Inte nu...

Med risk för att låta tjatig så måste jag säga att jag tycker tiden går så himla fort. I och för sig vill jag att det snabbt som tusan ska bli den 10 december, eller hellre då den 11 december, för då är operationen över och jag kan slappna av.
Daniel jobbar torsdag, fredag, lördag och söndag och så är han ledig resterande dagar. De som han är ledig går såklart fort, men även dem dagar han jobbar.
Vips vips, så har en vecka passerat. Nu är vi mitt upp i våran helg. Inte så dumt. :)

Jens är pigg nu, inget spår av varken feber eller förkylning och det är skönt såklart.
Mindre skönt är att jag verkar ha tagit över det, minus febern då. Halsen är inte rolig just nu.
Hade det inte varit för att jag ska ha Remicade på torsdag och inte får vara sjuk då så hade jag inte gnällt. Jag har ju klarat mig  otroligt bra sedan i sommras.
Har aldrig, sedan jag fick tracken, varit frisk så länge och klarat mig utan antibiotika. Jo, Jag fick ju tracken när jag var i tionde veckan med jens och under själva graviditeten var jag inte sjuk en enda gång. Men sedan, några månader efter att han kommit till världen började det.

Jaja, nu gäller det att bli bra fort, till på torsdag alltså så jag kan få mitt dropp. för det ska gå lite tid mellan droppet och op också, med tanke på infektionsrisken.
Jaja, inget att grubbla på.
Jag tog mig iaf iväg till yogan idag, men det hängde verkligen i luften. Det var bara jag och en tjej till där. De andra var sjuka eller kunde inte komma av någon annan anledning. så vi fick typ privatlektion idag. :)

Imorgon är det föräldramöte på jens förskola. Jag ser fram emot att få höra vad barnen hittar på men det andra ser jag inte alls fram emot. I sånna här små samhällen är det extremt svårt att komma in, om man kommer utifrån. Om man dessutom är lite eller i mitt fall, mycket annorlunda är det hopplöst. så har det känns innan, både på öppna förskolor och på tidigare föräldramöten.
Trots att jag försöker bjuda på mig själv och jag försöker att verka så normal jag kan. Hahaha Normal ja. Vem är det? Men ni förstår kanske hur jag menar...
Men huvudsaken är ju att Jens mår bra och har vänner.

Nu dags att övergå till det kommunistiska manifestet...
Jodå, jag läser och begrundar. :)

Ha en fin kväll.
Kram goa ni.

 


Kommentarer
Postat av: Lizzy

så söt header :D

2010-11-22 @ 22:16:52
URL: http://lizzyochbecky.blogg.se/
Postat av: Anette

Ja- vem är normal och vad är egentligen det att stå efter? Suck- jag har bott i en mindre by många år (inte längre) om man var den 100:e generationen började man kanske räknas...kanske alltså!



Jag fick inte något skrivet idag, men började tänka på hur jag ska få till det. Dessutom var jag till optikern och köpte vinterskor...Det är en artikel om metoder att forska om barn och tester inom det matematikdidaktiska området. Jag går en doktorandutbildning. Sökte till stockholm för jag hade velat göra den inom området specialpedagogik och då synnedsättningar- men jag blev inte antagen där. Så nu är det Umeå som gäller och matematikdidaktik. Det är ju närmare hemifrån också - så det var väl bra som det blev egentligen.



Ha det gott!

och lycka till med förkylningar och operationen och ha det gott!

2010-11-22 @ 23:13:31
URL: http://bagger.blogg.se/
Postat av: Amanda

Håller tummarna för att du får bli bra fort!

Det är ju typiskt att du klarat dig så länge och så nu bara för att du inte får bli sjuk så kommer bacillerna. Nej, skräm iväg dom bara!!



Kortet på Ludde blev inte så jättebra. Han satt visserligen stilla en nanosekund men han drog ner luvan över hela ansiktet så man ser egentligen ingenting alls av Ludde själv. Men som så många skrev så är det ju så Ludde är. Det är bus hela dagarna. Så kanske att man skulle skicka det som julkort ändå?

Krya på dig!

Kramar

2010-11-23 @ 08:08:49
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Jag tror att de andra föräldrarna beundrar dig och känner sig otillräckliga när de inser vad det egentligen är du presterar!! Det man inte kan förstå undviker man eller hur :-)

Hoppas du får trevligt i varje fall!!

Härligt att Jens är frisk men synd att du känner dig kass. Kram från mig!!

2010-11-23 @ 08:22:32
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Små samhällen är jättetuffa att komma in i. Jag har bott här sedan 92 och är fortfarande en "utböling" på föräldramöten. Trist!



Du får inte bli sjuk nu vännen!



Tack vännen för att du finns!!



Miljoner kramar!!

2010-11-23 @ 12:29:32
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Elin

Förstår hur det känns. Att komma utifrån till en redan befintlig grupp.

Hur känns det nu, 10 dec är snart här`

kramar

2010-11-23 @ 18:24:33
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: soffie

tack för tipset om den boken Maskrosbarn den har jag ej läst ska kolla efter den,

usch va tråkigt om du blir förkyld nu,hoppas du slipper det,

å tänk imorrn är dte bara en månad kvar tills julafton,

kram

2010-11-23 @ 21:56:24
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0