Bättre nu...

Julen har passerat och jag hoppas att ni har haft en fin jul, mina goa vänner.
Den gick fort och jag har inte så himla många minnen av den tycker jag.
Jens hade det bra och det är det som är huvudsaken.

Vi bodde hos mina föräldrar från torsdag till måndag. daniel jobbade nästan hela helgen så därför kändes det bättre att vara där, för både Jens och mig.

Jag var dålig hela tiden, väldiga smärtor av bältrosen.
På juldagen ringde jag och bad om smärtlindring och fick citodon eller vad det heter. Skulle gjort det redan på tisdagen eller så , nu när jag ser tillbaka, men det ska en del till innan jag tar mig kragen och ber om hjälp, iaf på det viset.
Blev antagligen rätt däckad av både antibiotika och den behandling som sattes in mot helveteselden. Fem tabletter varje dag i en vecka. Tyckte inte jag gjorde annat än tog tabletter och försökte komma ihåg när jag skulle ta dem...
Men i måndags var det sista dagen och igår vände det lite och jag orkade liksom finnas till.
Idag är det sista dagen med antibiotika, känns gott det också...
Har mest levt i någon slags fantasivärld vilket jag känner igen från tidigare perioder då jag mått väldigt dåligt. Går in och bara drömmer och fantiserar om en annan tillvaro.
Lite konstigt men också en livlina på något sätt.

Men nu har det vänt och jag ser en liten ljusning.

Jag opererades, fick halsfluss och bältros på två veckor. sedan får man lägga till spänningen som fanns inför op
också. Inte konstigt jag känner mig helt slut till både kropp och själ.

De senaste dagarna, förutom idag, har jag verkligen fått kämpa för att ta mig upp på mornarna. Det är inte kroppen som stoppat mig utan det har känts mest inom mig. då har jag blivit riktigt rädd. Men idag kändes det bättre.

Imorgon ska jag iaf försöka ta mig iväg till gymmet och det ska bli skönt. måste komma iordning lite igen känner jag.
Får ta det lungt och lyssna på kroppen bara.

Jahapp, här kom ett litet livstecken från mig iaf.

Nu kan jag inte motstå utan visar bilder på min helveteseld. Hahah
Bilderna är från onsdag tror jag, innan det blev som värst. :)




Ha det bra, goa ni.
Varm kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad skönt att du kunde luta dig tillbaka på dina föräldrar. Det måste man göra ibland.

Men det verkar gå åt rätt håll och det är huvudsaken.



Tack för peppningen och gott nytt år till er med!

2010-12-29 @ 16:43:38
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej vännen!

Skönt att du börjar återvända så att säga! Och framförallt att du mår bättre!

Det ser så ont ut, helveteselden! Har det försvunnit nu, själva utslagen?



Hoppas du kommer iväg till gymmet, det behöver du, men glöm inte att lyssna på kropp och själ!



Ta hand om dig så hörs vi snart igen :)



Många kramar

2010-12-29 @ 16:50:26
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh fy din stackare, vilka pärser du gått igenom. Du är omänskligt stark Ulrika, du vet det va??

Stor kram och ett gott slut samt gott nytt år till dig och de dina och hoppas att år 2011 blir ditt år!!

2010-12-29 @ 17:46:00
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Elin

Blandade känslor att läsa det här. Tabletter brukar ha den effekten, särskilt Citodon. Slipper du den snart också?

Känner i alla fall din känsla för att gå upp på morgonen. Den delar vi just nu.

Hur har det gått efter op, vad säger dom?

kramar

2010-12-29 @ 18:13:47
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Marie

Aj, det ser ont ut! Jag håller alla tummar och tår för att du ska få må riktigt bra nu efter alla prövningar. Kram Marie

2010-12-29 @ 18:40:43
URL: http://nissetroll.blogspot.com
Postat av: Gizze

Ulrika...

Din stackare....nu hoppas jag verkligen det vänder och du kan få må bra....



Önskar dig och familjen ett Gott Nytt År 2011



Värmlandskram från Gizze

2010-12-29 @ 19:06:15
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: soffie

usch stackars dej vad du får vara med om mycket,men va skönt att dina föräldrar hjälpte dej ,

Nu önskar jag dej ett gott nytt friskt år,

massor av kramar till dje å din familj

2010-12-29 @ 19:59:42
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Å fy, din stackare. Vilken tur att det känns bättre nu.

2010-12-29 @ 20:23:56
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0