Viktiga grejer

Jag sitter med utfrågningen av Alliansen på fyran i bakgrunden.
Det är mycket tankar om valet och de kommande fyra åren som snurrar runt, antagligen inte bara i mitt huvud.
Jag ska väl inte skriva om politik så mycket även om jag själv anser att det är otroligt viktigt och något som påverkar allas vårt liv.
Sticker inte under stolen med att jag själv verkligen, av hela mitt hjärta, hoppas på en ny regering och jag hoppas lika mycket att sverigedemokraterna inte kommer in i riksdagen.
Japp, från mitt håll sett ser det inte så väldigt ljust ut just nu, varken vad det gäller det ena eller det andra.
Men, jag är en människa med mycket hopp och tro inom mig så, jag hoppas och tror. :)

Idag har jag varit på Thaimassage, det var helt sagolikt skönt och det måste göras om snart. Jag har aldrig testat det förut så det var väldigt spännande. Jag har varit på massag hos en sjukgymnast en gång tidigare, det här var lite mer hårdhänt och tjejen använde olika punkter som hon tryckte på. När jag kom fick jag först ett fotbad och en kopp te. Massage av fötterna och sedan fick jag gå in i ett rum där själva oljemassagen ägde rum.

Yoga har jag ju börjat med också och jag går en timme varje måndagkväll. det är verkligen något för mig och det kände jag redan på en gång.
Jag går något som heter medicinsk yoga och det bygger mycket på långsam djup andning, rörelser som deltagaren anpassar efter sin egen förmåga, meditation och avslappning.
Jag tror på detta och ser fram emot mina måndagskvällar. :)
Fick en jättefin yogamatta av min käre make igår. Hihi

Annars?
Remicade och de två kortisonsprutor jag fick i onsdags har verkligen gjort stor nytta och jag har kunnat sluta med en värkmidicin som jag tagit regelbundet under lång tid nu. Hoppas jag klarar mig ett bra tag utan den, vore trevligt.

annars är det lugnt här.
Imorgon är vi lediga alla tre och har inget inplanerat, känns toppen och det ska bli skönt att få mysa ihop tillsammans med mina grabbar. På torsdag går daniel på sitt pass igen. det är hemskt vad veckorna rusar fram. men imorgon är det onsdag och då ska vi njuta. :)

Nu får jag lyssna lite på politikerna igen. Haha
Godnatt och stor kram!

Kommentarer
Postat av: Jen

Sicket spaliv du har hahaha. Måste prova på medicinsk yoga, är lite orolig för att jag tycker det är för segt och stressar upp mig därför, men vad vet jag vad vet jag. Här öser regnet ner. kram kram

2010-09-15 @ 08:34:31
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vad skönt att Remicaden och Kortisonsprutorna har hjälpt dig.

Jag håller helt med dig i valfrågan. Jag vill också ha en ny regering och INGA SD i riskdagen. Men tyvärr har jag svårt för Mona Sahlin, men jag kommer rösta rött ändå.

/Kram

2010-09-15 @ 12:15:50
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Linda

Thaimassage har jag hört talas om, men aldrig riktigt fått kläm på hur det går till?

Jag älskar massage men min rygg klarar inte mycket, inte benen heller för den delen.



Tack tack!

Ja du...pluggandet går inte så jättebra just nu.

Smärtan har lite övertag just nu. Men jag försöker och tar lite i sänder.

2010-09-15 @ 12:30:24
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: soffie

å thaimassage skulle jag vilja prova alla som varit påd et sä

ger det är så skönt,

va härligt att du känner dej bra nu, hur länge håller effekten av medicinerna i sig så du kan få må bra,

kram

2010-09-15 @ 21:43:18
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag har testat taktilmassage vilket passar är underbart när man har ont i leder,muskler och senor.

Vågar mig inte på vanlig djupmassage.

Skönt att du mår bättre.

Ha en fin dag!

Kram

2010-09-16 @ 10:21:40
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack, snälla du!

Min kropp är fysiskt slut och behöver återhämtning.

Jag kommer ta resten av veckan till att ta det lugnt. Jag kommer få slita sen, men förhoppningsvis är den i form igen till måndag.

2010-09-16 @ 12:24:40
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Annica

Härligt att du har en bra period nu. Hoppas det håller i sig.

Ja du. Valet på söndag ser mörkt ut. Men det sista som överger oss är hoppet. Och så länge det finns hopp så fortsätter vi hålla tummarna hårt att folk gör ett vettigt val på söndag.

Massa kramar!!!!!

2010-09-16 @ 20:34:19
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/kort

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0