Jaha, vad det så det kändes...

Idag har jag känt mig riktigt glad och pigg.
Började med att traska till dagis med Jens vid halvåtta. Blev himla glad eftersom jag tog mig hem därifrån utan några problem trots att alla mina kära kanter och andra kännetecken är begravda i snö. Men det gick alltså kanon.
Blev lite så där olustig till mods när jag kände cigarettrök precis bredvid mig, men ingen gav sig till känna. Hmm, jag ropade ett hej rätt ut istället och fick ett lite tveksamt hej tillbaka. Haha
Men sedan började hon prata på som bara den. Trevigt men lite kallt... :)

Hade en lung stund för mig själv. satt och drack kaffe, lyssnade på musik och skrålade med lite då och då.
For in till Halmstad för att besöka gymmet. Senast jag tränade var för precis tre veckor sedan, dagen då jag åkte ner till Lund för operation.
Träningen idag gick över förväntan. Körde på med vikterna jag hade senast och det kändes inte allt för jobbigt.
Vi skrattade en massa, jag och min ledsagare. Prat om både det ena och det andra. Haha
Tre underbart roliga timmar som toppades av bastun.
Undrar vad de andra i omklädningsrummet och i duschen trodde jag hade för hemskt smittsam sjukdom. De pös iväg rätt fort iaf. Bältet ser fortfarande rött och stort ut.

Ja, jag känner mig glad och tacksam över att det vänt nu, det känns verkligen så.

Jag har dessutom märkt en skillnad i min hals sedan operationen. Jag har haft tracken igenkorkad under ett par dagar nu, några timmar i stöten och det känns mycket friare i halsen. Innan operationen kunde jag inte korka igen den, då fick jag väldigt dåligt med luft och nästan panikkänslor. Nu kan jag alltså stänga igen tracken under flera timmar. Tjohooo
Så att de lyckats med operationen det är helt klart.
Dessutom märker jag en skillnad i min röst. När jag pratar känns det inte som det sitter något ivägen hela tiden och rösten låter mycket klarare.
Otroligt glad och tacksam känner jag mig nu som sagt. Kände inte den här glädjen när läkaren konstaterade att operationen gått bra genom att kolla ner, om de skurit på rätt ställe. det kändes då som han blev gladare än vad jag blev. Men då satt jag där med smärtande bältros också och var allmänt nere och kunde bara höra att han sa att vi måste göra om det, antagligen två gånger till.

Igår mailade jag honom iaf och berättade detta om korken. Fick svar direkt och det var kul!

Okej, nu ska jag försöka hålla kvar den här känslan och gå in i 2011 med ett gladare hjärta än vad jag haft den senaste månaden.

Tänkte egentligen sammanfatta det här året också. får se om jag orkar imorgon. Men jag kan konstatera att 2010 på det hela taget varit ett mycket bra år för oss.

Om inte vi hörs imorgon så önskar jag er
Ett Riktigt Gott Nytt År!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Agnetha

Vad glad jag blir av att höra att du mår bättre ! Skönt med tracken oxå , du ska se att den kommer kunna tas bort (kanske "bara" någon operation till , men det tar vi en annan dag ).Gläds så med dig !Ha ett Gott slut på det här året , så ska vi se att 2011 kommer bli ett glädjens år för dig och din familj ! Kramar Agnetha

2010-12-30 @ 17:43:38
Postat av: Jen

Va suveränt bra att det är bättre med halsen. Vad lyssnar du på för musik när du kör igång stereon? Här är det snö och kallt och Kalle är rätt hostig fortfarande så vi håller oss inne. Kram kram

2010-12-30 @ 18:26:15
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Titti

Vad glad jag blir över din hals! :) Underbart!!!

Hoppas slutet på 2010 blir bra och 2011 blir DITT år! Kram

2010-12-30 @ 19:14:14
Postat av: soffie

kikar in å önskar min goa bloggvän ett riktigt gott nytt år:)

2010-12-30 @ 20:58:27
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Kram och kärlek i massor till dig!!

2010-12-30 @ 22:43:41
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: maria

Ett Gott Slut och Ett Gott Nytt År !

Kramar Maria

2010-12-31 @ 11:23:27
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0