Illa

Nu är det illa, halsen är ännu sämre och jag mår helt enkelt väldigt dåligt.
Önskar verkligen att jag slapp vara med om det här, iaf så himla ofta för det raserar min livslust och tro på framtiden.
Vill bara gråta.

Det gör ont innanför tracken, antagligen beroende på att det är svullet och att slemmet trycke rpå. Jag suger, suger och suger. Hostar så jag spyr och blir trött, ririterad och sjunker ner i något slags mörkt hål.

Jag som är typen som i vanliga fall tycker att livet inte är orättvist, för jag har mycket lätt att se allt jag fått också och inte bara det jag förlorat, tycker nu att det banne mig får räcka.
Med varje infektion stiger ilskan mot Lund och läkaren som ignorerar mig så fullständigt. Den misslyckade operatione ägde rum i april och nu är det februari.

Den här livsledan känner jag inte igen hos mig själv för det är just kärleken till livet som fått mig så här långt. Den har klarat mig genom svåra tillstånd som varit nära att kosta mig livet. Jens är det största beviset på det. Men nu, ser jag bara mörker omkring mig.

Jag kan inte förklara riktigt hur det är men jag känner hur både kroppen och psyket tar stryk av detta.

Imorgon blir det att ringa halskliniken igen och be om en tid.
Byte av track och en kur antibiotika ska väl fixa till det men det är grymt ledsamt att jag inte fixar att slå ner det själv och att det blir så illa varje gång. Jag väntar ju och hoppas varje gång att detta är ett undantag och att jag ska bli bättre. Men när det bara blir mer och mer slem och jag till slut bara vill sitta i ett hörn och skrika så fattar jag ju att jag måste få hjälp.
Idag har jag knappt orkat med Jens alls, jag leker med honom men känner hur irriterad jag blir för minsta lilla. Biter ihop men jag vill inte känna så.

Att inte kunna se blir ett grymt stort problem och har jag dessutom ont så kan det knäcka mig totalt. saker jag i vanliga fall accepterar och gör det bästa av blir bara för mycket.
Detta på grund av halsen.
Varför blev det så här och varför kan ingen hjälpa mig??

Ska upp och se hockeyn i imorgon och sedan ringer jag så fort dem öppnar på sjukhuset.

Tack till er goa vänner för allt ert stöd.
Jag klarar ju detta, det gör man ju alltid men ibland blir det banne mig för mycket.
Jag önskar verkligen att jag kunde få vara bra mer än tre veckor i stöten.

Stor kram och sov gott.
heejaa Tre kronor! ;)

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

usch hoppas du får en tid snabbt. Vilket elände det är med tracken :(

Du skrev lite om en misslyckad operation som gjorde mig lite nyfiken, du förstår nog varför, eftersom jag också har varit trackad. Kan jag läsa om operationen här i bloggen? Å vad jag hoppas att du snart kryar på dig och att du får den hjälp du behöver och det fort. Jag skickar varma kramar till dig!

2010-02-21 @ 22:20:28
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Gizze

Hej Ulrika!



Jo min helg har varit full av skottande....förkylningen är bättre och det har varit skönt att vara ledig och försöka få krafterna tillbaks ordentligt!



Du har inte haft det lätt ser jag...vet ej vad jag ska säga som hjälp-men hoppas du träffar en bra läkare som kan hjälpa dig!



Så du ser hockey..haha Alla ser på sport- jag är så ointresserad av sport så jag vet ej ens hur en boll eller puck ser ut...det enda alla pratar om nu är OS....jag kollar film , komedier & romantiska filmer



Nu blir det sängen här också!



Stor styrkekram till dig! Gizze



Ps Alla blir irriterade på sina barn ibland;)



2010-02-21 @ 23:06:41
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Älskade vän!

Du måste få hjälp med det här snart! Det är inte meningen att någon ska behöva ta allt detta som du får stå ut med!! Hoppas du får en vettig läkare i morgon! Du borde strejka hos läkaren eller något sådant, vägra lämna mottagningen innan du får hjälp eller så!

Nej jag vet inte, men du måste ju få hjälp nu!!



Och irriterad, det är väl klart du blir!! Det har du all rätt att bli för du har en ängels tålamod som orkar med det som du gör!



Önskar så att jag kunde hjälpa dig!!



Hoppas att du får någon sömn i natt och att tre kronor vinner! :)



Massa varma kramar !!

2010-02-21 @ 23:34:36
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Nu har jag läst igenom en hel massa inlägg om din track. Men jag blir bara mera nyfiken. Jag var ju trackad tills jag var 2 år, läkarna som jag hade trodde att jag skulle behöva vara trackad hela livet, men jag hade tur som fick en ny läkare som testade en ny metod på mig. Mina föräldrar blev tillfrågade om han fick prova, så jag var försökskanin, det ska finnas någon undervisningsfilm på Karolinska om dessa operationer, men jag har tyvärr inte fått tag på dom. Jag ska nog försöka få ihop ett inlägg om det tror jag, jag har ett inlägg om min lungsjukdom, men just det här med alla trackoperationer har jag inte skrivit om. Ska nog ta och prata med min mamma och se om jag kan få ihop ett inlägg.



tack för din kommentar hos mig, tyvärr mår jag sämre nu än vad jag gjorde i morse. Men penicillinet borde nog hjälpa snart. Jag får så lätt halsfluss eller lunginflammation när jag blir förkyld, mycket pga ärren på luftrören efter tracken antagligen.



Varma kramar!

2010-02-21 @ 23:34:42
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: messan

Så ledsen jag blir när jag läser det här. Jag förstår dig och beundrar dig för ditt mod och ditt tålamod. Jag hoppas att du får en tid snabbt och en mycket förstående läkare som tar hand om dig.



Här blir det inget OS för mig...det hinns inte med:)Varmt lycka till nu vännen!

Varma kramar till dig

2010-02-22 @ 10:35:20
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Elin

Jag tror på dig och håller alla tummar för att du ska få den vård du förtjänar och vill ha. Du behöver den så väl. Ja, du vet ju var jag finns om du vill pladdra på och bara häva ur dig saker, utifall menar jag.

Kramar

2010-02-22 @ 12:05:21
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Tänker på dig i dag och hoppas att det har gått bra!

Kramar om!

2010-02-22 @ 13:39:13
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Gizze

Hej igen!



Vad bra Ulrika att du träffat bra läkare- det är a och o....inte alltid man kommer rätt...



Ja torsken smakade så bra,jag åt 200 gram själv ;)

Bra portion det;)



Har varit i familjen där jag är på eftermiddagarna -busat & lekt så nu blir det gå genom posten och sen liten stunds vila



Hoppas du får en skön kväll! Kram Gizze

2010-02-22 @ 16:35:54
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: soffie

tycker det är så hemskt att du ska behöva lida så här,Usch att de bara skiter i dej (förlåt ordvalet) men varför kan de ej hjälpa dej,

sänder dej massor av kramar å hoppas nu att du får en bra antibiotikakur som tar bort allt onda,

Kram å TJOHOOOO för Tre Kronor

2010-02-22 @ 21:21:22
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Susanne

Godmorgon!!!! Ja förstår att du inte orkar jag vet hur man kan känna när allt går emot en det är så himla jobbigt. Hoppas du fått hjälp och att du mår bättre snart. Kramgoa kramar Susanne

2010-02-23 @ 07:34:11
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej vännen!

Hur går det för dig? Är du något bättre i halsen idag? Skönt att läkaren var hyfsad denna gången.

Tack för dina stöttande ord hos mig!!



Vet du, jag hoppas också att vi kan träffas någon gång, för du är väldigt ofta i mina tankar!! En väldigt söt godisbit är du, och vad jag menar med det förstår du om du läser vad jag skrev idag ;)



Massa goa kramar till dig!!

2010-02-23 @ 17:24:44
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Jen

Nääää kan dom inte göra något NUU, så här får det inte gå till. Att dom inte hör av sig dessutom från Lund, ÄR DOM TRÖGA ELLER???? Jag önskar så att du bodde lite närmare så jag kunde komma över en stund,,, kram kära du,,, YOU ROCK GIRL, kram

2010-02-23 @ 22:40:17
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag blir arg när jag läser ditt inlägg! Inte på dig, utan på vården förståss som inte gör det dom ska!! Tror nog att det ska finnas något som hjälper dig, om de bara vill. Jag menar, de kan ju så mycket om de bara vill!! Inte konstigt att du känner som du gör i perioder. Förstår inte hur du orkar vara så positiv och uppåt som du oftast är. Önskar så att jag kunder göra något för dig min vän. Försök att ryta till ordentligt, tala om hur du känner det, att du tappar en bit av livslusten... styrkekramar M

2010-02-23 @ 23:55:58
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Anki

Jag tycker så synd om dej vill inget hellre att du skall få må bra och träffa en riktig läkare som kan börja förstå dej och få dej att må bra. Kramar om och ger dej styrka. Du är bäst Ulrika ge inte upp!!

2010-02-24 @ 08:55:41
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Jag hoppas att penicillinet har börjat hjälpa dig nu och att du fick en ny track. Jag ska försöka få till det där inlägget, nu har kära mamma kommit hem också från Vintersol, så nu kan jag rådfråga henne om saker som jag har glömt :)

Varma kramar!

2010-02-24 @ 08:58:07
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: karin

Hej vännen!

Ja, nu var det längesen jag kommenterade, men gluttar allt in lite då och då..

Jag har inte varit så mycket vid datorn heller, för jag har haft min pappa på sjukhus, och det har tagit upp all min tid!

Men jag säger som jag sagt förut...herregud, stackars lilla du, att du inte har ramlat ihop i en hög..

Du är så stark, så jag finner inga ord!

Och du, att du tappar din glädje och ork emellanåt, och bara vill gråta är väl för jösse nammen helt naturligt...

Vem skulle inte göra det?

Det gör nog alla som är i din sits..

Men alla har nog inte den gnistan du visar därimellan, när du orkar, är envis, duktig, glad, och jag allt som jag inte bara förstår hur du kan vara så



Du, duktiga lilla mamma..jag beundrar dig sååå mycket!!

Sen skulle jag fråga: Hur går det för din mamma?

Du behöver inte alls svara, om du inte vill, det har jag full förståelse för..

Många styrkekramar till dig från mig.. <3

2010-02-25 @ 01:55:21
URL: http://kickis-jakt.blogspot.com
Postat av: Titti

Jag önskar jag kunde vara där och vara till hjälp för dig! Kram

2010-02-25 @ 12:11:12
Postat av: bjorne

Förstår dig om du misströstar och tappar både hopp och humör,det har du all rätt att göra men en dag så bara händer det,allt kommer att bli till det bättre och då kommer du självklart att va glad men kanske tänka att varför har det tagit så lång tid innan jag fick rätt hjälp men det ena tar bort det andra så är allt till glädje och lycka igen,det är min version av hur allt kommer att bli, (brukar inte ha fel),kram.

2010-02-25 @ 21:19:44
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hoppas du mår bättre! Jag har en himla värk i mitt finger hoppas snart det ger sig. Ha en bra helg.Kram Susanne

2010-02-26 @ 18:53:28
URL: http://vejers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0