Jaja, så är det

Igår hade jag en riktigt jobbig dag med halsen. Fick suga två byttor med slem och mådde allmänt dåligt och var trött. Jens hade ingen dagisdag igår så vi försökte väl roa varandra så gott det gick.
Jag var helt slut när Daniel kom hem och ville bara sätta mig i ett hörn och gråta.
blir så förbannat trött på halsen. Den suger musten ur mig. Tvekade fram och tillbaka om jag skulle ringa sjukhuset men eftersom jag ändå inte hade någon chans att ta mig dit med jens under gårdagen så struntade jag i det. jag hoppades ju ändå att det skkulle bli bättre under natten...
Imorse var halsen ännu sämre. Ska inte ens försöka mig på en beskrivning men det slutade med att jag helt gråtfärdig ringde sjukhuset för att be om en akuttid vilket jag fick.
-Har du det jobbigt nu igen? frågade sköterskan med mycket medkänsla i rösten.
Idag har Jens varit på dagis så då gick det att fixa lättare.

Läkaren var bra vilket i det här fallet betyder att han gjorde exakt som jag sa att hans kulle göra. Han bytte tracken, tog odling och gav mig antibiotika.
Finns inte så mycket annat att göra. Vi skulle kunna vänta på att det ger sig av sig själv men efter tre och ett halvt år med den här tracken vet jag ju att det gör inte det. Jag får gå runt med slem som sprutar och må allmänt dåligt i flera veckor och jag orkar och vill inte ha det så och då slutar det ändå med att det blir en kur penicillin som gör slut på skiten.
Så bättre ju tidigare jag blir av med det.

Tyvärr för det här med sig ännu mer krongel och det var ännu en anledning till att jag väntade med att ringa till jag kände att det var ohållbart.
På måndag har det gått sju veckor sedan jag tog min Remicade och på grund av den här halsifektionen har mina leder blivit mycket dåliga. Skulle alltså behöva få droppet. Men har man en infektion så får man inte ta det. Så oavsett hade det inte blivit något av med det. Nu får jag sjuta på droppet två veckor till penicillinkuren är avslutad för antibiotika får man inte heller gå på samtidigt.
Synd att jag inte blev dålig för två veckor sedan eller något. ;)
Fast å andra sidan har det varit himla skönt att ha varit bra i två månader. :)

Ni som läste mitt förra inlägg om missödet med skor på dagis osv. Vad tror ni om detta då? När jag kom till dagis idag för att hämta Jens var han påklädd och klar. hahahahaha

När jag kom traskande hem från dagiset med Jens var det en farbror som hälsade. Han sa att han brukade se mig gå fram och tillbaka och han frågade om jag såg någonting. Nej, sa jag och då sa han att han tyckte jag klarade det förbannat bra....
haha, roligt och höra. Det ser kanske ut som jag är mer säker än vad jag är. ;)

Nu ska jag gå och slemma lite till.
Kram

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Men goa du, vilket elände den där halsen är! Önskar verkligen att de kan göra något åt den framöver! Men det var ju bra att du fick träffa en vettig läkare, de växer ju inte på träd precis, som gjorde som du sa. Du vet ju trots allt hur du funkar efter alla dessa infektioner.

Men trist med dina leder och med medicinen du skulle få!



Vad som förundrar mig är att orkar ta dig ut och hämta Jens på dagis när du mår så dåligt! De flesta skulle nog bara lägga sig ner och tycka synd om sig själva. Och du, du är säker, förbaskat säker och tuff!



Och du behöver inte oroa dig för huvudfotingen, jag är inte helt säker på att det är vid tre de ska kunna det, och inte heller om det fortfarande är så att de måste kunna det :)



Ta hand om dig nu min vän!

Massa kramar!

2010-01-21 @ 17:11:07
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: elin

jag önskar jag kunde göra något åt din hals, den har följt dig länge nu. en liten solstråle i det är att du kan några knep för att göra det lite mer uthärdligt.



det där med att virra brukar få folk att vilja hjälpa till. en busschaufför som känner igen mig och mina problem med att ta två väskor, en dataväska, plånbok och få med mig biljetten, numera stoppar han i biljetten i min plånbok^^



kram

2010-01-21 @ 19:05:40
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Jen

Fy va jobbigt med halsen. Apropå skor tog min mor fel skor en gång när Kalle var liten och hon är INTE det minsta blind hahah kram

2010-01-21 @ 20:56:47
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: messan

Hihi, snällt av dom att de redan klätt på Jens:). Visst undrar man varför;)



Det låter jobbigt med din hals och all antibiotika som också tär på din kropp. Skönt att du fick en förstående läkare...det sägs att det inte finns så många bra...men du fick en bra. Grattis! Det är ju viktigt som läkare att lyssna och vilja att patienten ska må så bra som möjligt. Det måste ju vara syftet, eller hur?

Varm kram till dig

2010-01-21 @ 21:29:54
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: SOFFIE

men va bra att han va klädd mnär du kom,va mycket enklare det blir då!

Va go farbrorn va som pratade med dej.Men stackare va jobbigt med din hals att det aldrig ska bli bra,den där operationen har du hört något nytt om den?

Massor av kramar till dej å hoppas nu medicinen hjälper så du snart kan få ditt dropp igen

2010-01-21 @ 22:07:24
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: jagM

Men vännen, fyy att du ska behöva ha det så eländigt med halsen igen och jag hoppas att medicinen gjort sitt nu och att du mår bättre.

Skickar alla mina styrkekramar till dig.

2010-01-22 @ 09:04:27
URL: http://minslaskblogg.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag tycker att du gör det otroligt bra som fixar allting!

Jag hade ungefär samma känsla igår.

Jag ville bara gråta för att jag var så less på all smärta, rädd för framtiden...

När jag lämnade min son på dagis kom en personal fråne en annan avdelning fram till mig och sa att jag var en stålkvinna som klarade allting.

2010-01-22 @ 12:57:13
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Härlig gubbe som som sa vad säkert alla andra tänker :-)



Hoppas pencillinen hjälper snabbt nu!!



Kramar

2010-01-22 @ 14:03:39
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: bjorne

Jäkla dret som vi säger här i Värmland när något inte är bra men vi får hoppas som alltid att det dyker upp något som kan bli ett definitivt slut på eländet med halsen,kanske annan luft skulle hjälpa,lite torrare och varmare(bara mina tankar)ha du varit utomlands en längre tid och känt av hur du reagerar,minns du var iväg en vecka förra året och allt gick hyfsat om jag inte minns fel,kanske är du i fel klimat med din hals,du vet om jag vinner drömvinsten så ska du få åka vart du vill och finns det något som kan hjälpa dig som kostar mycket så lovar jag jag ta allt jag äger och har om det kan hjälpa dig att bli av med några bekymmer,kraaaam.

2010-01-23 @ 20:57:43
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Maud Åström

Jag hoppas verkligen Ulrika att du snart får lite ro med din onda och besvärliga hals. Bamsekramar

2010-01-23 @ 22:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0