Roligt!

Fortfarande så far tankarna på operationen runt i huvudet, men jag har bestämt mig för att tacka ja. Datumet är den 26 november och med tanke på Remicade-droppet så passar det perfekt.
Dessutom är min ledsagare på semester just då så någon träning hade det ändå inte blivit... ;)

Det känns skönt att ett beslut är fattat (Igen) och tack vare det har det lugnat ner sig lite inombords.
Jag har mina tankar och planer.
sedan är det en del roliga saker runt omkring som får mer fokus och därför funderar och grubblar jag inte så mycket. Veckorna innan operation då kommer jag fokusera som bara den, men nu tar jag det lugnt.

En rolig grej som hänt är att jag var på mitt första medlemsmöte i Vänsterpartiet, igår. fick en kallelse i måndags och blev sugen direkt. Jag gick med i partiet nu under valrörelsen och har tänkt att jag iaf ska testa att gå på något möte för att se hur det är.
Ojoj, jag var så himla nära att ringa och avboka färdtjänsten och strunta i det, men jag gjorde inte det och stack iväg. Innan Jens föddes hade jag aldrig vågat men jag har blivit modigare sedan han kom in i mitt liv... ;)

Får väl erkänna att hjärtat dunkade på rätt fort när jag klev in i lokalen och hörde hur de satt där och pratade. Men det var en jättefin stämning och redan från början fick jag skratta. :) Flera av de kom fram och hhälsade och de verkar trevliga allihop. De var blandade åldrar och det är ju roligt och det bästa enligt mig.
Jag berättade inget direkt om mig själv, bara att jag inte kan se, vilket de redan förstått antagligen. Haha

Intressant och väldigt spännande känns det och jag kommer garanterat åka på fler möten. Tjohoo
Idag har Jens varit på teater med dagis. Från början var det inte meningen att han skulle stanna så länge eftersom jag behöver ha honom där längre imorgon. Men de tyckte att det vore så roligt för honom, vilket jag självklart också tyckte, så han fick stanna en extra timme.
Det är verkligen en toppenförskola.

Hade bokat en bil till dagiset så när han var klar åkte vi raka vägen till Oskarström för att träffa underbara vännen Marie och hennes barn. Maken var också där och det var roligt att få träffa honom också, har inte gjort det tidigare.
Ett par trevliga timmar fick vi oss och sedan kom Danieel och hämtade. Nu har vi ätit.

Imorgon är det träning igen. Min fot har brakat ihop så det blir absolut inget löparband utan den förbenade cyklen...
Jag pyser fortfarande lika mycket och det är rätt jobbigt när jag är bland folk och ska prata. får trycka tracken mot halsen för att stoppa luften.Om det inte är bättre på måndag får jag väl ringa...
Japp, där fick ni en liten hälsorapport på slutet. :)
hoppas ni mår väl, goa vänner.
Kram

Kommentarer
Postat av: Elin

Det låter som att det går framåt för dig. Hoppas på det bästa, såklart om operationen, med tanke på hur det varit innan på just den punkten. Men du är stark, det vet vi ju, alla vi som läser din blogg. Särskilt dom som hängt med ett tag. :) så mig blir du inte av med :P

kramar

2010-10-08 @ 11:33:52
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Jen

Hej pysfrun :). Det är bara att hålla tummarna då. Jag väntar på tid för att ta bort skruvar ur knät. Får se om det blir i år eller början på 2011. Kram kram

2010-10-10 @ 09:43:32
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Linda

Det är modigt att fatta såna beslut tycker jag. Men du kanske är van?

Jag är livrädd för eventuella kommande operationer, men som alla säger - man väljer själv.



2010-10-10 @ 09:49:50
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Grattis till ditt val! Vad skönt att du har bestämt dig. Nu ser jag med spänning fram till den 26/11 och jag lovar att hålla alla tummar och tår jag har :) Kram vännen.

2010-10-10 @ 22:10:03
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Annica

Älskade vän! Här går jag och gömmer mig från världen en stund och då händer det massor med saker hos dig! Jag fick läsa ikapp en hel del.

Jag förstår att du vacklar mellan ja och nej. Själv skulle jag vara livrädd. Jag avundas dig icke!

Jag tänker på dig och skickar mina varmaste styrkekramar till dig.

KRAM!!!

2010-10-10 @ 22:31:27
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Annica

Ja. Hur skulle våra liv vara utan våra barn.

Tack för dina ord i min blogg. Mår mycket bättre nu.

Den största kramen av alla till dig!

KRAM!!!!

2010-10-11 @ 20:29:38
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Gizze

Hej Ulrika...



Jag har varit en dålig läsare i bloggar en tid...

Skönt för dig att få op.



Idag var det minus grader, så nu är minsann vintern i antågande....Brrrr



Hoppas ni får en fin vecka



Kram Gizze

2010-10-11 @ 23:31:05
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0