Borås-besök

Slutet av förra veckan var inte roligt precis, jag var på ett grymt dåligt humör av någon anledning och mitt tålamod var i botten.
Jag har ingen förklaring till varför jag kände så men jag ville bara skrika rätt ut och när Jens kronglade vid maten kröp frustrationen upp till oanade höjder.
På fredagskvällen drog vi in till stan för att lyssna på min systers sambos band, Bleecker som spelade på marinfestivalen. Tack vare deras spelning och att vi fick träffa underbara släktingar och vänner så blev jag gladare, iaf för en stund. ;)
Kan väl säga att jag minst av allt ville åka in till stan då, det spöregnade typ hela dagen och även då vi skulle ta bussen. Men eftersom vi pratat så glatt om denna spelning under ganska lång tid och Jens verkligen längtat efter att få höra Rock'n Roll-Tobbe så kunde jag ju bara inte med att stanna hemma.
Telefonen ringde och vi blev försenade. Sprang iväg till bussen och missade eländet.
Men som tur var så ringde Danne och sa att han skulle sluta precis då så vi hann in och hämta upp föräldrarna och sedan dra till festivalen.
Precis under själva spelningen var det faktiskt uppehåll men fint väder var det tyvärr inte. Men vi värmdes upp av musiken och Tobbes underbara röst. :)

Helgen ska jag inte gå in på för den var bara allmänt hemsk och jag kände mig som världens skitmamma och hatade mig själv på kvällarna. Hade ingen bra ursäkt heller att vara så sur, lederna är okej och halsen mycket bra.
Menmen, vi alla mår väl dåligt ibland även om det inte alltid finns en påtaglig orsak.

Daniel jobbade långa pass alla fyra dagarna och från och med nu har jag bestämt att vi inte ska åka hem till mina föräldrar på söndagar för då blir det så himla sent innan vi kommer hem. Daniel jobbar för det mesta alltid väldigt sent då eftersom han ska tvätta bilen och lämna in rapporter.
På måndagen stack jag iväg och tränade och det var nog bra för då fick jag ur mig en del skit...
sedan hem och packa för att efter det ta bilen till Borås där vi bokat hotell för två nätter, bara vi tre. :)
Mys
Faktiskt skönt att åka bara vi tre, för det mesta är vi ju tillsammans med mamma och pappa, roligt det också men skönt att vara bara vi var det.

Under kvällen tog vi det lungt och mös. Jens var i och för sig på sitt mest trotsiga humör men det gick bra ändå.
Med hot och mutor går det mesta. ;)
På tisdagen hade vi bestämt att besöka djurparken tillsammans med min
underbara vän
och hennes sambo och treåriga son.
En helt underbar dag blev det. De är helt fantastiska alla tre och jag tycker så hemskt mycket om dem.
Jag har mycket att tacka internet för, inte bara min älskling som jag träffade just på nätet utan även en så fin vän, som Lejonvkvinnan.

Vi träffades strax efter elva och skilldes åt vid sextiden. Lite småtrött i benen men mycket glad och varm i hjärtat.
Jens och Lillen trivdes bra ihop också, härligt.
Nästa gång i Halmstad. :)
Snart!! :)
De goingarna hade med sig fika som räkte till oss också, så himla gott och snällt.vi hade planerat att köpa något där med det var ju mycket bättre detta och godare. Min käre make käkade upp halva matsäcken, eller något. haha

Vi sov gott i natt alla tre. :)
Hotellfrukost, det är inte fel det heller, nästan det bästa med att bo på hotell, enligt mig iaf. Efter frukosten lämnade vi hotellet och drog sackta ner mot Getinge igen.
Nu är vi hemma och förbereder oss för vardagen igen. Den känns helt okej efter de här fina och stärkande dagarna.
Kram och stort tack till
goa vännen
för att ni tog er till borås för att träffa oss.

en sak som jag tänkte på så här i efterhand. Så väldigt skönt det var att umgås med människor jag tycker så mycket om och som dessutom inte var på jakt efter ställen med fullständiga rättigheter, vart man än var.
Jaja, bara en tanke jag hade.

Imorgon ska Daniel jobba och Jens ska en sväng till dagis.
Jag ska en sväng till bibblan.... :)

Här bjuder jag på några bilder från vår tripp.



Jens på traktor


Noshörning


Ungbjörnar i lektagen


Elefanthjord

Kram!

Kommentarer
Postat av: Jen

Det låter supermysigt att komma iväg så där. Heja er.Fina bilder. kram

2010-08-04 @ 18:49:47
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: bjorne

Hej,ditt inlägg började med riktigt dålig och bitter känsla med all rätt antar jag men slutet gjorde att man blir glad,själv ska jago Ella till Kolmården denna helg så ska vi sova över på Vildmarkshotellet,ska bli jättekul hoppas jag,ha de gott min vän,kram.

2010-08-04 @ 20:15:35
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilka äventyr!

Jag blir avis på hotellnätterna, så skönt!



Alla har vi våra dalar och vi måste få ha dem.

Att träna är otroligt bra såna gånger, bara få släppa ut ilska i det fysiska. Så härligt och så nyttigt!

2010-08-05 @ 07:46:48
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vad mysigt och vilka fina foton :) /Kram

2010-08-05 @ 20:23:55
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Elin

Mycket som hänt, låter som att det till slut löste sig bra med allt. Kvalitietstid med familjen kan man aldrig få för mycket av, särskilt som Daniel jobbar sådana tider som han gör.

Hur ser framtiden ut nu, med kroppen och så?

kramar

2010-08-06 @ 22:55:23
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Gizze

Hej!



Mysiga bilder, låter som det är upp & ner & ner & upp...som livet är....

Härligt att bo på hotell och jag håller fullständigt med dig- Frukosten är helt klart det bästa...Mmmm bara få plocka av det man vill ha- och slippa disken dessutom haha ;D



Jens i trotsålder...jo det är ju så ibland med de små liven...men man älskar dom ju mer än något annat på jorden ändå!



Nu ska jag ta ut en tårtbotten ur ugnen, sonen fyller 17 i morgon!



Kram från mig..Gizze

2010-08-09 @ 07:55:04
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Linda

Hopppas allt är bra med er!

2010-08-10 @ 16:40:56
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Linda

trevlig helg

2010-08-13 @ 22:06:03
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hoppas att allt är bra min vän!!

Kramar!!

2010-08-15 @ 15:11:16
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Susanne

Ja inte kan livet alltid vara på topp, här är inte livet just nu på topp för mig. Tur att vi ska åka bort snart. Hoppas du mår lite bättre efter resa och vänner är ett jätte bra stöd. Kram Susanne

2010-08-18 @ 06:59:12
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: maria

Vilka fina bilder och vad stor Jens har blivit :)



Kramen

2010-08-18 @ 18:42:46
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Linda

hur går det för dig?

2010-08-19 @ 08:26:00
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack underbara du, för dina otroligt fina ord. Det var nästan så att tårarna kom. Tack tack!!

Det betyder mycket att få veta att det finns de som tror på att jag klarar de utmaningar jag nu kommer få. Men som du skrev, smärta är något som är verkligen tär på en. Att dessutom få mer smärta pga den smärta man har är oerhört påfrestande. Jag tvivlar själv på min egen styrka.



Anton rygg är bra.

Jag tror att han stött sig nånstans och dagispersonalen visste inte heller vad som hänt. Men han verkar inte ha ont nu så jag tror det gått över.



Jag hoppas läkaren ger klartecken för operation.

Nån gång måste de hitta ett sätt att hjälpa, tycker jag.



(lämnar min mail)

2010-08-19 @ 12:49:32
URL: http://banton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0