Provar igen....

Nu har vi återigen börjat få jens att sova i egen säng. ja, faktiskt första kvällen så vi har inte försökt så länge.
Vi hade ju en period precis i början av året då det funkade så där men sedan dess har han sovit hos oss. Jag har egentligen inget alls emot att ha honom sovandes hos oss men på något vis känns det som han verkligen borde sova i sin säng i sitt rum. Ja ja, jag vet inte varför det känns så, kanske beror på mamma som frågar lite då och då om han inte sover i sin säng osv. Dumt att påverkas så men sån är jag. Just nu iaf.
Iaf var det första gången Jens inte ville att jag skulle stanna hos honom till han somnade....
-Mamma gåååå!
Hmm, förstod såklart vad han var ute efter, leka, hmmm, men jag lät honom hållas ett tag.
Sedan när han inte fikc leka mer gick det minsann bra att jag stannade.
Det är en annan sak jag vill komma ifrån, att jag ska behöva stanna hos honom till han somnar, jag somnar alltid själv nämligen och det vill jag inte. :) Fast det är mysigt också för han har så mycket att berätta.
Vi får se hur det går. Det vore skönt om han iaf kunde somna i sin säng och sova där ett tag, sedan får han hemskt gärna komma över.

Apropå att sova, vi sov till tio imorse.... Jens brukar vakna vid åtta halvnio så han är inte så morgonpigg precis men detta slog ju alla rekord.
Det var han som vaknade först ändå. :)
Så jag och danne är inte så morgonpigga vi heller.

Vi köpte Duplo till honom i vekcan, han har inte haft något sådant innan. Men eftersom han varit så pillig och lekig på sista tiden så tänkte vi att det kanske vore något. och det var det... :) Han gillar det verkligen. Nu ett tag framåt iaf. Vi får se hur länge det varar. :)

Lederna är kanon. mina fingrar har gått ner till sin, för mig, vanliga storlek. Haha
Eftersom jag alltid måste ha något att gnälla över, jo jag säger så för det känns så. Även om jag vet, för ni har ju skrivit det, att ni inte tycker jag gnäller.
Jag har fått tillbaka den där oron på kvällarna, typ ångestkänslor, och jag avskyr det verkligen för jag vet inte varför.
Eller jag har väl mina aningar, oroar mig för saker jag inte kan påverka och det sätter sig i mitt huvud och gör att hjärtat slår som katten när jag ska lägga mig.
Bläää för detta men det har ju gått över tidigarre så jag väntar på det trevliga ögonblicket då det försvinner igen. :)

Nu en kopp rött te och lite läsning. Har läst ut DET och om ni inte läst den så gör det. Vilken underbar bok det är. Läskig men så oerhört mycket mer än det.

Kram och godnatt.

Kommentarer
Postat av: Bjorne

Hej är piggelin idag,är för rutinerad när jag är på fest,ser till att det inte blir så mycket eller sent,jobbet är viktigast ,gott att du känner dig pigg,klart Jens ska lära sig sova i egen säng men lite undantag kan det få va,ha en bra dag.Kram.

2009-07-23 @ 09:13:33
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Maria

Hur gammal är Jens ?

Våran son sover oxå i våran säng och vi ska vänja in honom i sin säng..Han snuttar ff på bröstet på nätterna så jag ska vänja av honom med det oxå..Ska bli skönt när det är klart :-)



Ha en fin dag !

Kram

2009-07-23 @ 09:38:16
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Barnens Hjältar

Åh, det där kan ta tid.. Mi femåring var nog tre och ½ innan hon stannade kvar i sin säng men hon kommer fortfarande nån natt i veckan.. Nu vaknar jag inte av det dock.

Tror du att ångesten kan bero på att du är orolig över att dit "bramående" inte skall hålla i sig?

Ta hand om dig!!

Kram

2009-07-23 @ 11:10:01
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Anki

Nu behöver jag inte skämmas längre jag har också sovit väldigt länge på min semester. Har väl vänt på dygnet lite antar jag men det är gott att bara ligga kvar på morgonen o ta dagen som den kommer. Just nu skulle jag inte klara några måsten för jag har ju också oro och ångest i mej just nu. Kram

2009-07-23 @ 11:23:16
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Annica

Åh vad sotis jag blir! Emil vaknar varje morgon klockan 6. Oavsett när han somnar. Och då är inte jag och kroppen på "G" precis... Nu har vi ju sån tur att han är nöjd och glad att få rå om sig själv lite på morgonen så jag får ligga och vakna i lugn och ro.

Skönt att kroppen din verkar bli bättre!

Massa kramar!!!

2009-07-23 @ 17:46:54
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: soffie

men ååå att få sån härlig sovmorgon,

Nellie vaknar varje morgon vid 7,30 å är på ett strålande humör,tur det finns barnkanaler på tv så jag får sova lite till;O)

Duplo är verkligen roligt att pyssla med,

Ha en härlig kväll

2009-07-23 @ 17:53:58
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej vännen!

Vad skönt att höra att dina leder är bättre, men tråkigt att ångesten river i dig.



Lillen sover i sin säng ganska länge på nätterna, men kommer till oss oftast varje natt. Men somnar gör han inte i egen säng, utan jämte mig på soffan. Det har alla mina barn gjort när de varit små.



Duplo är kul! Det har Lillen haft ett tag, men han tycker nog ändå att klossar är lite roligare än.



Har det regnat hos dig också idag?

Ha en fin kväll!

Kramar

2009-07-23 @ 20:21:08
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Merja

Hej vännen.

Den tiden kommer då Jens är så stor att han inte vill sova hos er.

Jag saknar tiden då barnen var små och gosiga, nu får man sällan gosa med de :(

Skönt med sovmorgon och att lederna är bättre.

Hoppas bara att ångesten försvinner så du får må bra.

Massa kramar

2009-07-24 @ 08:41:56
URL: http://wwwnettynu.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej!!! Ja du sova i sin säng är bra träning det har jag gjort med mina barn och dom har alltid sovit där men dom kom till oss när dom var sjuka. Skönt att du mår bättre. Ha en fortsatt bra dag. Kram Susanne

2009-07-24 @ 15:55:55
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Jen

Hej, vi sover i samma säng alla 3 än så länge. Får se om jag pallar fighten i höst. Bra med leder och bra ed duplo. Kram kram

2009-07-24 @ 17:49:27
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0