Sköna fredag

Jag sitter inne och har dörren till baksidan öppen. Jens är där ute och leker. Han kör mc och har hjälm på sig. Motorcyklen är trehjulingen och hjälmen är en hink som han har över huvudet. :)

Jag har haft en bra dag.
Det började väl inte så bra i och för sig. När vi skulle spatsera iväg till dagis så tog Jens min käpp och sprang iväg med den. jag ropade på honom och sa att han skulle komma tillbaka med den på stubinen.
Det mest förekommande svaret som vi får höra här hemma dök upp som ett brev på posten:
-Jag gör det seeeen!
Jag blev sååå irriterad...
Okej, då går jag in igen sa jag och gjorde det. då kom han med käppen.

Sedan ville han gå själv. Det får han fram till vi kommer strax innan dagiset för där är en parkering och då vill jag hålla honom i handen. Men han sprang ju iväg vilket han aldrig gjort innan för han vet var vi ska börja hålla hand.
Dessutom var det någon som höll på med en sån där blåsmaskin,tar bort grus och skit, vilket antagligen lockade honom. Jag hörde inte ett smack och blev nästan gråtfärdig. Ropade rätt ut till ja, förhoppningsvis Jens då:
-Okej, nu går mamma hem då, hej dååå!
Jens kom springande som ett litet jehu, och var jätteldesen.
Ja jisses, undrar om jag blir gråhårig inna jag fyller 32? ;)

Sedan har det vänt. jag lämnade honom utan några större svåriheter.

Tog en bil in till gymmet och har tränat igenom mitt pass. det är underbart!
Mår bra i både kropp och själ.
När jag kom hem hämtade jag busungen och vi åt pannkakor. Sedan är det lek som gällt. Fast han leker bra själv nu faktiskt. Han hade en period, för inte så länge sedan, då han inte kunde göra något själv.

Tänkte jag skulle berätta lite roliga saker som han gjort och sagt men de är bortblåsta just nu.
En kommer jag ihåg iaf.
Vi var ute och lekte i måndags, tror jag det var. Jens hade fått fram sin trampbil. Han har varit för liten för den innan men nu går det bra.
Han trampade sig fram och då var det några barn som såg honom.
-Jens vilken fin bil, sa dem.
-Titta på min fina nya bil, sa Jens.
-Ååååh, den är jättefin sa dem....
-Titta på min nya fina keps, sa Jens.
Inga kommentarer förutom en mamma, jag, som försökte kväva mina hysteriska skratt. Den där kepsen var inte ny alls. Men det är ju kul att få beröm och uppskattning. :)

Ha nu en fin fredagskväll.
Kram

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Hihi, du får göra som jag och färga håret, för de blir inte mindre hopplösa med åren :) Ja den här åldern gör en hur galen som helst alltså.

Vi har varit och handlat lite till altanen i kväll, nya dynor och sådant, och ha med sig Lillen i butiker gör en galen!! pust är helt slut.

Hoppas ni får en mysig kväll!

Kramar om!

2010-04-16 @ 19:15:19
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Linda

Jisses...jag hade fått hjärtat i halsgropen och jag hade liksom du varit gråtfärdig.

Det är verkligen hemskt när barnen får för sig att stänga av öronen. Anton fick en sån gång, en gång på en parkering efter att vi hade handlat oså vet han ju att jag inte kan springa efter. DÅ hade jag hjärtat i halsgropen, en fredag em dessutom.



Visst är det underbart med gymträning!!

Jag håller med, till 110%

2010-04-16 @ 19:54:50
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Gizze

Allt går minsann upp & ner, jag vet...



Han är en liten bus kille Jens, Alla barn måste ju testa...



Jo vi har beställt resa till Grekland, Rhodos i juni...åh va ja längtar...!



Italien låter helt underbart, har varit på Sicilien, det var helt underbart...



Nej nu blir det sängen , ska upp tidigt 6.30- sonen ska till kusten med sin pappa ;)



Ha en fin helg....Kram Gizze

2010-04-16 @ 22:57:02
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh du är så modig!!!



Jag förvånas varenda gång över hur du fixar saker som jag bara ryser av att föreställa mig :P



You Go girl!!

2010-04-16 @ 23:00:03
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej, kanon att det gick bra med bussresan. Här växer det i rabatten,,, kram

2010-04-17 @ 09:13:13
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: elin

Har snott pappas dator så du får ett svar :P.



Blir så glad att läsa att någons dåliga start på dagen kan vända. Då är det liksom inte hopplöst för mig heller att det skulle kunna hända. Även om det inte hänt många gånger så finns hoppet. :/ :)



Jag har så svårt att förstå hur mycket du kan som andra tar för givet, som ser och som inte har barn. Du klarar av både och liksom. Åka buss, gå till dagis, leka i parken osv osv. Med ett barn i den mest energiska perioden av dom alla. Men jag kan i alla fall säga till mitt försvar att jag förstår mer och mer desto mer jag håller mig kvar här och läser vad du skriver. Så jag hoppas du fortsätter skriva, även om du nu bestämmer dig för att låsa bloggen.



Och tabu eller inte, så är det som du säger vanligare än man tror hur mycket missbruk det förekommer. Särskilt alkohol. Så i längden tror jag faktiskt blir lättare även för din mor, när folk pratar mer öppet om det behöver hon inte tysta ner det eller behöva skämmas för det. Inte lika mycket som hon kanske gör nu i alla fall. Jag önskar henne i alla fall lycka till. Och att det går att ta sig ut ur missbruk. Dock har jag aldrig varit beroende av alkohol, men av mycket annat. Annat som jag absolut inte önskar någon annan människa, så jag hoppas för er allas skull att ni orkar kämpa er ur det, särskilt din mamma.



Och du har en söt unge. Kram

2010-04-17 @ 18:02:32
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: bjorne

Hej vännen,jättekul att allt verkar va bra och du vet att barn är barn,Jens små busgrejer är som det ska men blir värre med tanke på att du är blind men han tänker inte på det men tror att han lärt sig vart gränsen går så var inte orolig för det är bara så med friska barn att lite bus ska det va,här ösregnar det nu och verkar inte bli någon trädgårdshelg men det kommer fler så bara att vänta,Ella är har varit på husdjursmässa idag och ridit mm så hon var helt utsliten när dom kom hem,ha de gott så hörs vi,go kram.

2010-04-17 @ 20:11:18
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej!!! ja du barn dom kan var påhittiga och lite bus finns nog i Jens. Ha en bra dag. Kram Susanne

2010-04-18 @ 08:10:07
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Malin

TACK, visst är varje kilo bra, men jag blir mycket gladare över att höra att det går uppåt för dig, det är mer värt än några kilon ska du veta.. Mina bekymmer är rena ilandsproblemen om man jämför... Barn ja... de är söta och goa, men ack så busiga de kan vara! Kramiz m

2010-04-18 @ 20:30:07
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej min vän!!! Ja nu har jag fått min remicade så om några dagar så mår jag mycket bättre i min mage. Jag ska få bli mormor för första gången är så himla glad. Ha en jätte bra kväll. Kram Susanne

2010-04-20 @ 16:21:21
URL: http://vejers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0