Liiiite risig

Först, tack för alla boktips jag fått. Nu har jag bestält hem ett gäng och det ska bli spännande att läsa de ni rekomenderat.

Nu läser jag Blodläge av Johan Theorin. Jag har läst hans två tidigare böcker och de gillar jag skarpt, framför allt Nattfåk.
Blodläge är lite seg i början men den tar sig säkert.

Nu har jag precis lyckats få på dvd:n. Det är ett litet projekt varje gång. Man ska ju trycka sig igenom menyer ,välja språk och sedan få igång film-eländet... Inte det lättaste när man inte kan se menyerna. har lärt mig utantill hur jag ska trycka för att få igång Jens favofilmer men tyvärr funkar det inte alltid. Det gör mig irriterad och Jens också, ibland...
-Pappa får hjälpa dig när han kommer hem säger Jens.
Morr säger jag.

Igår tog mina föräldrar hand om Jens några timmar för att jag skulle kunna träna. Min ledsagare kunde bara mellan 15.00-17.30 och då kunde jag ju inte ha honom på dagis. Jag är glad att de ställer upp. Försöker att inte belasta dem för mycket och jag tror inte jag gör det heller. Det är inte ofta jag lämnar Jens där, då är jag oftast med själv och då tar ju jag ansvaret.
vill inte ta dem för givna. Men samtidigt vet jag att de älskar Jens och vill träffa honom ofta. Jag vet inte om jag tänker lite för mycket vad det gäller det. Att om jag ber mina föräldrar om hjälp är det för att jag är blind och inte klarar honom själv. Men så är det ju inte. Många får ju hjälp av barnets mor och far-föräldrar, vissa iaf.
Jag ser det som en gåva, både till mina föräldrar och till Jens, att de får umgås mycket.
Men det var något jag fick höra för några veckor sedan som satte igång det här mitt huvud.
Nu svammlar jag.

Idag är jag risig i halsen, så är det. Men jag ska baske mig trycka ner skiten. Jag har varit så bra så länge nu. Min senaste antibiotikakur tog jag i början av juli. Det är inte dåligt.
men jag tänkte jag skulle klara mig ännu längre.;)
Jens snörvlar också idag och jag har hört att det är många förkylda just nu.
Men som sagt, jag ska trycka ner det.

En lugn helg blir det här. Daniel jobbar som vanligt och jag och Jens har en myslördag. Imorgon ska vi in till sjukhuskyrkan vilket vi båda ser fram emot. Haha Undrar hur länge jag får med mig Jens dit.

Nu har jag köpt en bälteskudde till Jens som han kan ha i färdtjänsten. Jag orkar helt enkelt inte krongla längre med bilbarnstol.
Tre av tio gånger fungerar det men de övriga sju funkar det inte alls. Chaufförerna kan inte montera den och på grund av det sitter han inte säkert. 
Detta plus det otrevliga bemötandet jag får nästan varje gång jag bokar en stol till min son.
men nu tar jag med min egna kudde så blir det glada miner överallt, kanske förutom hos mig då som ska släpa på denna kudde på stan tex.

Hmm, gnäll från min sida idag men det beror på att jag är lite orolig över halsen.
Nästa vecka har jag rätt mycket framför mig och skulle gärna behålla den energi jag haft de senaste veckorna, ett tag till. :)

Nu snart dags att laga lite mat.
Ha en fin lördagkväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Mailade dig precis :)



De där dvd:erna kan verkligen göra en galen. Jag har aldrig fattat hur de funkar, och då kan jag ändå läsa vad det står. Jag trycker hej vilt och tillslut så går de på. Det värsta är att Lillen är bättre på det än jag, så jag är väl otrolig oteknisk ha ha!



Ha en fin lördagskväll vännen!!

Kramar <3



2010-09-25 @ 17:35:22
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Malin

Själv läser jag många "änglaböcker" för tillfället, vilket är böcker om ett liv efter detta, hur vi kan påverkas och påverka mer än vi tror! Verkar som ni har förkylningar på gång, själv är jag trött och fryser, så det blir kansek lite baciller här också... Kramiz m

2010-09-25 @ 17:44:42
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Jen

Passa på att använda föräldrarna så länge det går. Kram i massor

2010-09-25 @ 21:11:22
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej!

Kom på att jag inte har svarat på din kommentar. Jag hoppas verkligen inte du känner dig träffad av mii klagoinlägg, du skriver ju jättebra och så man hänger med i texten, då spelar det ju ingen roll med något litet stavfel här och där ;-).

Vi har jättemycket hjälp av våra föräldrar med barnen, eller mest med August såklart. Jag ser det som att alla vinner på det, August får kontakt med fler vuxna och dessutom en äldre generation, han tycker att det är kul, de älskar att umgås med sitt barnbarn och jag och Rickard kan antingen få lite tid för oss själva någon gång ibland eller passa på att göra "tråksaker" som att städa, så August slipper vara med på det. Vi är ju inte blinda så se det inte som att du bara behöver hjälp för den skull, njut av det istället.

Kram Marie

2010-09-25 @ 22:27:20
URL: http://nissetroll.blogspot.com
Postat av: maria

det är en klar förmån att ha sina föräldrar som hjälper med barnen..när mina stora barn var små så hade mamma och pappa dem ganska mycket..nu när jag har 2 små igen så är det inte lika självklart, då min mamma tar hand om mina rullstolsburne bror...



hoppas du slipper bli sjuk !

kram

2010-09-26 @ 10:21:37
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Linda

Det var längesen jag läste en bok.

Jag gillar spännande kriminalare. Liza Marklund och Camilla Läckberg är två favoriter.



2010-09-26 @ 12:50:43
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Elin

Du är stark som klarar av alla hinder du möter. Och du möter många, även i vardagen. Vi håller tummarna på att dina krafter räcker någon vecka till. kramar

2010-09-26 @ 17:02:35
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Tack vännen vad gullig du är. Jag tror det är V 13.

Ha en fortsatt fin kväll

2010-09-26 @ 20:50:32
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: soffie

du även att jag ser så är det jättekrångligt med dvd menyerna,det va mycket enklare med vhs:)tycker du är jättebra som fixar det .

krya på dej nu och va bra att du ej ätit antibiotika på länge hoppas du slipper det nu med,

kram

2010-09-26 @ 21:29:35
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Helena

Vi har precis lyssnat på Blodläge och jag tyckte den var bra.

Jag vet inte vilka boktips du redan fått men en rolig bok som jag kan rekommendera är Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.

Hoppas du känner dig piggare idag.

Kram!

2010-09-27 @ 08:48:55
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Dragana

Jag hoppas verkligen att allt är okej med din hals och att du håller dig så kry som det går!



Vad det gäller att belasta dina föräldrar, det är jag säker på att du inte gör alls. Morföräldrar gillar ju att umgås med sina barnbarn, och lite hjälp bör man ju få då och då! =)) Så det borde du verkligen inte oroa dig över!



(Svar: Jag blir färdig sjuksköterska om 2.5 år! Jag har precis börjat plugga, hehe!)

2010-09-27 @ 20:46:17
URL: http://iseedee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0