Hej och hå

Här rullar det på. Har tänkt blogga i flera dagar nu men det har inte blivit så av olika anledningar.
Kraften sviker mig och jag orkar bara med det jag måste. ;)

Jag är i ett rätt dåligt skick just för tillfället. Det jag längtar till mest nu är till torsdag då jag ska få mitt dropp igen.
Jag har stora inflammationer överallt och värst är väl foten som inte alls ser ut som en fot längre utan snarare som en slags boll. Den är full av vätska och gör svinont, det känns som något sitter i kläm men det är antagligen själva inflammationen som trycker på något.
Det känns alltså inte så roligt just nu. Det har gått en vecka sedan jag egentligen skulle fått mitt dropp och det kan man ju tycka inte är så lång tid men min form av reumatism är oerhört agresiv och har jag inget som trycker tillbaka den så blossar den upp så här och det går väldigt fort. Sedan gjorde antagligen halsinfektionen sitt till och satte sprutt på karusellen lite extra...
Det brinner i min kropp just nu och rörelserna är mycket sega att utföra och en del går inte alls att göra.
Men på torsdag dåååå! Jag fixade så jag kommer få några kortisonsprutor då också för Remicade kommer inte fixa detta själv. Vätskan måste jag tappas på och lite kortison i kroppen brukar ju göra susen.
Nu är jag grymt trött förstås och det beror på sjukdomsaktiviteten plus att det har varit mycket annat också.

I onsdags fyllde ju Jens tre år och tack alla för gratulationerna!
Det var en jättefin dag. Han var i ett lyckorus hela, nästan, dagen och tyckte allt var mycket sspännande.
Jag var och röndtkade mina lungor på förmiddagen och då var han hos sin mormor.

På eftermiddagen firade vi honom hemma hos mina föräldrar.
Det är så här att min lille Gosros blir rädd, eller snarare skräckslagen, när han ser en dammsugare. Vi vet inte alls varför men hans hjärta håller på att hoppa ur bröstet på honom och han blir alltså livrädd när han ser eller hör dammsugaren. jag försöker att städa när han är på dagis för han fixar inte det och det är ju plågsamt att se honom sådan.

Vi tänkte vara lite smarta och därför gav mina föräldrar honom en leksaksdammsugare i present. Glädjen var ju stor när han skulle öppna paketet men när han såg var det var försökte han sätta fast papperet igen och sa:
-Jens behöver ingen present...
Helt knäckt var han och vi alla blev så himla ledsna över hans reaktion även om vi visste att det kanske skulle bli så. Pappa tänkte ta och slänga bort den.
Men min älskade syster lyckades med det som verkade omöjligt. Hon fick, det tog väl en timme, honom att till slut älska denna sak. Det slutade med att vi alla dansade och sjöng med dammsugaren. Jag önskar verkligen att det finns inspelat på film eller något för det var verkligen helt otroligt. Hahahahaha Men det gör det ej.
Nu dammsuger han varje dag men detta betyder inte att han accepterar den riktiga på något som hälst sätt. det är samma skräck. :(
Om det är någon som har något förslag på hur vi ska kunna komma över detta så tar jag tacksamt emot det.

Igår hade vi kalas för Jens och det var skitkul. På lördagen var jag så nära att ringa och ställa in det på grund av att jag mår som jag gör. Men nu är jag tacksam att vi genomförde det.
Jag är slut idag.

Nu värker mina händer som bara den och ni får ursäkta mina fel i texten.

Ha en fin vecka nu.
Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag hoppas du får ditt dropp, snart, så att du får må bättre.

Jag hoppas det!!

Det där med dammsugarskräck känner jag igen. Anton var likadan. Vi hade lite dammsugar-terapi, dvs den fick vara på i köket utan att någon rörde den.

Vi pratade med den, klappade på den osv...Det måste ha sett väldigt kul ut, men det hjälpte då.

Nu ska han dammsuga JÄMT!!

2010-02-01 @ 15:26:14
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej min vän!

Jag blir så ledsen över att höra att du mår så dåligt just nu, och jag hoppas verkligen att det går fort tills på torsdag! Hoppas du kan ta det lugnt hemma tills dess och vårda dig och din kropp så gott det går!!



Varför röntgade du lungorna?



Oj jag kunde nästan höra Jens när han öppnade paketet och såg dammsugaren! Skönt att din syster hjälpte honom komma över skräcken över just den. Jag har inga tips, Lillen älskar ju dammsugaren som du vet. Antar att det inte hjälper att bara ställa fram den heller och låta honom leka med den, ja den riktiga alltså? Läsa böcker om dammsugare....om det finns förstås? Nä jag vet inte..



Ta hand om dig nu, goa du, och så hoppas jag verkligen att du kommer må bättre efter torsdag!



Massa varma försiktiga kramar!!

2010-02-01 @ 17:12:27
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: elin

blir ledsen att höra att det blivit sämre för dig, du förtjänar verkligen inte att det är så tufft för dig. men stå på dig, hjälpen är på väg, det är jag övertygad om.



det där med dammsugaren är knepigt. (återigen) så gjorde jag och andreas så att vi lät hushållsassistenten (som hon var rädd för) ligga framme, inte så att den tog all plats eller allt fokus, men att den låg där, utan att den lät eller rörde på sig, inte alls var farlig eller dum eller konstig. i början gick hon alltid så långt upptryckt mot andra väggen när hon skulle in i rummet men så blev den liksom naturlig där efter några dagar. sedan rörde vi på den lite, flyttade den ut på bänken eller så, när hon satt i rummet bredvid och tittade på, inte starta den alltså, bara lyfte på den, lite då och då och så småningom tyckte hon inte det var så farligt. men det tog TID.



kramar

2010-02-01 @ 17:50:13
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Annica

Åh nu får jag dåligt samvete att jag glömde bort Jens! Förlåt! Du får ge honom en extrastor grattiskram från mig!

Hoppas att det går bra för dig och att du får din spruta på torsdag.

KRAM!!!!!!!!

2010-02-01 @ 20:59:54
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Hej. jag hittade hit via Lejonkvinnans blogg. Usch att du ska behöva ha så ont. Nu hoppas jag att det snart blir torsdag så att du kan få din Remicade. Själv ska jag ta min Enbrel på onsdag, fast den tar jag själv hemma. Imorgon ska jag iväg till min reumatolog och måste nog be om en kortison spruta i käkarna, det har jag aldrig fått känns lite läskigt, men käkarna gör så ont nu att jag står inte ut snart.

2010-02-01 @ 21:18:16
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: messan

Hej min vän! Jag blev så glad att höra ifrån dig igen. Det blir så att man saknar en del av sina bloggisar när man inte hör något.



Din fot låter inte alls snäll emot dig just nu och jag hoppas och tror det blir bättre när du får din medicin.Jag önskar till oss båda och alla andra fram för kroppsdelar som är som de ska och man skulle slippa sjukdomar ha.



Ta hand om dig min vän! Egentligen så vet vi redan att vi ska pyssla hand om oss själva men ibland blir det inte så...men snälla gör det nu och gör det mycket.

Kramar från bloggvännen

2010-02-01 @ 21:27:18
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: SOFFIE tassar in

men lille Jens då som ej ville ha en present då han såg vad det va i va goo han är,å va skönt att han lekte med den tillslut

å stackars dej fy vad du har det jobbigt nu,

jag hoppas nu att den behandlingen blir toppen för dej måste du va inlagd eller går du gå hem då de tappat dej på vätskan.

öNSKAR du verkligen skullle slippa detta onda,

Massor av goa kramar till dej

2010-02-01 @ 23:43:05
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: elin

alla barn har nog sådana akilleshälar som är svåra att få bukt med. vissa djur, eller viss musik, eller ljudapparater, eller viss mat har de ren skräck för. eller de flesta har det nog i alla fall. bara att låta tiden gå så löser det sig nog.



livet är inte lätt för oss, men vi får göra vad vi kan för oss själva och andra som lider. idag har jag druckit läsk. tror det var gott? :S jag vet inte. vad brukade jag tycka om, vad brukade jag vara allergisk mot, vad tyckte jag om att göra? är liksom inte riktigt med i leken än.



kram

2010-02-02 @ 11:56:39
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Malin

stackars dig!! kan tänka mig att det är tusrn gånger värre än du skriver också. önskar man kunde göra något... varmaste kramen till dig

2010-02-02 @ 19:59:34
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Susanne

Godmorgon!!!! Här är det snöstorm idag får se om det kommer några dagbarn eller om dom snöat inne. Usch vad jag lider med dig du har det så himla tufft hoppas att du mår bättre efter remicaden. Jag har ännu inget hört från sjukan men hör jag inget denna vecka tänker jag ringa. Nej magen har inte blivet sämre men jag åt gröna ärtor i fredag på jobbet och det skulle jag inte ha gjort blev dålig över helgen en fruktansvärd magvärk så gröna ärtor får vara för mig finns ju andra grönsaker att äta. Ha en bra dag. Jag tänker på dig.Varma kramar från mig

2010-02-03 @ 06:57:41
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Tack för din kommentar hos mig. Hjälpte inte Enbrel på dig? Hur märkte du det?

2010-02-03 @ 07:30:45
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Anki

Vilket dilemma med damsugaren och Gosrosen det kan inte var lätt när han är så skraj. Skickar en stor KRAM till dej och hoppas att du snart skall bli bättre.

2010-02-03 @ 08:31:57
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Marie

Så tråkigt att höra att du har så ont. Tycker synd om dig. Synd också om Jens, men härligt ändå att han accepterat leksaksdammsugaren i alla fall.

Styrke-kramar till dig

2010-02-03 @ 23:34:01
URL: http://palivetsstig.blogg.se/
Postat av: Susanne

Önskar dig all lycka idag och att remiade ska får dig hjälpt även dina sprutor. Är lite avis för remicade skulle själv behöva det men får vänta tills nästa vecka och ringa. Ha det gott. Kram Susanne

2010-02-04 @ 06:42:58
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Malin

JIPPIE!!! Idag är det torsdag! Droppdag!Hoppas du snart känner dig bättre min vän! Håller tummar och tår som vanligt för dig! Kramiz m

2010-02-04 @ 12:52:02
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Jen

Hej min älskade vän. Du är en tapper rackare. Kan dom inte få bort all vätska ur foten fort. Och lite mer ordning på resten? Herreguuud. För några veckor sen tog Lisa glädjande dammsugaren och körde runt hela huset,,, nu håller hon för öronen,,, rackans dammsugare det drä. kram kram i massor

2010-02-04 @ 15:42:17
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Har du fått din Remicade nu? Kunde dom tappa vätska ur foten och fick du några cortisonsprutor? Jag hoppas innerligt att du får må lite bättre nu.

Ja Vintersol ska vara jätte bra. Jag har aldrig vart där, utan på MarySol, men jag ska till Vintersol nu den 9/3 - 6/4-10. Det ska bli underbart att få åka iväg och ta hand om bara mig själv. Jag behöver det nu känner jag. Slippa serva alla andra här hemma....

2010-02-04 @ 20:45:49
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Linda

Hur går det för dig?



Jorå, jag är nöjd med hur artikeln blev. Det kändes bra att jag kände journalisten som gjorde den. Det var sånt engagemang från både henne och fotografen.

2010-02-05 @ 14:13:42
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Tjingeling lilla vän, hoppas du mår bättre och att droppet gjort susen!!

Tänker ofta på dig!! När det känns jobbigt hemma med barnen så tänker jag på dig så känns allt mycket lättare igen.. Du är fortfarande min idol! Det vet du va?

Kram

2010-02-05 @ 21:46:05
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0