Hur ska det bli?

Det har varit en bra dag idag också om man då bortser från en armbåge som svullnat up till oigenkännerlihet och grym värk i just den samma plus typ alla fingrar.
Inflammationen i armbågen slog till över natten: Godmorgon Ulrika, önskar dig en trevlig dag tillsammans med mig. jag ska nog kunna driva dig till vansinne några gånger idag tror jag.
Jodå, det lyckades du med, käre armbåge. Att tvätta håret gick med hjälp av diverse olika krumbuktningar, vilket inte är så lätt med en stelopererad nacke. Den går liksom inte att böja hur mycket man än drar, vilket i och för sig är meningen men ändå...... Den andra armen har jag ju inte apans rörlighet i heller så ja, det gick men det gjorde ont och jag var arg efteråt.
En annan sak som varit jobbig idag har varit mina träffar med sugen. Rörelsen man använder när man suger rent i tracken är två böjda armbågar, ja, tänk er själva. Inte kul, och många träffar har vi haft också eftersom slemmet som sagt flödar just för tillfället.

Ringde ett desperat samtal till Spenshult för att få några svar på vad vi nu ska göra. Nu har jag behandlats med Orencia i nästan tre månader, för att vara mer exakt äger själva jubileumet rum den 10 mars.
Nu borde man märka något resultat men här  har sjukdomen då tagit ny fart igen, antagligen för att efekten av dem senaste kortisonsprutorna är borta.
Vad ska man göra. Nu, eftersom det strax passerat tre månader, så ska det utverderas, om jag ska fortsätta eller lägga ner den här medicinen också.
Det jag personligen skriker efter är en kortisonspruta, eller två eller tre, altenativt några morfintabletter.
Så är det.
Det första kan jag nog få men vad händer med utvärderingen då? Jag kommer bli bra av kortisonet men hur ska man då veta om Orencia fungerar eller inte?
Jag har fått tid för utvärdering den 4 april. Hahhahahhaah
Nejnej, detta funkar inte, det förstår vem som helst.
Det jag fick idag var en telefontid med min läkare på måndag. Hon har inga tider att träffa mig förrän den 23 mars.
Men jag tror hon kommer fixa något när hon hör hur jag har det. Jag kanske kapitulerar för värken och allt den för med sig redan imorgon. Ringer och gråter efter en spruttid. Mycket möjligt att jag gör det. det är trevligt att kunna kamma sig själv och tvätta ansiktet.

Detta inlägg är skrivet med glimten i ögat, det vet ni, för ni känner mig, men jag är jäkligt rädd också.
På onsdag ska jag dra ut två tänder till. Tjohoo ;)
Snart är det dags för halsoperation. ;)

Jag älskar min gosros.
Jag älskar min man.
Jag älskar mina föräldrar.
Jag älskar mina syskon, som även är mina bästa vänner. Lollobisa, hur skulle jag klara mig utan dig.
Tänk vad lätt det hade varit för mig att lägga allt i dina händer, du hade fixat det så bra men det ska jag inte. ;) Det är dock mycket lockande.

Har precis börjat på en superbra bok, som väcker många tankar. Den heter Alexandra och är skriven av Torgny Wiren.
Tack
Jen!

Godnatt mina vänner.

Kommentarer
Postat av: Jen

Men min älskade älskade vän,så här ska du inte ha det. Det är inte rätt och riktigt. Dom måste ge dig nåt NU för smärtan och inflammationerna. Fattar dom trögt. Du är en kämpe.Men det är ju helt kass att ha så ont. Jag gillar inte läget. Va kul att du gillar Alexandra, ska bli kul att läsa den. Kram i massor tänker mycket på dig,och önskar jag kunde göra nåt. Kram kram

2009-02-26 @ 08:08:10
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Merja

Tack underbara du för din underbara osjälviska kommentar.

Jag skäms att gnälla över min lilla värk när jag läser om din.

Jag har sagt det förr och det tål att sägas flera gånger: DU ÄR HELT UNDERBAR.



Hoppas det går bra hos tandläkaren.

Massa kramar till dig.

2009-02-26 @ 08:33:16
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/
Postat av: bjorne

Oj oj det är mycket nu,men för varje sak som blir gjord så är det en mindre,och till slut så borde listan bli tom,och att du är rädd är helt naturligt vem skulle inte vara det,som motvikt till tråklistan så kan du göra en bralista och jämföra,bralistan blir bara längre och den andra ska till slut bli borta helt och hållet,ser fram emot bralistan.jättekram.

2009-02-26 @ 09:36:55
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh, jag lider med dig!

Att det inte finns läkartider kanske stämmer, men de kan ALLTID klämma in en akuttid och det måste dem göra! Det funkar ju inte att du ska ha det så här!!

KRAM

2009-02-26 @ 09:51:08
URL: http://dockvagn.bloggproffs.se
Postat av: Anki

Men Ulrika så här kan du inte ha det de måste ju klämma in dej på en läkartid så fort som möjligt! Du skall inte behöva vänta! Du får en styrke kram av mej!

2009-02-26 @ 13:04:09
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: soffie

men stackars dej ska du behöva ha det så här,fy vad jag lider med dej,önskar jag kunde göra nåt för dej men du

jag hittade en så fin dikt som jag skickade till min vän som har cancer du ska få den du med



Ett läkande ljus

- av Siv Andersson



Jag önskar jag hade

en sådan förmåga

att tända en hälsans

läkande låga.



Då skulle den särskilt

för dig få brinna

- få allt det onda

att helt försvinna.



Den skulle se till

att kurvan vänder

och att du får omsorg

av goda händer.



Dag och natt

hos dig den skulle vaka

och ge dig all kraft

att få hälsan tillbaka.



Många kramar till dej

2009-02-26 @ 18:59:44
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: T

Vet du? Nu ringer du in imorgon och slår näven i bordet! Eller jag hoppas att du fick hjälp idag. Det är ju förjäkligt hur det ska behöva vara!

Ska tänka på dig på onsdag! Hoppas det går bättre denna gång och att du slipper blödningarna.

Skickar en massa kramar!

2009-02-26 @ 19:36:17
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Fröken Sparsmart

Inte lätt för dig.



Kramar

2009-02-26 @ 20:01:57
URL: http://www.metrobloggen.se/sparsmart
Postat av: Annica

Detsamma! Du förmedlar en sån glädje och positivitet trots allt som händer dig!

Vad skönt att du fick sprutorna. Hoppas nu att du känner skillnad redan i morgonbitti.

Massa kramar!!!!!!!

Du är bäst!!!

2009-02-26 @ 20:10:02
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Anki

Bra att du fick hjälp idag känns skönt att veta. Kram

2009-02-26 @ 20:30:07
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: T

Vad skönt att du kom iväg Ulrika! Då ska jag sluta oroa mig. Krya på dig nu ordenligt och hoppas att sprutorna gör verkan i rekordfart!



STOR KRAM!

2009-02-26 @ 20:36:39
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Du är min idol!!



Jag tror nog att jag aldrig träffat på en människa som är så positiv som du trots alla dina besvär!



Massor av kramar från mig!!

2009-02-26 @ 23:48:22
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Titti

Jag vet att det inte är din mening. Och jag vet att du inte vill att jag ska tycka synd om dig. Men det gör jag. Sitter här alldeles tårögd och tycker verkligen synd om dig. Och så blir jag arg på mig själv som gnäller för så lite och enkla saker!

Jag vill inget hellre än att Orencia ska funger för dig. Att du ska bli mirakelfrisk! Kram

2009-02-27 @ 18:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0