för den.

Tänkte försöka mig på en liten återblick på det här året som gått.
Det är klart att det bjudigt på många fina stunder och så vidare. Ett av det bästa som hänt mig personligen är förstås att vi efter ett eländigt år äntliggen fick en medicin att fungera på mig. Återigen var det Remicade som räddade mig. Det är ett mirakel i sig att den efter att ha fungerat mycket dåligt och nästan inte gett någon effekt det sista året jag hade den och sedan ett uppehåll på ett år då vi förgäves testade två andra nya mediciner, nu börjat fungera superbra. Varje gång jag tänker på det blir jag nästan gråtfärdig. det såg så himla mörkt ut innan då inget bet på mig. Fick ta i snitt fyra fem kortisonsprutor var annan månad och höga doser med kortison för att hålla inflammationerna någolunda i chack och under den tiden hann mina händer och fötter bli mycket dåliga vilket jag fortfarande känner av såklart.
men nu är jag nästan helt fri från inflammationer och har varit det sedan maj. :)

Sedan allt som händer med Jens är ju ren och skär lycka. Hans utveckling och glädjen av att se och höra hans nya infall och hans språk som bara exploderat, det är helt fantastiskt.
Han har blivit så otroligt stor. :)
Han blir tre år om mindre än en månad.

Men ändå har det här året varit ett mörkt och svårt år. Den 14 februari fick vi veta att min älskade farbror gått bort. att han mådde så dåligt så han tog sitt liv. Den sorgen och saknaden känns inte mindre nu än vad den gjorde då.
Kommer aldrig glömma det samtalet jag fick om hans död och hur jag bara skrek rätt ut.
Han spred glädje och skratt omkring sig.
Sedan att se min pappa vara så förtvivlad och ledsen, det var hemskt och pappa har mycket svårt att prata om sin lillebror fortfarande. De stod varandra så nära.
Jag älskar och saknar dig, farbror.

Under hösten gick mormor bort. Hon var gammal och har haft et fint och rikt liv men saknaden och sorgen finns ju där trots detta såklart.
Två människor som betytt väldigt mycket för mig/oss har gått bort under det här året.
Två vackra men tuffa begravningar och alla känslor och tankar som kommit fram, framför allt efter farbrors död, det har varit svårt.

I april åkte jag som bekant ner till Lund för att operera min hals. Ni som följt min blogg vet hur mycket jag fokuserade och sammlade kraft inför den och hur allt sedan slutade i en flopp, det var en personlig motgång som, trots att jag gått igenom rätt mycket i mitt liv, får räknas till en av dem svåraste.
Ångest, sömnproblem, massa gråt och tvivel blev resultatet.
Men det vände efter hösten och trots att halsen inte skött sig så bra har jag ändå mått riktigt okej och kunnat träna och leva som jag vill.
Sedan att den nya operationen jag blev lovad så fort som möjligt, senast i september, inte blivit av ännu, det är något jag får samla kraft och ta tag i efter helgerna.
Tänker iaf häva ur mig en hel del ilska och frustration till någon ansvarig, om jag kan finna någon sån...;)

Sorger av olika slag har året bestått av. Tom sorgen av min förlorade syn har hittat in till mig ibland vilket jag lyckats skjuta ifrån mig under många år. Men när man har en pigg glad son som man vill ge allt så är det lätt att hitta brister och sörga saker jag inte kan ge.

Men bloggen och ni som läser och skriver så fina saker till mig har även det här året gett mig obeskrivligt mycket styrka och kärlek.
Skickar tillbaka så mycket jag kan och önskar er
Ett Riktigt Gott Nytt År!
Kram


Kommentarer
Postat av: Agnetha

Ett riktigt Gott Nytt År till dig och din familj oxå!! Tack för din fina blogg som du delar med dig till oss ! Kram Agnetha med familj

2009-12-31 @ 10:54:58
Postat av: Lejonkvinnan

Hej min vän!!

Tänk ändå att det här året har gått så fort trots allt! Ja det tycker jag åtminstone!



Här har vi jättekallt idag, närmare -20, så just nu vill man inte gå ut.



Hoppas du får en fin nyårsafton och ett gott slut på 2009 och en underbar start på 2010!!



Massa kramar!!

2009-12-31 @ 11:19:43
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Linda

Det låter jätte mysigt!!



GOTT NYTT ÅR!! Till er också!!

2009-12-31 @ 11:23:23
URL: http://banton.blog.se
Postat av: tess

Tack så mycket hoppas jag ska må bättre snart så jag orkar jobba hela helgen... men vi får se...



Gott nytt år...



//Tess

2009-12-31 @ 11:28:43
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Matilda

Åh! Tack detsamma fina du!

Hoppas att du får ett underbart 2010!

2009-12-31 @ 11:50:39
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: Anki

Gott nytt år och ha en underbar nyårsafton. Kram

2009-12-31 @ 12:30:44
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: cia

Gott nytt år till dej med Ulrika och hoppas att 2010 kommer att bli ett fint år för dig och din fina familj,



Kram Myran

2009-12-31 @ 13:21:47
URL: http://mcmyran.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Det var en fin resume du gjort och vi hoppas att näästa år ska bli det bästa för oss alla,Gott Nytt år o kram.

2009-12-31 @ 15:32:45
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Gott nytt år min vän! Byter blogg fr nyåret :) Må bäst! Kram Birgitta

http://birgittagh.blogspot.com

2009-12-31 @ 18:34:30
URL: http://birgittagh.blogspot.com
Postat av: Susanne

God fortsättning på det nya året! Kram Susanne

2010-01-01 @ 12:42:39
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: soffie

GOTT NYTT ÅR!!!



Jag önskar dej + din familj allt gott under detta året

2010-01-01 @ 16:23:45
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: elin

nytt år! vi får hoppas på det absolut bättre och att det blir bättre än året som varit.

kram

2010-01-02 @ 17:25:50
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack för kram och omtanke!!! Måndagen trodde jag att jag skulle dö av smärtan och kramperna, men idag är jag "bara" stel och har värk, men det är mycket bättre!!! Inget livshotande som tur är!!! Sorgligt när man förlorar någon man älskar, men kom ihåg att dina minnen har du alltid kvar! Kramiz m

2010-01-02 @ 19:13:10
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Titti

Vi får hoppas att 2010 rymmer många stunder av lycka och mys för dig och dina fina killar! Älska Remicade! Kram

2010-01-02 @ 20:22:58
Postat av: Bjorne

Hej vännen,har läst nu att det är en som fått syn efter att dom sprutat stamceller i hans syn- nerv och ena öga och nu ser han för första gången i sitt liv så man vet aldrig hur det kan bli,allt går framåt så snart kanske det finns behandling för alla med synfel,kram.

2010-01-03 @ 19:20:18
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0