Nu ska jag bli bra...

Daniel sa till mig att ringa halsmotagningen imorse, jag mådde inte bra och var slemmig som bara den. Han undrade vad jag väntade på och det kan man ju fråga sig...
Jag fick en tid på förmiddagen, inte till min vanliga doktor. Det första hon frågar mig är varför jag har tracken och det är ju i och för sig en bra fråga men jag skulle gärna vilja ha svar på den själv och det har jag velat i snart tre år så jag blev supertrött redan från början.
Försökte förklara något jag förklarat många gånger och jag vet inte vad jag ska säga för det är kompliserat och inte ens de där nere i Lund har ju riktig koll så det är inte så lätt. jag förklarade iaf min historia med infektioner och allt som gör att jag får dem. det förstod hon.
Jag sa också att jag ville vara bra nu när jag ska till tunisien och det förstod hon också.
Hon skulle kolla mig i halsen och det kan ingen göra eftersom jag inte kan gapa så speciellt mycket och inte böja bak nacken. Meeen försök lite till sa hon, eller är det stopp där?
Hmm, nä jag jäklas bara lite med dig tänkte jag säga men sa det ej. ;)
Japp, du ska få pencillin sa hon. Vill bara kolla ner med fiberinstrumentet. Det går till så att man kör ner ett fiberinstrument ner genom näsan och ner i halsen för att kika hur det ser ut.
Då blev jag skitförbannad. Det är inte alls trevligt och en mycket onödig grej just då tyckte jag. kändes mest som hon gjorde det för att hon var nyfiken på att se min hals....
Hon kanske skulle upptäcka något som ingen annan upptäckt? ;)
Jag är mycket trong i näsan och det såg hon, ändå skulle hon trycka och greja för att tvunget komma ner. Det knakade i näsan...
Det som irriterade mig var att hon redan bestämt sig för att ge mig antibiotika så varför detta då?
Jaja, nu är jag gnällig. :)

Daniel kom på att de kunde ju ändå passa på att byta tracken när vi ändå var där, så slapp vi komma tillbaka snart igen för att göra det. Sedan kan det ju vara så att bakterier stannar kvar på tracken och när kuren är slut har jag bakterier kvar som hoppar fram. En mycket bra idé av min älskade make alltså. :)
Så nu har jag alla förutsättningar för att snart bli bra.

Jag lämnar inte ämnet halsen än för en lite rolig grej hände.
Jens har gått sin sista dag på dagis idag, han ska dit om fyra veckor igen dock. Jag och han stod utanför ytterdörren och dividerade om att gå in, han ville inte men jag ville....
Då kommer det en kille cyklande som stannar framför oss. Jens går fram till cykeln och griper tag i den och säger:
Jajs kykel!!
Nej säger jag, det är inte din. Killen säger:
-Han kan inte cykla utan stödhjul och det höll jag ju med om.
Sedan får han tydligen syn på mig och utbrister förtvivlat:
-Vaaad har hänt??
Jag frågar lite försiktigt vad han menar, blir nästan rädd själv och undrar vad sjutton nu som har hänt,har jag tappat ögonen utan att jag märkt det? ;)
-Varför har du en spruta i halsen?

Den har jag aldrig hört innan faktiskt.
En spruta. haha , Skitbra.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Marie

Förstår att du blev sur på läkaren.Tur i alla fall att du fick den hjälp du behövde.

Kul det där med sprutan i halsen.Ungar är för härliga med sina kommentarer.Å du är själv för härlig när det gäller att se saker från den ljusa sidan.

Måste kompensera dig med maaaaassssssor av kramar, då jag inte satt några spår i din blogg på väldigt länge.

Är i alla fall en flitig läsare!

2009-06-25 @ 23:42:06
URL: http://havoskog.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh barn är ju för härliga, de säger vad de menar och barns ärlighet är väl nästan alltid uppskattad..

Vad skönt ändå att du har hopp om att bli bättre nu. Kram på dig!! Du är så stark och duktig...

2009-06-26 @ 00:11:39
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: soffie är trött

barn är ju så underbara men va höll din doktor på med å plåga dej i onödan nej fy va dåligt,

hoppas nu att halsen blir bra å du njuter av sommaren,

kramen

2009-06-26 @ 01:28:18
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: susanne

Godmorgon!!! Ja barn är så naturliga och dom säger iallafall ärliga saker det tycker jag är så mysigt med de små liven. Hoppas du nu blir bra tills ni ska iväg det är ju inte lång tid kvar. Ha en bra dag. Kram Suanne

2009-06-26 @ 06:54:53
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Amanda

haha...vilken underbart spontan kommentar. Barn är ju för underbara. Alla vuxna borde vara sådäör också. istället för att sitta och titta under lugg. Fråga rakt på sak, det brukar oftast vara mycket bättre.



Skönt att du fått medicin och bytt track. Hoppas du får vara frisk och kry nu då!

Kram

2009-06-26 @ 07:25:41
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja visst är det härligt med ärliga barn! Dumma läkare som pinade dej helt i onödan! Nu måste du bli bra i din hals innan er resa jag håller tummarna!

2009-06-26 @ 10:06:18
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Jen

HAHAHAH EN SPRUTA I HALSEN, tack för det roliga mellan tårarna som rinner och rinner. kram kram

2009-06-26 @ 18:13:51
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Malin

hahah ja det kan det ju se ut som och det är ju konstigt att springa runt med förstås :)

trist läkare du fick, en del tror ju inte på en (eller vad andra läkare har skrivit i journalen för den delen) för fem öre utan ska helst få se allt själva innan de går med på nåt.

2009-06-26 @ 19:50:52
URL: http://dockvagn.bloggproffs.se
Postat av: Birgitta

Hihi, det var skoj :-)

Hoppas du blir bra i halsen snart, trots din konstiga doktor...Ha en härlig solig helg <3

Kram Birgitta

2009-06-27 @ 00:19:11
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken irriterande läkare. Man kan inte utsätta patienter för undersökningar OM man redan bestämt sig för att ge Antibiotika. Som du säger låter det som om hon bara var nyfiken.



Skulle vara kul med Getinge. Tyvär har vi bestämt oss för östkusten iår och västkusten nästa år, så då kanske?!

Kram

2009-06-27 @ 06:27:57
Postat av: myran

jag läser och läser oc undrar om du inte får må bra nån gång:( vilka otroligt korkade läkare det finns. Men barn är ju underbara..



kram och hoppas du får en underbar semesterresa .

2009-06-27 @ 13:23:10
URL: http://mcmyran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0