Sol och glädje

Vi var uppe tidigt idag, strax efter sex och det är tidigt för att vara oss. Frågade Daniel om det var ljust ute och han sa att det började ljusna då.
Innan jag och Jens gick till dagis så kände jag hur solen strömmade in genom fönstret och det kändes verkligen helt underbart. Att Jens var glad hela morgonen och inte satte sig på tvären när vi skulle gå, gjorde inte saken sämre precis. Han vill i vanliga fall inte gå till dagis. det är ett rent helsike att få iväg honom. Idag var jag lite extra nervös eftersom jag skulle få iväg honom själv. Annars är vi, för det mesta , hemma båda två till han är iväg.
Men som sagt, det gick strålande, och vad glad jag blir när det liksom bara flyter på. :)
När vi kom ut möttes vi av den ljuvliga solens strålar. En lycka liksom bara spred sig i hela kroppen.
Jens hade tidigare på morgonen berättat att:
-Nu har solen vaknat jättemycket!

Mycket av snön har försvunnit och det tackar jag ödmjukast för... Lättare för mig att hitta nu. Fast det var grymt halt ute. Jag flaxade till med armarna två gånger när jag gick hem. Nära jag ramlade där.

annars har det varit ett par bra dagar. Lördagens fest var trevlig och jag hade fått min make up innan. ;)
Det var rätt roligt faktiskt. Jag är ju en himla tråkig kund eftersom jag inte kan se resultatet, utan jag får bara säga att det känns bra och se glad ut typ.
Men när jag kom hem till mamma och pappa sa dem att jag såg jättefin ut och då ringde jag upp till stället där jag blev sminkad och sa vad mina föräldrar tyckte. de blev jätteglada. :)

Igår kom då dagen som vi väntat på i hundra år ungefär.
Min lillebror kom hem från sin långa resa som varat i fyra månader.
Gode Gud vilken lycka att få träffa honom och krama och pussa honom. Att få prata och höra hur han haft det. Så himla underbart! Ringde hem dit för en stund sedan och då svarade Jesper. Haha, så konstigt att han är hemma.

Jag har två syskon, två yngre. Min syster är fyra år yngre och lillebror nio år yngre. Jag älskar dem båda så oerhört mycket. De är inte bara mina syskon utan mina bästa vänner också.
När Jesper föddes var jag ju ganska stor så han blev, kan man säga, min första bebis. Jag tog hand om honom mycket och han snodde mitt hjärta på en gång. Han är en mycket speciell kille och så fin så det finns inga ord. Brukar kalla honom grabben med det stora hjärtat. Jens påminner mycket om Jesper när han var liten.
Okej, nu är det strax dags för mig att knalla iväg och hämta hem min gosros.
För att avrunda det här, får man väl säga, ändå ganska positiva inlägg på ett lite trist sätt så kan jag ju säga att min hals fortfarande är skit.
Men vem bryr sig, idag!!! Tjohooo

Kram till er.

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad glad jag blir. Förgyller min dag att du mår så bra. Hoppas det fortsätter så här, kram!

2010-03-02 @ 15:57:45
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vad skönt att höra att du mår bra och att solen hittade fram till dig. Hos mig har det snöat nästan hela dagen :( Men att din hals ska behöva vara dålig hela tiden är mindre kul, fy. Du har inget foto från sminkningen som vi kunde få se ;) är lite nyfiken :)

2010-03-02 @ 18:29:57
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Jo jag har också FB, eftersom du har mitt för och efternamn så kan väl du skicka en vänförfrågan till mig, om du vill såklart :)så kan jag addera dig där på FB :)

2010-03-02 @ 19:28:46
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Gizze

Vad kul att du fick din make up!

Det är skönt att få känna sig lite fin ibland!

Bra att festen var lyckad!

Jag skulle ha varit ut, men hoppade av,som vanligt, trots att jag var barnfri och ledig från jobb...soffan lockade mer, så här satt jag i min ensamhet och la mig före elva...tidigare än under veckan. Tror att mina vänners brand tog krafterna också;(



Du får fråga hur mycket du vill!

Jag är ensam med min son på 16½ -världens bästa förstås hihi



Jag har alltid arbetat med barn på olika sätt,är barnskötare, och som kokerska, men har ej utbildning som det- provar mig fram i matdjungeln!



Nu har jag olika uppdrag åt socialen, avlastning varannan helg till liten flicka

Kontaktperson i en familj med flera barn, där har jag varit 15 tim i veckan i 2 år!

Mitt enda riktiga arbete nu, är 14 tim som hemterapeut i en familj, men det är bara timmar, så man kan aldrig vara säker...

Men jag älskar dessa barn och vill ha dom omkring mig- dagisbiten har jag fått nog av så det lutar åt kökssvängen framöver...



När sonen var liten var jag dagmamma i 4½ år- supertrivdes med det- men nu är nästan alla borta-synd tycker jag...



Nu har jag fått i mig lite fil & mûsli så nu blir det tv soffan med thé kopp...trött efter jobb...kom hem efter halv nio.



Hoppas Jens är på solskenshumör i morgon också!



Kram Gizze

2010-03-02 @ 20:50:48
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: soffie

mmm va härligt det är då solen tittar fram det spritter i hela kroppen,

va mysigt att träffa din bror härligt.

Å kan tänka mej du blev jättevacker,

kramar

2010-03-02 @ 20:59:51
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anki

Vad härligt att läsa ditt inlägg i dag, det finns så mycket styrka och jäklar anamma i det man ser dej framför sej när du strålar i kapp med solen. Tack Ulrika för att jag får läsa din blogg.

2010-03-03 @ 18:07:05
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej vännen!

Vad härligt att få läsa att det går åt rätt håll, att du är på gång igen trots halsen. Du var jättefin på kortet på FB :) Så de hade gjort ett bra jobb.



Just nu är jag mest rörig och förvirrad. Men nu är polisanmälan gjord av skolan i alla fall, och det känns bra. Men det är många tankar som rör sig i skallen.



Visst är det härligt när det verkar som om våren är på väg!!



Massa kramar!!

2010-03-03 @ 18:32:29
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Jen

Ja visst är det skönt när det är ljusare ute.Kram

2010-03-04 @ 11:49:19
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Susanne

Godmorgon!!!! Trevlig inlägg. Ja du barn är väl inte alltid positiva till dagis/dagmamma men vi är väl inte alltid heller positiva att gå till jobbet, så har mycket förstående för barnen. Ha en bra dag. Kram Susanne

2010-03-05 @ 06:03:29
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Gizze

Hej Ulrika!



Ville bara kika in och önska en trevlig helg! Hoppas du mår ganska så bra!!!



Jag är sliten så jag är så glad att det är helg, utan barn och utan jobb,,,så jag tar sonen med och hämtar extra barn (kille som bodde hos mig som baby) så ska vi roa oss på Lek & Bus Landet i Karlstad, tillsammans med en väninna och hennes barn!



Solen har ju verkligen visat sig! Skönt med ljus, så snö och is smälter bort..man spänner sig så hela tiden när man är ute nu.



Kramar från Gizze

2010-03-05 @ 20:14:31
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: bjorne

Läste inte dom 2 sista raderna för det var det mest positiva inlägg du någonsin haft så jag bara njöt av att läsa hur glad du är och då blir jag med glad,men vet att du är en kämpe men gott att bara få tänka att nu är allt bra med dig oxå,ha en fin helg,kram.

2010-03-05 @ 21:39:41
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej min vän!

Tack för all stöttning! Det är jobbigt nu, något man inte trodde att man skulle behöva råka ut för och som man inte önskar att någon ska behöva gå igenom.



Hoppas solen skiner på dig också, här har det börjat grönska i landet nu, våren är på väg! :)



Tack för att du finns!

Massa varma kramar till dig!!

2010-03-06 @ 18:02:09
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: messan

Vilken underbart härlig kommentar av Jens: att solen vaknat:). Han har ju så rätt så...våren närmar sig med stora steg nu och det tackar jag JA till.

Jag kan tänka mig vilket puss och kramkalas det blev när ni sågs:)! Så mysigt!

Ha en fin söndag i solen!

kramar

2010-03-07 @ 11:45:09
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Elin

Tjoho? Är du där? :P Tyst du blivit.^^ Hur går det med dammsugaren och barnet ditt?



Mjo, såren gör ont. Och de finns där alltid. Lämnar mig aldrig ifred.

Kram

2010-03-07 @ 15:40:52
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hejsan!!! Hoppas du mår bättre idag för magsjuk är inget vidare har som tur är inte haft det på några år, min mage tar så mycket stryk efter magsjuka jag brukar inte bli bra på flera veckor så jag är gärna utan magsjuka. Idag känns det bättre har nu några dagar att försöka komma ut ur min deprition. Ha en bra dag. Kram Susanne

2010-03-08 @ 11:23:44
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Modesty

Smyger in lite försiktigt...

Men visst har det varit underbart väder idag. Jag tog med mig kaffekoppen och satte mig en stund. T o m hundarna var superglada och hoppade omkring.

Jag satte mig på ändan idag. Såg att grannen hade svårt att hålla sig för skratt. Fast, det bjuder jag på.



Kram på dig vännen.

2010-03-08 @ 19:09:44
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Malin

Tog en liten paus då jag tyckte att jag mest gnällde i mina inlägg, så jag laddar batterierna lite bara... hoppas allt är bra med dig? Kramiz m

2010-03-10 @ 20:25:01
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: bjorne

Hoppas allt är så bra det kan bli och ha en solig torsdag min vän,kram.

2010-03-10 @ 21:30:43
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0