Skitsnack

Igår var lilltjejen ledsen och skrek mycket. Hon är annars en väldigt glad bebis som inte är svårhanterlig på något vis. Men igår var hon otröstlig.
Jag gissade på magen eftersom hon inte bajsat på flera dagar. Det är i och för sig inget hon gör varje dag heller, men nu hade det gått en extra dag utan att vi fått byta en sån där kladdig historia.
Hon åt och var ledsen, åt och var ledsen. Gav henne mat vid 22.00 och så sov hon till 05.30. det hade jag inte räknat med eftersom jag antog att sömnen skulle bli lidande. När hon vaknade vid halvtio i förmiddags möttes jag och Jens av saras strålande leende precis som vanligt. Det är underbart att känna på hennes lilla ljuvliga ansikte och en söt mun som bara ler. Hon sprattlar med ben och armar och det kommer små skrik av ren glädje ur henne. då blir jag lycklig och varm i hjärtat.
Bytte på henne, tvättade och gav henne mat. Sedan, började tjejen skruva på sig och en doft, inte av ros, spred sig omkring henne. :)
Att ta hand om en liten bebis är inget problem för mig som blind. jag känner mig väldigt trygg i det, antagligen för att jag haft hannd om en liten innan och det gick bra
Inget problem som sagt, men varje gång jag byter en bajsblöja på min dotter önskar jag att hon var en kille. Haha
En snopp är enkelt att hantera och där har jag vanan inne... Där kan ingetkomma in som inte ska vara där. Men på en tjej är det mer problematiskt och jag var grymt nervös i början. Nervös för att jag inte skulle få bort allt eller att något skulle råka komma in där det inte ska vara och hon skulle få en infektion.
Nu börjar det släppa och jag känner mig rätt bra på det.
Rådet jag fått, från bvc och liknande,  är: Tårka framifrån och bak. Vad är det för råd egentligen... Jag är ju tjej själv, hur skulle jag ha torkat mig annars? Dessutom är det ju ingen lösning egentligen för har det kommit bajs överallt så är det ju överallt. Ja, ni förstår vad jag menar.
Idag fick mamma iaf något att bita i om man säger så. :) Lilltjejen bara låg och skrattade och var hur glad som helst. det kan man ju förstå. :) Nu sover hon och har gjort ett bra tag. Jens är inne en stund, mellan lekarna utomhus.

Själv läser jag min tredje bok om Knutby. Intressant och helt totalt sjukt vad människor kan göra och få för sig.
först läste jag en bok som är skriven av en journalist, sedan blev det Åsa Waldaus försvarstal, får man väl säga. Nu är det Knutbykoden som eva Lundgren författat. Hon har gjort många intervjuer med Helge Fosmo.
Jag känner mig lite besatt, men det släpper väl snart, hoppas jag.

En fin helg till er.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jaha du läser sånt du. Själv håller jag på att plöja Jane Fondas biografi och det är några sidor det :) kram

2012-08-25 @ 20:54:55
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Det har bara ramlat in inlägg som jag inte har sett innan. Roligt :)
Jag har aldrig bytt på en tjej så jag har ingen erfarenhet alls av tjejbyten, men det låter lite krångligt faktiskt.

Jag läser inte något just nu men har en del böcker som står och väntar. Det är bara lusten som saknas.

Kraaaam

2012-08-26 @ 11:32:52
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0