Planering

Ibland skiter det sig som bekant med planeringen, speciellt när man har barn kanske? :)
Jag hade ju en bokad tid till min läkare på Spenshult igår. Den tiden har jag verkligen längtat efter som ni förstår om ni läst det förra inlägget. Den där tappningen av knät gjorde varken från eller till, inte smärtmessigt eller vad det gällde svullnaden. Möjligtvis gick det ner lite men inte i vaden och det är ju den som oroat mig mest eftersom jag inte haft det tidigare.

På onsdagen var Jens sig inte riktigt lik. Han sa att han var trött och gick och la sig på soffan vilket aldrig händer annars... Sedan var han dock uppe och busade igen. Lunch åt han rätt bra men när middagen kom ville han inte ha något. Sedan sa han att han inte mådde bra och gick och la sig på soffan igen. Velling ville han inte heller ha, ännu konstigare, för han gillar verkligen velling.
Han somnade fort men efter en timme hör jag hur han gnäller i sängen. Jag springer in där för jag har under hela dagen,haft på känn att något är fel. Lille vännen ligger på rygg och spyr som en tok. Han hann inte ens sätta sig upp... :(
Vred huvudet åt sidan på honom och satte honom upp. En lite förtvivlad kille.

Alltså, ingen gillar väl magsjukor. det är typ det värsta jag vet, jag får panik bara jag tänker på det. När man har det känns det som man aldrig någonsin ska bli frisk även om man vet att man kommer bli det. :)
Vi har haft tre magsjukor här sedan jul. Den första fick Danne och Jens, den andra fick jag och Danne och den här tredje har Jens fått ensam.
Han har inte spytt eller något sådant efter den där gången i onsdagskväll men någon vidare aptit har han inte.

Iaf, oron och irritationen över alla sjukdomar satte ju igång som på beställning. Dessutom kom ju torsdagen i ett annat läge. Daniel skulle till jobbet och dagis var det ju själklart inte läge för.

Mitt läkarbesök? Var absolut helt inställd på att boka av det och hoppas på en ny tid så fort som möjligt även om så fort som möjligt kan vara några veckor.
Kändes hemskt och väldigt jobbigt.
Daniel kom iaf på att vi kunde ringa svärmor och det gjorde vi kl sex på morgonen och hon satte sig på bussen och var här vid sju.
Tack kära svärmor. :)

Jag tog en bil och var på Spenshult och fick träffa min läkare som konstaterade en mycket stor inflammation i knät som satt ovanligt långt ner. Vilket jag ju gissat på. Inflammationen hade på något vis, som jag absolut inte kan förklara, statat vaden så den svullnat upp. jag fick kortison och redan igår eftermiddag började nknät gå ner. Ont har jag inte längre, är bara lite öm.
Svaret på ledvätskan hade akuten inte skickat till Spenshult, trots att jag påtalade det tre gånger, och jag har själv inte heller fått något svar. Är jag förvånad? Nej...
Är jag irriterad? Jaa...
Hade det varit något allvarligt hade jag äväl hört talas om det men har de sagt de ska höra av sig så ska de banne mig göra det... Det är ju viktigt att det kommer in i mina papper på spenshult också.

Nej ni, nu ska jag ta hand om min gosros som är pigg och glad. Ja, inte just nu eftersom jag sitter här och knattrar, men annars är han det och vi båda är lite msmått uttråkade. Imorgon åker vi hem till mina föräldrar iaf, då är de där 48 timmarna passerade... :)
Lillebror är hemma i Halmstad, längtar efter att få krama honom.

Daniel jobbar så jag och Jens får roa varandra. men det brukar gå bra. :)
Kram och ha en fin valborg!

Kommentarer
Postat av: Linda

Magsjuka är bland det värsta som finns. Jag fick ett sms imorse av grannen, deras dotter hade fått magsjuka och spytt hela natten och morgonen.

Jag har hittills klarat mig från alla magsjukor som varit, trots att jag haft Anton nära då han alltid vill till sin mamma när han är sjuk.



Vilken tur att du inte avbokade tiden!!

Ibland har man ödet på sin sida, så är det ju bara.



Ha en trevlig Valborg!!

2010-04-30 @ 16:29:16
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Linda

Magsjuka är bland det värsta som finns. Jag fick ett sms imorse av grannen, deras dotter hade fått magsjuka och spytt hela natten och morgonen.

Jag har hittills klarat mig från alla magsjukor som varit, trots att jag haft Anton nära då han alltid vill till sin mamma när han är sjuk.



Vilken tur att du inte avbokade tiden!!

Ibland har man ödet på sin sida, så är det ju bara.



Ha en trevlig Valborg!!

2010-04-30 @ 16:29:17
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej vännen!

Härmisar ;) Få magsjuka ni också strax efter oss....

Skojar bara ;) Magsjuka är bland det värsta som finns, och man tycker så synd om de små när de får det. Skönt att han är bättre nu och hoppas att ni andra slipper det! Lillen pratar också om att "nu spyr jag inte mer" så det sätter sig verkligen fast i deras medvetande det där.



Vad skönt att det har löst sig med ditt knä!! Bra att du inte behövde avboka tiden, snäll svärmor! Och jag förstår att du är irriterad på akuten, men du kanske får svar till midsommar eller så? ;)



Vi är förkylda, men inte febriga som tur är, så vi är på benen allihop.



Ha en fin kväll!!

Massa kramar!!

2010-04-30 @ 18:37:32
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Ha en finfin Valborg du med!

2010-05-01 @ 15:07:16
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: soffie

usch stackars lille Jens som blev magsjuk hoppas han snart är piggare och ingen av er andra blev sjuk,

Kram till dej

2010-05-01 @ 15:47:29
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Elin

Blandat inlägg, lite bra som hänt det sista i alla fall. Synd med vården att den aldrig funkar som den ska, det har ju du alltför mycket erfarenhet av. :(



Hur blev din valborg? :)

2010-05-01 @ 18:38:50
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vilken tur att svärmor kunde ställa upp med så kort varsel. /Kram

2010-05-01 @ 21:45:55
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: bjorne

Aldrig kul när det blir så,själv har jag nog en gen i min kropp som gör att jag inte kan få mag och spysjuka,hela familjen och arbetskompisar mm har haft det under åren men själv har jag alltid klarat mig,är glad för det,du får försöka bli bra i knät för snart ska vi klättra i träd och då måste du va på topp,annars så vinner jag,ha de gott,kraaaaaam.

2010-05-02 @ 20:44:13
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Gizze

Fy för magsjuka.....



Stackars Jens ;(



Hoppas er Valborg blev fin! är har varit lugnt och skönt, fixat lite hemma, haft mor på besök och sonen mestadels hemma!



Ha en fin vecka! Kram Gizze

2010-05-02 @ 21:56:06
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Susanne

Usch jobbig med magsjuka, min man hade det i påskas men jag klarade mi som tur var. Krya på er. Kram Susanne

2010-05-03 @ 16:10:57
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Jen

sicken osis med magsjukan. Hoppas du slipper den. Bra att knät är bättre. Passa på och kläm lite småbroderarmmuskler nu när han är hemma hahhaha kram i massor

2010-05-04 @ 21:49:32
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Anki

Inget vidare med magsjuka stackars lille Jens! Det är alltid trevligt att gå in och läsa i din blogg för att förstå vilken kämpe du är. Man blir stark av att läsa om dej. Kram

2010-05-05 @ 20:08:22
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken tur att det ordnade sig, så du kom iväg till läkaren. Hoppas han kunde hjälpa dig också!! Och snäll svärmor, det har du mnsann!! Kramis på min goa vän!

2010-05-05 @ 22:31:32
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej min vän!!! Saknar dig och din blogg. Hur är det med dig???? Ha en bra dag. Kram Susanne

2010-05-07 @ 08:13:34
URL: http://vejers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0