Myssöndag

Jens och jag har en mys-dag. vi bestämde att vi skulle vara hemma idag och bara ta det lungt. Eller ja, lugnt och lugnt, hur lugnt är det med en tre och ett halvtåring? ;)
Mysigt är det hur som helst.

Båda mina grabbar är riält förkylda. Kände mig lite småkass i fredags men det blev bättre igen. Jag trycker i mig fläder och hoppas på det bästa. Om jag nu blir dålig så ska jag ändå till sjukhuset på tisdag för att byta tracken. ;)

Just nu krätsar mina tankar väldigt mycket till en yoga-kurs som jag är mycket sugen på. Jag har länge funderat på att gå en sån kurs men inte vetat vart jag skulle gå den och lite feg har jag varit också för jag vill helst inte gå själv...
Har hört mig för på mitt gym för jag vet att de har yoga där men de var inte alls sugna på att hjälpa mig. Jag behöver gå igenom själva programmet innan så jag kan det rätt hyfsat, då blir det lättare för mig att hänga med. Vill inte slösa med mina ledsagartimmar på det nämligen. Plus att jag kan hänga med, det vet jag, bara jag får lite instruktioner innan.
En kompis till mig messade mig i fredags och berättade att hon skulle börja på medicinsk yoga. Jag mailade de direkt för att höra om de hade möjlighet att hjälpa mig osv. fick ett mycket positivt svar. Nu var det så att själva kursen är fulltecknad men jag står som första recerv. ;)
Hoppas hoppas jag kommer med!
Vore så himla kul och spännande. Vore ett mycket bra kompliment till min träning.
Har hört att yoga kan stärka emunförsvaret och bara det är ju värt allt...
Billigt är det inte men som sagt, det är en sak jag gärna skulle lägga lite pengar på.

Jens har varit så himla gullig och kärleksfull den senaste tiden.
I fredags, även det, kom han fram till mig, gav mig världens största och längsta kram och sa:
-Mamma,jag älskar dig, det är så kul att du är här!
Mitt lille hjärta, det var det finaste jag hört.

Igår var jag och Jens hemma hos mina föräldrar.
Jens var  med sin mormor mesta tiden och de har verkligen roligt. Pappa, min alltså, var jätteförkyld och vilade mest.
Jag tog det lugnt jag med...

På kvällen fick vi en underbar nyhet.
Min älskade syster och hennes underbare sambo har förlovat sig efter fem år tillsammans.
de är i New York just nu och där ägde förlovningen rum.
Hoppas på att även bröllopet ska ske där så jag får en anledning att åka dit...
Jaja, ego, jag vet. :)

Nu ska jag gosa eller busa med min son.
Ha ett fint avslut på denna helg.
Kram

Kommentarer
Postat av: Anki

Håller tummarna på att du kommer med på yogan nu. Kram på dej min fina vän.

2010-08-22 @ 16:11:26
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vad mysig han är lillkillen! Är det något som värmer ett mammahjärta så är det ju just dom små orden. Kärlek!



Yoga är riktigt roligt. Håller tummarna att du kommer med!



Det blir spännande med dagis för våran del. Ludwig har stått utan antibiotika under sommaren och han har inte varit sjuk en enda gång. Han har visserligen inte träffat så mycket folk heller men i affärer och i lekparker och så har vi ju varit så lite mera motståndskraftig måste han allt vara. Vi håller alla tummar och tår för att det blir bra! Han skulle må så bra av att få leka med andra barn. För att inte tala om hur han skulle utvecklas!



Hoppas du haft en fin helg!

Kramar

2010-08-22 @ 19:36:58
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: soffie

härligt med en mysdag med din goa Jens,

Hoppas dina älsklingar kryar på sig snabbt från förkylningen,

va kul med yoga det har jag alltid velat prova på,

å grattis till din syster på förlovningsdagen,

kram

2010-08-22 @ 22:38:17
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Elin

Barn är underabara. För det mesta i alla fall och din Jens verkar särskilt charmig.



Har dom någon särskilt koppling till New York eller är de bara på semester där?

kram

2010-08-23 @ 11:29:42
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej vännen!

Du har nog kommit in på helt fel bild, det är en sida där de visar alla bilder. Här får du rätt länk:

http://kampanj.ica.se/fototavling/index2.php?eid=327



Kram kram

Ps: vitsippor har jag absolut inte på min bild, det är Sambon och Lillen, ryggen av dom. Lillen på sin trehjuling och sambon som går på gatan här utanför. Solen lyser mellan träden men de går i skuggan. :)

2010-08-23 @ 18:10:04
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Vad konstigt! För när jag trycker på länken kommer jag direkt till bilden och röstningen. Men det är rörelse och sedan far och son så det är rätt :) Den ligger tvåa.

Kram

2010-08-23 @ 18:48:24
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Gizze

Kräftskivan var lyckad! Jag mår sisådär..men det går upp & ner i livet...

Klart du ska va Ego!!!

Vem vill inte åka till New York...

Önskar er en fin vecka!

Kram Gizze

2010-08-23 @ 19:42:25
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0