Ville vänta....

till jag var på lite bättre humör innan jag skrev igen men nu tar jag det iaf. :)
Tiden går himla fort, dagarna rusar fram.
Idag var jag på ansiktsbehandling och det var jätteskönt. Bara 30 minuter men det var en skön halvtimme.

Ni tror väl mig inte men det här med mostern och sjukdommar rullar fortfarande på här. Det är faktiskt inte klokt men så är det.
Hon har ju hävdat att det är astman som slagit till och att hon inte varit och är sjuk. De var här och fikade i lördags tillsammans med mina föräldrar. Jag tänkte att jag tar det här med mig och min situation en gång till och förklarade allt, varför jag inte vill träffa personer som är sjuka osv. Vet ni, jag håller på att spy när jag skriver detta för det är verkligen uttjatat, eller hur?
Iaf, alla förstod, speciellt mostern då. Klämde tom i med att jag vill vara frisk så mycket som möj

ligt, inte bara för min egen skull, utan även för Jens.
Ja, ni vet ju allt, för jag har ju förklarat det så många gånger så jag tar det inte igen. Det kändes iaf bra när jag sagt det för det kändes verkligen som att alla lyssnade.

Moster blev iaf sämre och sämre för varje dag och när jag pratade med henne på telefon igår så var hon jättedålig. Har aldrig hört någon hosta så mycket som hon gjorde. Hon hade bokat tid hos doktorn till idag.
När jag varit på ansiktsbehandlingen åkte vi för att hämta upp Daniels mamma, vi skulle fika. Vi ville självklart inte träffa mostern och hon hade inte heller kommit hem från doktorn. allt frid och fröjd till vi suttit på fiket ett tag för då kommer mostern.
Varför?
Ja, det vet jag inte.
Hon hade fått pensillin och grejer eftersom hon hade en kraftig halsinfektion. Hon satt där och pratade om hur mycket hon frös och att hon ville ha mössa och halsduk och allt vad det nu var.

Jag blev så ledsen. Hon satte sig vid ett annat bord...
Jag bara vill spy på allt.
Jag är en himla gnällspik, så känns det också. Plus jäkligt hopplöst.
Min hals har blivit ganska mycket sämre men det behöver ju inte vara mosterns fel. det som gör mig så ledsen är att hon inte bryr sig och inte lyssnar på någonting.
Varför blir det så här och varför lyssnar hon inte på vad jag säger. Jag vet ju att hon är så ensam sedan hennes man gick bort för snart tre år sedan. Vi vill träffa och stötta henne så mycket som möjligt. men detta känns helt knäppt.
Tänker hon att jag är så sjuk och kass  så en liten förkylning hit eller dit kan väl inte göra saken sämre? eller tror hon att jag sitter och överdriver? Fast när vi var och hälsade på henne i Västerås i december såg hon ju verkligen hur dålig jag kan bli. Hon satt tom och grät för att jag bara satt vid sugen och hade mig hela tiden.
Sedan blir jag arg och besviken på mig själv för att jag låter detta påverka mig så mycket. Har varit ledsen hela eftermiddagen.

Imorgon fyller pappa år. Min älskade pappa. Vi ska ut och äta på restaurang och jag vet att lillebror kommer hem från Norge och överaskar. :)
Ska träna först.

det här inlägget skrev jag för att försöka få ur mig ångestkänslorna som river inom mig. Har inte känt dem på länge men jag är så rädd och trött på allt just för tillfället.

Återkommer med ett gladare inlägg imorgon. :)
Kram!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Men vilken soppa! Förstår du är less på allt. Att ingenting bara kan vara enkelt någon gång.

Hoppas det ordnar sig iaf.



Skönt med ansiktsbehandlingen idag. jag har aldrig varit på något sådant men det låter grymt skönt!

Kram

2009-09-08 @ 19:17:36
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Men vännen! Vilken moster du har!! Vet du, ibland får man nog göra något svårt, som att bryta kontakten om det går. När folk inte fattar menar jag. För ibland måste man sätta sig själv och sin familj i första rummet. ( jag har gjort det med vissa släktingar )Du har det tufft som du har det, och speciellt i dessa tider så måste du vara försiktig!! Du är värdefull och kan inte moster förstå det, så är hon allt annat än snäll.



Ta hand om dig nu så du inte blir sämre och ha det underbart i morgon när bror kommer hem och ni ska fira er pappa!



Massa kramar!!

2009-09-08 @ 21:34:08
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Jag kan hålla med lejonkvinnan, även om det är tufft att bryta kontakten med släktingar så behöver man det ibland för att visa vart gränsen går.



En massa kramar till dig, underbara människa <3

2009-09-08 @ 22:30:19
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Lilla söta du, skriv på bara..du är inte alls gnällig..tvärtom..jag tycker aldrig du gnäller.

ram kram kram och bra att du står på dig när moster inte tycks förstå.

Hoppas det löser sig så småningom i varje fall

Kram kram

2009-09-08 @ 23:00:41
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Marie

Inte gnäller du. Du vill ju bara ha respekt och det med all rätt.Även om det är tufft att ryta ifrån och kanske tom ta avstånd till någon som står en nära,så verkar det som om du är tvungen att göra det. Du måste sätta dig själv i första rummet för såväl din egen hälsas skull samt för att din familj ska slippa konsekvenser som kan komma av att du blir sjuk. Stå på dig! Kram Marie

2009-09-08 @ 23:39:02
URL: http://havoskog.blogg.se/
Postat av: Annica

Älskade vän! Du gör absolut inte fel! Och inte tjatar och gnäller du heller. Du säger ju bara som det är!!!

Men moster... Morr! Ska vara tyst om vad jag tänker om människor som hon.

Men du vet att jag står bakom dig.

Massa kramar!!!!!

2009-09-09 @ 08:39:23
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Anki

Håller självklart med min bästa vän Marie jag hade inte kunnat skriva det bättre själv.Stå på dej tjejen du är viktigast nu!Kram Anki

2009-09-09 @ 16:56:35
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Det är skönt att skriva av sig och allt man har inom sig måste ju förr eller senare komma ut på nåt sätt. Tycker det är bra att du skriver, för då sorterar du dina värderingar och funderingar så du är på det klara i det verkliga livet.

Men sen är det viktigt att fokusera på andra saker också och det är bra att göra roliga saker såsom träning och umgås med din fina lilla familj. Men jag vet det är enklast att tänka på roligare saker när man fått ut allt som stör en... :-)



Må bäst, det förtjänar du verkligen. Kramiz från din vän Birgitta

2009-09-09 @ 22:24:14
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: soffie smyger in

men fy för din moster som bara verkar se sig själv hela tiden,hon borde ju verkligen förstå din sits eftersom hon verkar bli riktigt illa själv när hon väl blir drabbad,

USCH!!!

Å Grattis till din älskade pappa hoppas ni får en mysig dag imorrn,

Kram

2009-09-09 @ 22:28:49
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Din moster måste va värdens största ego,man väljer inte sina släktingar och henne tror jag inte jag skulle valt om man finge välja dom,håll dig undan henne du,här skiner solen och sommarvärme är det,Ella och jag har heldag nu med,inte fel med 2 dar på raken med det käraste som finns,ha så bra min vänn,kram.

2009-09-10 @ 10:53:21
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Malin

Det låter som om din moster är oerhört egoistisk som träffar andra när hon är sjuk, framförallt dig som är extra känslig.

Skulle ha åkt hem och väntat på att bli frisk och sen har träffat folk.

Hoppas att du inte blir sjuk nu!

KRAM

2009-09-10 @ 16:52:52
URL: http://madebyma.blogg.se/
Postat av: Malin

För det första så tycker jag inte att du gnäller, förstår att det är frustrerande att du inte blir tagen på allvar, och att hon försötår din situation.. för det andra, du behöver inte utlova några glada inlägg, vi tycker om dig och dín blogg, oavsett humör, det vet du väl! Och JA, du måste lyssna inåt, det är så viktigt! Gör som jag, när något kommer upp, fråga dig själv i tysthet, vill jag det eller vill jag inte... följ sedan det svar du får... många kramizar M

2009-09-10 @ 20:18:32
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Jen

Ursäkta men vilken dum jävla moster är hon korkad eller. Hej då med henne. kram till dig

2009-09-10 @ 23:49:48
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0