Snö och värk

Nu har reumatismen gjort comeback och det är ju inte så himla trevligt av denn, har liksom inte saknat den det minsta. Egentligen var tanken att jag skulle till spenshult på måndag men jag ringde och bad om att få komma tidigare. det fixade de, tom kommer min läkare trycka in mig så jag får en kortisonspruta. Knät är fullt av vätska så hon behöver nog tappa det tror jag.
Personalen är verkligen helt fantastisk, inget är omöjligt och kan de hjälpa till, gör de det. Kan de inte gör de det ändå, ungefär...

För övrigt har det snöat en hel del här idag. Lite mysigt är det ju, samtidigt blir det svårare att ta sig fram eftersom kanter osv försvinner. Om jag nu ska vara egoistisk.
Igår var Jens och jag på barnkalas vilket var helmysigt. sedan hjälpte gosrosen mig att dela ut flygblad och så for vi till kyrkan.
 
Det stora för oss just nu är att vi kommer flytta i januari. då blir vi Halmstabor och det känns kanonbra. vi har fått tag på en fyra med acceptabel hyra vilket inte är lätt i Halmstad. jag har bott i det området tidigare så jag har en fördel från början i och med att jag redan lärt mig hitta där en gång. det känns bra att vi flyttar innan Jens börjar i förskoleklass till hösten. Nu hinner han förhoppningsvis lära känna barn i området innan han sätter igång med skolan.
Sara växer och är stora tjejen. Matglad är hon verkligen och det är en fröjd att ge henne mat. Hon är på gång med krypningen. Hon är en glad krabat med ett riktigt temprament. :)
Hennes favorit är att sitta och kika på Jens, allt han gör är kul och intressant. Jens leker med lillasyster även om hon inte gör som han säger så går det bra för det mesta. Han är ju en kille som älskar att få andra att skratta och det är hans uppgift, självvald, att få sara att göra det. Är det någon annan som lyckas blir han lite sur...
Sara har fått tre tänder, två där nere och en uppe. söta underbara gostjej.
 
Själv känner jag mig lite låg. Antagligen på grund av värk och oro. sedan är det såklart mycket att tänka på i och med flytten, även om den i sig är mycket efterlängtad.
 
Kram

Kommentarer
Postat av: Tinezza

Vad roligt att höra ifrån dig. Har tänkt på dig och undrat hur det är med er. Verkar bra vad jag kan läsa. Sen är det helt klart att du får vara egoistisk. Det är inte det lättaste att ta sig fram överallt även om man är seende.
Ha det så gott och vad spännande att få flytta till ett nytt ställe och göra i ordning.
Kram Tina

2012-12-03 @ 23:01:07
URL: http://tinezza.blogg.se
Postat av: Jenny

Hej kul att du bloggar lite och suveränt med lägenheten. Får man fråga vad en sån ligger på i hyra? Här är det snö och jag är förkyld kram

2012-12-07 @ 11:07:03
URL: http://www.jennyvestbro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0