Inte alls dumt...

Idag har jag varit på Spenshult, dags för Remicade-infution. Den är flyttad en vecka eftersom jag tog antibiotika förra veckan, sedan hade jag ju bältrosen också.
ringde i morse och frågade om jag skulle komma, tack och lov fick jag det. Sköterskan pratade med min läkare om det var okej att jag fick droppet trots att bältrosen knappast är borta, men blåsorna har ju torkat ut nu och det är huvudsaken.
Så jag fick mig ett par trevliga timmar på Spenshult.
Jag tycker att både personal och patienter är otroligt glada och positiva där, alltid.
Väldigt sällan man träffar på någon som är sur och otrevlig.
Mitt humör som var på topp när jag stack dit blev ännu bättre.
Trevligt!

Jag hade med mig en liten julklapp till de två sköterskorna som jobbar på behandlingsenheten. De fick en kalender med Jens. det har de fått innan också och det blev glada även denna gång. :)
De följde graviditeten på nära håll och är lite av ttvå extra mmormorar. Hmm, lite märkligt ord det där, men ni förstår nog vad jag menar.

Annars händer det inte jättemycket. Jag ska iväg och träna imorgon och sedan är det ju helgdagar igen.
Min mamma fyller år på torsdag. Kanske blir restaurangbesök då? Vore mysigt.
Halsen är underbar.
Lederna också.
Bältrosen är på väg bort.
Jag är glad.
Inget att klaga över just nu alltså. :)

Jens är för det mesta, inte allt för trotsig, just nu. Igår kom han traskande ut ur vårt sovrum, han hade rotat is in pappas sängbordslåda . Vad är detta? Vad är detta?
Jag blev omederbart väldigt upptagen och eftersom det var pappas låda så , hans problem att förklara...
-För? För? För?
det är det ordet som förekommer mest här hemma just nu. inte varför, utan kort och gott, fööör?

Matdags nu.
Ha en fin kväll!


Kram


Kommentarer
Postat av: Anette

Så härligt det låter. Du är på rätt spår och mår mycket bättre. Intressant med yogan också. Jag har själv velat gå in i någon sorts sådan verksamhet på allvar- men det har inte blivit av. Fast idag köpte jag en sådandär dvd- träningsskiva så kanske, kanske kommer jag igång också.



Ha det gott!

/Anette

2011-01-03 @ 20:45:27
URL: http://bagger.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hahaha, Jens den lille gosrosen...vad svarade pappa på frågan?? ;)



Så underbart att du mår bättre vännen!!



Massa kramar <3

2011-01-04 @ 12:51:13
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

hahaha gulliga unge :) ja vad kan man hitta i en pappas byrålåda :D

Underbart också att din hals verkar så mycket bättre. Jag hoppas verkligen att det är så. /Kram vännen.

2011-01-04 @ 18:20:23
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Anki

Vad härligt att du mår så bra just nu det gör mej glad också. Jens ja han är en riktig liten luring men så go. Kram

2011-01-04 @ 20:28:38
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0