Lugna dagar

Vi kom precis hem efter en liten promenad på byn. Det är minusgrader här idag men solen lyser så det är helt okej. :) Blåser dock lite kallt så det var skönt att komma in igen.

Jens har skrapat upp näsan på dagis idag. De hade visst ingen koll på vad som hade hänt men de tror att ett tenisrack var inblandat. Han går nu runt och säger: Aj Aj
Lite då och då. Men han är mycket för att säga aj nu för tiden. så fort han ser en prick eller något på sin eller någon annans kropp så låter han mycket ledsen och säger: Aaaj
Annars är det mest förekommande ordet just nu: mammas
Allt är mammas... Hmm, vet inte hur jag ska tolka detta men det känns väldigt märkligt, är jag sån? Miiiiiitt ;)
Sedan går han runt och liksom tar tag i byxbaken på mig och säger: böja
Nej, mamma har ingen blöja... Hmmm?
Att Daniel knäcker sig varje gång Jens gör så gör inte saken bättre för då gör han det ännu mer.  :)
I förra inlägget hade jag ju en bild där Jens går omkring med en papperskasse över huvudet. till saken hör att när han gjorde så gick han runt och ropade: Maaammaaa maaammaaa
Undrar vad han menade? Att mamma går runt och irrar som om jag har en kasse över huvudet?
Han är söt hur som helst.

Mina leder är mycket bättre och jag tror faktiskt att penicillinet börjat göra värkan för min hals också. det är så skönt, kan inte ens beskriva lättnaden av att slippa få dessa slemmiga hostattacker. Mmm, det är faktiskt så att även jag ibland nästan skulle behöva ha en böja på mig i sånna lägen. Så helt ute och cyklar är min gosros inte. ;)
Klart han inte är.... Haha Han är ju klok som få.

Mamma ringde mig igår. Hur pigg och glad som helst.
Idag kommer de hit, mamma hade köpt kläder till mig. Dåligt samvete, eller vad tror ni? :( Jag tog ingen diskution igår eftersom jag helt enkelt inte orkade men idag blir det kanske av. Det måste göras, hon kommer inte undan det. Jag hatar konflikter, jag är helt enkelt värdelös på att ta dem men jag måste få ur mig det jag känner annars kommer jag fortsätta må dåligt.
Just nu tar jag en dag i taget. Mina känslo går upp och ner, sover dåligt och har mycket att tänka på. Många funderingar som jag inte har några svar på.
Livet är ju sånt.

Imorgon är det äntligen dags för träning igen. Det ska bli underbart!!
Hoppas ni har en fin dag.
So long

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv:

Jag brukar ibland ha svårt för att sova men så här illa som det har varit har jag aldrig haft det.



Hoppas ni får en trevlig kaffestund.



Kramiz

2009-01-15 @ 16:04:46
Postat av: Anki

Ja du jag har sett solen här också men när jag slutade jobbet så försvann den, jag har längtat ut hela dagen.Han är verkligen ganska klok din son jag kan förstå det där med blöja vid hostattackerna med för jag har haft samma känsla. HA ha. Ja kanske har din mamma dåligt samvete du får väl se vad hon har att säga.Huvudsaken är att du står på dej och vet vad du vill. Du är en stark person Ulrika och jag beundrar dej och din styrka. Kram Anki

2009-01-15 @ 16:21:13
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: soffie

lille pluttisen då vad ont han ska ha då han säger så,

idag ska jag på möte på jobbet å det känns trist för jag är trött å alla barnen är hemma men hoppas det blir ett bra möte iallafall,

kram

2009-01-15 @ 17:29:44
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Jen

Hej,fullt ös hör jag.Lycka till med modern.Kram kram

2009-01-15 @ 18:56:34
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Fröken Sparsmart

Du har ett litet pris hos mig! :D

2009-01-15 @ 19:04:21
URL: http://www.metrobloggen.se/sparsmart
Postat av: Barnens Hjältar

Haha, vad go han är den lille :-)

Skönt att du mår bättre ...

2009-01-15 @ 19:20:21
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ja, det är inget roligt alls med konflikter men tar man inte tag i det så ligger det iaf där i bakhuvudet och mal. Så bara att ta sig i kragen.



Hoppas ni kan få lite snö då så lillkillen kan gå ut och leka. Härligt att se barnen i snön! :o)



Jag har varit ute och gått med Ludwig idag. har lyckats göra illa mig på nåt vis. Min vänstra fot gör jätteont. Kan knappt gå. Och nu har det svullnat upp som en bula under foten. Stor som ett ägg ungefär. Har aldrig varit med om något liknande... Hoppas det går över till imorgon. Vi ska gå till barnhab då var det tänkt... :oP

2009-01-15 @ 19:27:02
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Stefan

va bra att ni har det kallt nere hos er.

Då kanske vi får det varmt i magasinet på jobbet :-)

Vi är jätteglada över att du känner dig bättre vännen. Vi följer dig noga här uppe ska du veta.:-)

Ha en fin kväll vännen

Kram

2009-01-15 @ 20:35:34
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Mia

Barn är väl för härliga.. =D

Ovh vad skönt att du känner dig bättre, det gär allting så mkt lättare..

Har ocå konflikter, men ibland är det bättre att ta dem än att gå som katten runt het gröt..



kramisar till dig

2009-01-15 @ 20:56:44
URL: http://shopstopp.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är så härligt att läsa att du får må skapligt bra! jag är sååå glad för din skull. Och gosrosen, han beskriver världen från sin egen synvinkel hihi.... Kramiz M

2009-01-15 @ 21:21:44
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Annica

Hej älskade vän!

Jag menar allvar med det jag sa. Jag kommer ner. Sen får det vara hur det vill med om det är glada eller tråkiga omständigheter. Jag vill vara hos dig när det är tufft för dig.

Texten jag skrivit in i kortet har jag lånat från Malin, Tidsoptimisten.



Resan är vårt mål, det är själva vägen som är det viktiga...

Det finns två dagar i veckan vi aldrig ska oroa oss för.

Två dagar som ska hållas fria från rädsla och fruktan.

Den ena är gårdagen, med sina misslyckanden och bekymmer,

sin värk och smärta, sina fel och misstag.

Gårdagen har passerat för all tid och är bortom vår kontroll.

Inte ens alla pengar i världen kan få gårdagen tillbaka.

Vi kan inte göra om någonting som vi gjort, inte sudda ut någonting vi sagt.

Gårdagen är borta.



Den andra dagen vi inte ska oroa oss för är morgondagen med sina omöjliga motståndare,

sina bördor men samtidigt med sina hoppfulla löften och okända utgångar.

Morgondagen är också bortom vår kontroll.

Morgondagens sol kommer att stiga antingen mot en klarblå himmel eller dold i ett lager av moln.

Men den kommer att stiga...

Vi vet inget om morgondagen, den är ännu ofödd.

Då återstår bara en dag: IDAG!

Alla kan kämpa mot en dags svårigheter.

Det är bara när vi lägger till gårdagens eller morgondagens bördor som vi får det svårt.

Det är inte vad som händer idag som gör människor galna, utan bitterheten över det som hände igår eller fruktan för morgondagen.

Gör DENNA DAG så bra du kan och lev bara en dag i taget.



Visst är den bra?!!!

Själv har jag fått tillbaka inflammationerna i höfterna och bak i ryggen. Det strålar ner i låren. Undrar om jag ska be om fler sprutor. De var ju inte allt för farliga att ta och de hjälpte ju.

Hoppas att du orkar hålla huvudet högt min älskade vän.

Jag står bredvid dig och stöttar dig.

KRAM!!!!

2009-01-15 @ 22:37:57
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Stefan

Ja jag vet precis hur grymt det är.

Vi bodde grannar med en familj från Libanon förut.

För två år sedan, då Israel invaderade Libanon, fick vi höra en hel del annat än det som gick via svenska medier.

Israel har nämligen som tvång att få godkänna allt material innan det sänds. Det är villkoret för att reportrar ska få arbeta där.

Men vi de arabiska kanlerna fick man se en helt annan sida.

det handlade till största delen bara om ekonomi.

Libanon hade växt sig starka igen efter förra kriget, och började därmed snyta intäckter av Israel.

Varför skulle de annars bomba sönder hela landet, och inte bara de områden längst i söder där Hizbollah håller till?

Rena rama svepsjälet. Man kan ju undra vilka som är terrorister egentligen?

Man blir så ledsen att dom kan hålla på så bara för att USA stödjer dom :-(

Ta hand om dig vännen

2009-01-15 @ 22:43:04
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Lena

Hahaha...små barn är klokare än vad man med första anblicken tänker...och då syftar jag på hans prao som blind i papperspåsen :) Skönt att det går åt rätt håll för dig vännen! Kram

2009-01-15 @ 23:11:10
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Titti

Vad glad jag blir att du är piggare!

2009-01-16 @ 06:46:39
Postat av: sussie

Kul att du är piggare och att det går åt rätt håll!!

Trevlig helg!

2009-01-16 @ 09:39:39
URL: http://nattmorsa.blogg.se/
Postat av: Stefan

Nä, man får ju bara veta det som sägs i de svenska medierna.

Vill du höra nåt annat då.

85 % av allt utrikesmaterial i svensk TV, kommer från amerikansk eller brittisk media från början. Hur opartiskt är det egentligen?

Jag fick då upp en ny värld av att få höra allt som grannarna berättade. Dessutom fick jag en helt ny uppfattning om Islam. Där var man ju också påverkad av media sen förut.

Numera ser jag allt med mycket större skepsism än förut.

Ha en fin dag vännen.

Kram

2009-01-16 @ 09:56:24
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Malin

TACK för de orden... Då känner du rätt min lilla vän! Hoppas du får en härlig fredag med din härliga familj!! Kramizar i massor ! M

2009-01-16 @ 10:07:12
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Annica

Han blev väldigt korthårig sonen. Med snagg uppe på huvdet. Så söt så!

Ja det får nog bli samtal till läkaren på måndag.

Så här kan vi inte ha det.

Hoppas att träningen går bra.

KRAM!

2009-01-16 @ 10:47:44
URL: http://anja72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0