Så skönt!

Jaha,, nu tänkte jag faktiskt skriva ett inlägg och berätta att halsen är bra. den senaste penicillinkuren tog bort det mesta av slemmet så nu kan jag fungera någorlunda som jag vill. Tjohoo
Jag är fortfarande väldigt trött hela tiden men jag behöver inte suga alls mycket och det är så otroligt skönt så det är svårt att beskriva.

Lederna håller sig riktigt bra dem också. Har lite inflammationer i fingrarna då och då men det är inget jag gnäller över utan bara konstaterar...
fötterna däremot är superdåliga och detta har liksom bara kommit de två senaste månaderna. Det känns inte som inflammationsvärk utan mer som den värk jag har i knän osv så nu börjar jag tänka på operationer men vi får se. Får ta upp det nästa gång jag ska till Spenshult om det inte ger med sig innan.
Jag kan tex inte längre gå på löparbandet när jag är på Sats utan får cykla istället. Jag har nog rätt hög smärttröskel och brukar kunna plåga mig till både det ena och det andra men jag pallar inte att knalla länge och fort längre och det är verkligen en inskränkning för mig. Jag har ju liksom flera innan så det räcker gott och väl med dem, tack... ;)
Efter denna intressanta helsorapport så övergår vi till något annat.

Helgen har varit lugn. Igår hade vi riktigt soligt och fint väder här så vi var ute endel. Idag kom dock regnet tillbaka med besked. tror minsann det har regnat hela dagen.

vi tog en sväng till mina föräldrar ikväll och åt god mat och hade det mysigt. Först ville Jens inte äta någonting men när mormor sa att han skulle ta en tugga för Jesper så gick det bra och sedan försvann allt på tallriken. :)
Vi har föresten inte märkt någonting av svinis-sprutan han fick i torsdags. Lite trött kanske.

Tänk, nästa helg är det första advent. Så mysigt det ska bli tycker jag. Har sucktat efter pepparkakor ett bra tag nu men har lyckats hålla mig. :) Nästa helg blir det glögg och pepparkakor så det sprutar ur öronen på mig...

godnatt mina vänner och kram till er.

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Vad härligt att höra att din hals är bättre! Tråkigt med dina fötter istället, men jag hoppas att det går att lösa på något sätt.

Ja nästa helg är det advent redan, svårt att tro när regnet öser ner ute och det är flera plusgrader. Jag har ingen julkänsla alls, trots att jag börjat handla julklappar. Men förhoppningsvis infinner den väl sig snart :)



Kram på dig!!!

2009-11-23 @ 09:40:52
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Jen

Ååååå va skönt att halsen är bättre. Ja du det knät jag opererade förra året är rätt ok. Det är inte helt läkt och har inte helt mycket muskler ännu och skruvarna sitter kvar. Men i maj 2011 är alla skruvar borta hahaha. Man tar bort skruvarna ca 18 månader efter operationen. Kram kram

2009-11-23 @ 14:32:44
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: messan

Skönt att höra att du mår bättre igen och att du ska njuta av pepparkaor nästa helg också! Det ska jag med:)

Det där med fötterna låter jobbigt, tur att du kan cykla istället. Hoppas du kan slippa operationer framöver.

Ha en fin och skön kväll! Var rädd om dig!

Kramar messan

2009-11-23 @ 19:32:56
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Susanne

Godmorgon!!! Skönt att halsen blivet bättre hoppas fötterna snart blir bra. Kram Susanne

2009-11-24 @ 07:06:30
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Linda

Va skönt att halsen verkar ha ordnat sig. Pencillin kan vara bra.

Bit inte ihop för mycket.

Även man har en hög smärttröskel så får man inte utmana kroppen för mycket.



Veckan är full av pyssel, möten & aktiviteter.

Att ordna inför advent & julen tycker jag är mysigt.

Pepparkakor äter jag gärna, men jag hoppar över glöggen.

2009-11-24 @ 12:03:50
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hejsan!!! Vet inte när nästa gång blir men troligen innan jul ska först till läkarn den 15/12 så då avgör han när det blir. Ha en bra kväll. Kram Susanne

2009-11-24 @ 16:42:08
URL: http://vejers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0