God fortsättning!

God fortsättning, må ni alla få ett fint 2011.

Nej, det blev visst ingen sammanfattning över det gamla året igår, men jag ska försöka se vad jag kommer ihåg nu när jag sitter här.
När jag tänker på år 2010 så är jag trots allt väldigt nöjd med det. Inte alls som 2009 vilket var ett hemskt år. Två nära som gick bort, en alldeles för tidigt och chockartat.
En operation som inte gick vägen.

Men nu var det 2010 jag skulle skriva om. :)
Jag mådde rätt dåligt första halvan av året, många infektioner osv. Vet inte hur mycket antibiotika jag hann peta i mig men mycket var det.
Daniel fick jobb i mars och det är självklart en av höjdpunkterna. Att han dessutom trivs otroligt bra gör ju inte saken sämre.
Tack vare att han fått jobb har det ställts mer krav på mig som mamma eftersom det nu är jag som är hemma med jens mest. Jag har vuxit något oerhört mycket av det och det har funkat bättre än jag kunde tro.
De första månaderna hade jag bekymmer med snön, att hitta tex till dagis vilket man ju inte direkt är van vid här nere, att ha problem med för mycket snö alltså... Men jag har lite av samma bekymmer just nu. :)
Jag är en människa som gillar utmaningar. Mina är kanske inte så värst stora i andras ögon men jag kan bli lycklig när jag lärt mig hitta till bussen och tar den själv in till stan för första gången. Då växer jag och känner mig fri som fågeln. Fast min frihet är begränsad så känner jag mig fri i det ögonblicket.
Det var en av vårens utmaningar, att lära mig hitta till bussen och det gick kanon. Hann tröttna på det under sommaren dock... Haha

Sommaren var bra.Vi åkte till Kalabrien i början av juli där vi hade en fin vecka med föräldrarna. Efter den resan vände det för mig och jag har inte haft en enda infektion i halsen, förrän nu efter operationen då.

Dagen jag började på medicinsk yoga var jag till Lund för att träffa min halsläkare, det var i slutet av augusti. Jag var ganska negativ och hade så gott som redan bestämt mig för att tacka nej till vidare operationer.
Samma tankar hade jag när jag for hem men kände mig lugnare och gladare eftersom jag fått träffa honom och det kändes som han förstod och respekterade mitt beslut, hur det nu än skulle bli. Han är alltid bra på att förklara saker och ting och sedan ligger beslutet hos mig.
Jag hade bestämt mig sa jag till alla och alla förstod mig, att jag inte orkade gå igenom fler operationer, speciellt som resultatet var så ovisst.
Men jag väntade på att en annan läkare skulle ringa mig eftersom det var den här nya som skulle sköta instrumentet under en eventuell op.
Han ringde mig i oktober och jag fick redan från början stort förtroende för honom. Han ringde samma dag som jag gick ner i storlek på tracken.
Han kunde redan då ge mig ett datum på operation om jag nu ville. Tankarna satte ny fart och jag kan väl säga att jag var förvirrad och velig som bara den under tiden därefter.
Men redan när jag pratade med honom hade jag nog bestämt mig.
Fick papper på att op flyttats fram två veckor och det tog hårt på mig.

Men tiden gick, precis som den brukar och plötsligt var dagen för operation inne.
Självklart är halsoperationen en av det viktigaste och största som hänt mig personligen under 2010. Nu känner jag mig otroligt fokuserad och laddad inför nästa op. Jag ser flera resultat av den här och det gör att jag vill fortsätta och vem vet, kanske någon gång under 2011 kan jag slänga tracken. Något att kämpa och gå igenom en del för.

Jag har börjat med medicinsk yoga under hösten som sagt vilket varit jätteroligt och gett mig mycket. Jag har även gått med i ett politiskt parti vilket är skitkul. Hoppas kunna vara aktiv på något sätt.
Jag har bråkat och tjafsat med Hallandstrafiken i flera månader och det har inte gett något. Haha Trots medias inblandning och att Vänsterpartiet tog upp det i kommunfullmäktige.
deras yrkande som innebar att vi funktionshindrade skulle slippa släpa med oss bilbarnstolen själv rösstades ner med 5 för och över 60 emot.
Tack Halmstad kommun säger jag bara. :(
Men jag tror inte sista ordet är sagt i detta.

Året slutade med sjukdom av olika det slag. Men de sista dagarna av året och, även nu den första dagen av detta, har jag mått riktigt bra och har känt mig glad och typ kär eller något. :)
Jaja, musik är det som för mig framåt nu och min kärlek till familj och vänner.
Jag ser ann 2011 med glädje och förväntan.

Det finns en del att ta tag i.

Den här sammanfattningen blev kanske inte så personlig egentligen och jag har inte skrivit något om min son ens. :(
Han är ju det som livet krätsar kring självklart. Mitt ljus, mitt liv och mitt mirakel.
Han är så stor, fyra nu i januari och det har ju hänt massor med honom, bland annat blev han blöjfri. :)

men jag får skriva vidare sedan, nu kallar familjen...



Kram till er som funnits här under året.
era underbara medkännande kommentarer som har gett mig så mycket kraft och kärlek.
stort tack till er!
Varm kram

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har struntat i att summera det gångna året.

Jag vill inte göra det. Jag vill hoppas på ett bra 2011 som bara kan bli bättre än 2010.



Men det är intressant att läsa om andras summeringar.



Trevlig fortsättning!!

2011-01-01 @ 18:29:37
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Det är ju helt absurt att så många röstade emot. Det låter ju helt sjukt.

Det är ett tufft och händelserikt år för dig och låt oss hoppas att 2011 blir händelserikt men inte så tufft.

Kram på dig fina vän!!

2011-01-02 @ 10:22:23
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Jen

Hej vännen, det där med att du har blivit lite politiker är ju coolt, speciellt med val av parti, min farsa har varit mycket aktiv politiker och hans sambo är fortfrande. VPK är jag uppvuxen med.Du kanske vet vem Carin Jämtin är? Min styvsyster som jag växte upp med,,, fast hon är sosseh ahha kram kram

2011-01-02 @ 15:01:12
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Elin

Eftersom jag läst din blogg under hela året, vilket jag är glad för, är jag glad för en liten sammanfattning även för mig. Se vad jag kommer ihåg av ditt år och vad jag glömt. Hade du skrivit några frågor hade jag nog kunnat svara på de flesta så jag har varit en bra läsare tycker jag!

Och jag är nog lite glad att du gjorde operationen, för det visar att du inte gett upp, att du aldrig kommer ge upp. Det är inte många som skulle klara av det, det vet jag. Och jag är glad att du äntligen träffat någon bra människa inom vården. och att du hittat trygghet i dig själv så pass mycket att du kan ha massa utmaningar (som inte låter enkla eller patetiska).

Jag sa ju att du kunde klara vad som helst!!!!

kramar i mängder, gd fortsättning på dig, starka kvinna.

kram igen

2011-01-02 @ 17:35:06
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: soffie

kram till dej min underbare bloggvän ,du är den starkaste jag vet ,och jag önskar dej ett riktigt gott nyt tår å jag hoppas du får vara frisk och må bra,

massor av kramar och tack för dina alltid så fina kommentarer hos mej

2011-01-02 @ 19:36:43
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: bjorne

Hej Tigerhjärtat,bra kämpat året som gått och hoppas du slipper det detta år,ha de gott hela familjen o kram.

2011-01-02 @ 20:14:46
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Anki

Många kramar till dej min fina vän och ett Gott nytt år!

2011-01-02 @ 23:13:45
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej vännen!

Ser till vänster i bloggen att du har lyckats :)

Stor kram <3

2011-01-03 @ 09:38:31
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0